Ik kreeg van de bank te horen dat onze overlijdensrisico verzekering opgeheven kon worden, althans: er is geen verplichting meer voor vanuit de bank. Er is voor de huidige situatie geen noodzaak: zeer lage maandlasten, geen risico.
Maar het advies was: neem voor de zekerheid contact op met je adviseur.
Dat deed ik. Met de vraag of het ook negatieve gevolgen kon hebben. Ik kreeg dit antwoord:
Toen kreeg ik:
Ik begrijp dus niet waarom het opzeggen van mijn huidige verzekering voor de toekomst nadelig kan zijn.
Ik denk ik zeg op. Als ik een nieuwe nodig heb dan neem ik een nieuwe, met een risico scan (gezondheid, leeftijd) van dat moment.
Maar ik krijg nu het idee dat het aanhouden van de verzekering een voordeel biedt voor als ik later een nieuw huis koop. Terwijl het verzekerd bedrag te laag is voor een nieuwe woning.
Ik heb deze post enigszins aangepast want de antwoorden ging over hele andere dingen. Vooral over dat ik blijkbaar antwoorden uit een glazen bol wil. Het is veel simpeler dan dat.
Maar het advies was: neem voor de zekerheid contact op met je adviseur.
Dat deed ik. Met de vraag of het ook negatieve gevolgen kon hebben. Ik kreeg dit antwoord:
Dus ik vroeg naar meer informatie, bottomline: is een nieuwe verzekering over zeg 4 jaar duurder dan het omzetten van de huidige.Houd er wel rekening mee dat door het ouder worden en wellicht een andere gezondheid een premie bij een nieuwe verzekering (als je bijvoorbeeld gaat verhuizen) fors hoger kan zijn. Bedenk je dus goed of je de verzekering wenst te beeindigen.
Toen kreeg ik:
A.k.a. 0 informatief.Dat is natuurlijk de vraag. Dat ligt aan je gezondheid en leeftijd van dat moment. Moeilijk om dat nu te zeggen.
Ik begrijp dus niet waarom het opzeggen van mijn huidige verzekering voor de toekomst nadelig kan zijn.
Ik denk ik zeg op. Als ik een nieuwe nodig heb dan neem ik een nieuwe, met een risico scan (gezondheid, leeftijd) van dat moment.
Maar ik krijg nu het idee dat het aanhouden van de verzekering een voordeel biedt voor als ik later een nieuw huis koop. Terwijl het verzekerd bedrag te laag is voor een nieuwe woning.
Ik heb deze post enigszins aangepast want de antwoorden ging over hele andere dingen. Vooral over dat ik blijkbaar antwoorden uit een glazen bol wil. Het is veel simpeler dan dat.
[ Voor 29% gewijzigd door iAR op 13-05-2020 16:19 ]