Monitor grootte

Pagina: 1
Acties:

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:55

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Nu ik hier net een discussie zat te lezen over monitoren vroeg ik mij eigenlijk af of het niet eens tijd wordt voor een nieuw monitortje. Ik gebruik op het moment een ADI Provista 15" (in 98 gekocht) en tot voor kort had ik daar geen problemen mee, maar ik zie steeds meer websites opduiken waarbij ik heen-en-weer mag scrollen. Hoogst irritant.

Met spellen heb ik er tot op heden niet zo'n probleem gehad, want als ik nu Max Payne draai op 1024x768x32 met alles op high, dan is dat genoeg werk voor mijn computer (PIII 600@744, 384 MB, Radeon 32 MB DDR), vooral in de trappenhuizen, dus ik denk dat een grotere monitor daar nog niet nodig voor is. Bovendien kunnen sommige spellen er butt-ugly van worden (zoals Diablo 2).

Dus ik zit aan een nieuw monitortje te denken. Tot nu toe ben ik altijd wel elke 9 maanden bezig geweest met een nieuwe videokaart, maar een monitor is er eigenlijk nooit meer van gekomen.

Mijn vragen zijn eigenlijk:
- Waar draaien jullie zoal op?
- Heeft het echt zin, dat upgraden? Jullie hebben bovenstaand mijn situatie gelezen en voegt het echt iets toe? De monitor is nog geen drie jaar oud en werkt nog perfect.
- Wat zou de beste stap zijn: 17" of 19", even los van de vraag over een merk, want dat heb ik wel gemerkt: dat moet ik echt zelf bepalen als ik hier de meningen rond zie vliegen..

TIA!!

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

koop meteen een 19"
lijkt mischien een grote overstap, maar als je na een week of twee gewend bent is het een genot!
En het is wel een kick als je zo'n apparaat op je buro hebt staan, geloof me
ik heb zelf een iiyama vision master pro450
met een asus geforce 3, op 1200 x 1600 @ 85 hz, zeer scherp en ongelooflijk helder beeld!!!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:55

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Heeft een 19" dan zoveel meerwaarde boven een 17"? Of is dit verschil alweer stukken kleiner dan van een 15" naar een 17"?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 06 augustus 2001 23:10 schreef Armada het volgende:
Heeft een 19" dan zoveel meerwaarde boven een 17"? Of is dit verschil alweer stukken kleiner dan van een 15" naar een 17"?
het verschil tussen 17 en 19 is kleiner als tussen 15 en 17.
Ik zou trouwens altijd zo groot mogelijk proberen te nemen. Ik zit nu al op school te vloeken naar die kut monitoren (17" @ 60 Hz) omdat ik er gewoon pijn in m'n ogen van krijg :(
Komt misschien omdat ik 22"@1600*1200@103 Hz ben gewend :P

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
ik zou voor 19" gaan,
alhoewel het verschil in 15" naar 17" groter is dan dat van 17" naar 19" in procenten... (15->17= 1/7.5 extra ------ 17->19= 1/8.5 extra)...

Ik zou voor 19" gaan, dit wordt ook steeds meer een standaard. (het wordt allemaal steeds groter, de schermen dan). Ik zou eens kijken naar de LG studioworks 995 SU. Ik vind het een fijne monitor, maar zoals je al zei, dit moet je zelf bepalen.

Verwijderd

Monitoren gaan vaak langer mee dan andere zaken van de PC. Zou daarom ook voor 19" gaan. Gebruik op mijn werk de Dell P991 en ben daar erg tevreden over. Wel even testen in de winkel, want de mijne was kapot toen ik 'm kreeg (kon bios scherm niet fatsoenlijk zien vanwege sync problemen; hoge resolutie/refresh in windows was beter).
Pagina: 1