Opdracht Python

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattaa
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 29-05-2020
Mijn vraag:

Ik zelf ben een leraar die net bezig is met python. Een collega heeft me een paar oefenopdrachten gegeven. Nu kom ik er alleen niet zelf uit. De vraag luidt:14. Maak een programma dat om de invoer vraagt van een geheel getal. Als uitvoer geeft het programma een reeks getallen (die altijd eindigt bij 1). De rij wordt als volgt samengesteld:
als het getal even is: is het volgende getal: (het getal / 2)
als het getal oneven is: is het volgende getal: ((drie maal het getal + 1) / 2)
Maak gebruik van een functie en een herhaling

Het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:36
Wat heb je tot nu toe zelf al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattaa
Ik zelf heb het geprobeerd maar ik heb nu een complete blackout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat wilde ik ook vragen.

Maak hem anders eerst een gewoon onder elkaar procedureel, zonder de functie zonder herhaling. Lekker simpel, rechttoe rechtaan. Eenmalig vragen om invoer, resultaat tonen en einde programma. :)

Daarna zou je een functie kunnen maken waar je de invoer aan geeft. Dan bereken je in de functie het resultaat en laat de functie het resultaat teruggeven (return). Vervolgens kun je in de hoofdlijn (main) van het programma dat resultaat dan tonen.

Zodra je dat heb kun om de start en einde een loop zetten zodat het programma weer bovenaan begint met de vraag om invoer. En verbind dan een conditie aan de loop, zodat als je bijvoorbeeld geen getal geeft het programma eindigt.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 13-05-2020 12:18 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Zeker als leraar lijkt het me belangrijk om duidelijk te krijgen wat je leerling (jij nu even) allemaal geprobeerd heeft, zodat je kan zeggen van "dit doe je goed" "hier denk je verkeerd" enz, ipv gewoon de oplossing te geven want daar leer je niks van. Dan wordt ook duidelijk op welk stuk je precies vastloopt. Nu zeg je gewoon "het werkt niet en ik weet het niet". Daar kunnen we je niet mee helpen toch?

Ben je er toevallig al uit wat de uitvoer moet zijn bij een bepaalde invoer? Als in: heb je de opdracht begrepen? Dat kan je gewoon op papier even uitwerken, misschien helpt dat om je in de goede richting te laten denken voor de oplossing. Wat denk jij bijvoorbeeld wat de uitvoer moet zijn als je 23 als invoer krijgt?

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 13-05-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattaa
Ja bedankt ik denk dat ik er zo wel uit moet komen ik had alleen een duidelijk stappen plan nodig bedankt iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:49
google? code tot nu toe?
versie van python?
<vul hier alle vragen die je normaal aan je studenten vraagt>

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:42

Kheos

FP ProMod
kijk hier ook ff naar, dan snap je de achtergrond misschien beter
Wikipedia: Vermoeden van Collatz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit is niets anders dan een Kan iemand even...?. Zoals je in onze Quickstart zult lezen verwachten we hier voortaan wel wat meer eigen inzet.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.