Beste degelijke en robuuste USB c kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Hoi,

Ik lig vanwege mijn chronische ziekte veel in bed en heb daarbij mijn telefoon veel in gebruik, voor afleiding en zaken regelen. Daarbij hangt hij vaak aan de lading en mijn ervaring is dat laadkabels snel stuk gaan. De mantel breekt snel of er ontstaat een draadbreuk.

Nu heb ik van deltaco een 60 watt kabel gekocht met als idee dat als er 60 watt doorheen kan het wel een stevige kabel moet zijn. Deze is echter binnen 5 maanden kapot gegaan.

Iemand een tip hiervoor? Ik heb de telefoon vaak op mijn buik "staan" en de laadkabel maakt dus een scherpe knik daar. Ik hoopte dat de 60 watt kabel met stevige mantel tegen kon, maar helaas.

Iemand een tip welke kabel ik naar op zoek moet?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:30

Kheos

FP ProMod
ik denk echt dat je die 'scherpe knik' eerst moet oplossen.
Zo'n knik is fataal voor de meeste kabels, zoals je zelf ook ervaart.

een gsm houder of stukje hout of plastiek kan wonderen doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:21
SpiceWorm schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:34:
Ik heb de telefoon vaak op mijn buik "staan" en de laadkabel maakt dus een scherpe knik daar.
Is een USB-C kabel met een 90 graden hoek erin een idee?

Je kunt ze goedkoop op Aliexpress halen, zie https://www.aliexpress.com/w/wholesale-angle%20usb%20c.html

Merken als Baseus leveren prima kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ik weet niet of het de beste is, maar ik heb deze Unbreakcable van 2m voor mijn iPhone en ben er zeer tevreden mee.

Na een half jaar intensief gebruik liet het laagje stof los (kabel werkt nog goed). Ik heb op hun website een formulier ingevuld en een week later had ik een nieuwe kabel. Klantenservice is dus ook goed.

Imperfectionist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een kabel met een 90 graden hoek bied inderdaad uitkomst in dat probleem.

Daarnaast is het dan wellicht verstandiger om gewoon een voorraadje goedkope kabels te halen uit China, zoals de aangedragen Baseus.

Ben je voor 2-3 euro pstuk klaar, en als er dan 1-2 per jaar kapot gaan... who cares.

Ik heb zelf veel Baseus kabels (en een powerbank) en dat gaat helemaal prima. Voor in de auto ook met 90 graden hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Bedankt voor de reacties! Ik heb twee 90 graden kabels op aliexpress besteld, van Baseus. Hoop dat dit idd de oplossing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:15
Mocht dat niks uithalen dan kan ik je Anker aanbevelen. Bij voorbeeld: https://www.anker.com/pro...b-c-to-usb-c-6ft/A8863011
Bij een 'breuk' ruilen ze de kabel om - levenslang.
(We're so confident in PowerLine+ III, we are offering a hassle-free replacement for all quality issues. Not for half a year, not for 18 months, but for an entire lifetime. It's the only cable you will ever need to buy.).

Ik heb er diverse in gebruik en 0 issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

mag ik je anders nog een alternatief aanbieden:

https://www.aliexpress.com/item/4000415094534.html?

magnetisch en een 90 graden hoek. dus als je teveel druk erop zet klikt ie gewoon los.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:31
SpiceWorm schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:34:

Iemand een tip hiervoor? Ik heb de telefoon vaak op mijn buik "staan" en de laadkabel maakt dus een scherpe knik daar.
Mag ik je de tip geven om dat niet te doen? 8)7

Veel kabels verslijten is 1, je kunt natuurlijk ook de connector in het toestel slopen door regelmatig zijwaartse krachten uit te oefenen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1