Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem moet een vervaning zijn van mijn huidige systeem die inmiddels al over de 8 jaar oud is.
- Er worden computerspellen mee gespeeld, voornamelijk RTS en FPS
- De pc staat in de woonkamer en wordt gebruikt als multimedia pc met een hdmi kabel naar de tv
- het wordt gebruikt voor werk/zelfstudie (visual studio code, intellij, docker)
Vanwege de meerdere functies van het system gaat mijn voorkeur naar sowiezo een 4 core cpu en 16 gigabyte geheugen
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik begon met een budget van 500 en hergebruik van onderdelen in mijn huidige systeem(ssd en kast), dat liep op tot 700 in de configuratie die ik nu heb samengesteld, maar dit zou nog wel wat omhoog kunnen met onderdelen die hun geld waard zijn ( 20% meer performance voor 10% meer budget bijvoorbeeld)
Als minimaal systeem is het deze samenstelling van bijna 500 euro, met hergebruik van huidige onderdelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude ssd en hdd's worden meegenomen, net zoals beeldscherm, muis, toetsenbord en andere randapparatuur.
Mijn huidige systeem:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een nieuwe videokaart en cpu, met daarbij dus een nieuw moederbord.
ik kwam zelf uit bij een compleet systeem met de volgende configuratie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem staat in de woonkamer, en zal dus niet veel lawaai moeten gaan maken en bij voorkeur geen LED verlichting, maar wel een mooie kast aangezien de kast in de woonkamer in het zicht staat.
Ga je overklokken?
Nee, ooit gedaan, koste mij de cpu, liever paar euro's meer betalen voor betere performance, dan risico lopen dat de onderdelen kapot gaan, vandaar ook een budget met ruimte voor performance verbetering als dat het duidelijk waard is voor een kleine meerprijs.
Wat verwacht je van ons?
zijn er onderdelen die ik zou kunnen veranderen in de configuratie, en welke onderdelen van mijn huidige systeem kan ik meenemen naar dit nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem moet een vervaning zijn van mijn huidige systeem die inmiddels al over de 8 jaar oud is.
- Er worden computerspellen mee gespeeld, voornamelijk RTS en FPS
- De pc staat in de woonkamer en wordt gebruikt als multimedia pc met een hdmi kabel naar de tv
- het wordt gebruikt voor werk/zelfstudie (visual studio code, intellij, docker)
Vanwege de meerdere functies van het system gaat mijn voorkeur naar sowiezo een 4 core cpu en 16 gigabyte geheugen
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik begon met een budget van 500 en hergebruik van onderdelen in mijn huidige systeem(ssd en kast), dat liep op tot 700 in de configuratie die ik nu heb samengesteld, maar dit zou nog wel wat omhoog kunnen met onderdelen die hun geld waard zijn ( 20% meer performance voor 10% meer budget bijvoorbeeld)
Als minimaal systeem is het deze samenstelling van bijna 500 euro, met hergebruik van huidige onderdelen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 125,55 | € 125,55 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GTX 1650 OC 4G | € 160,60 | € 160,60 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 68,02 | € 68,02 |
| 1 | Voedingen | Corsair VS450 (2018) | € 39,90 | € 39,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 472,97 | ||
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude ssd en hdd's worden meegenomen, net zoals beeldscherm, muis, toetsenbord en andere randapparatuur.
Mijn huidige systeem:
| 1 | Processors | Intel Core i5 2320 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Biostar H77MU3 (Ver. 6.x) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus GT640-2GD3 | € 96,98 | € 96,98 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Green WD20EADS, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Codegen Q3343-A11 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | LG 27EA33V Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair ValueSelect CMV2GX3M1B1333C9 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 | € 33,28 | € 33,28 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 130,26 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een nieuwe videokaart en cpu, met daarbij dus een nieuw moederbord.
ik kwam zelf uit bij een compleet systeem met de volgende configuratie
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super OC | € 178,- | € 178,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 68,02 | € 68,02 |
| 1 | Voedingen | Corsair VS450 (2018) | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 111,93 | € 111,93 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 700,65 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem staat in de woonkamer, en zal dus niet veel lawaai moeten gaan maken en bij voorkeur geen LED verlichting, maar wel een mooie kast aangezien de kast in de woonkamer in het zicht staat.
Ga je overklokken?
Nee, ooit gedaan, koste mij de cpu, liever paar euro's meer betalen voor betere performance, dan risico lopen dat de onderdelen kapot gaan, vandaar ook een budget met ruimte voor performance verbetering als dat het duidelijk waard is voor een kleine meerprijs.
Wat verwacht je van ons?
zijn er onderdelen die ik zou kunnen veranderen in de configuratie, en welke onderdelen van mijn huidige systeem kan ik meenemen naar dit nieuwe systeem?