[online.nl] Zyxel modem in brigde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyvg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:19
(Hi all!

Ik neem internet en tv af bij online.nl. De Zyxel modem wil ik brigde plaatsen en mijn mikrotik RB3011 het internet en iptv(canal digitaal) laten afhandelen.

Het internet heb ik werkend. Dit werkt als een zonnetje, alleen mijn iptv stopt na 2 sec spelen en dan krijg ik "geen signaal".

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
[admin@MikroTik] /ip firewall filter> print
Flags: X - disabled, I - invalid, D - dynamic
 0  D ;;; special dummy rule to show fasttrack counters
      chain=forward action=passthrough

1    ;;; ALLOW IGMP
      chain=input action=accept protocol=igmp in-interface=ether1 log=no log-prefix=""

2    ;;; defconf: accept established,related,untracked
      chain=input action=accept connection-state=established,related,untracked

3    ;;; defconf: drop invalid
      chain=input action=drop connection-state=invalid log=no log-prefix=""

4    ;;; defconf: accept ICMP
      chain=input action=accept protocol=icmp

5    ;;; defconf: accept established,related, untracked
      chain=forward action=accept connection-state=established,related,untracked

6    ;;; defconf: accept to local loopback (for CAPsMAN)
      chain=input action=accept dst-address=127.0.0.1

7    ;;; defconf: drop all not coming from LAN
      chain=input action=drop in-interface-list=!LAN

8    ;;; defconf: accept in ipsec policy
      chain=forward action=accept ipsec-policy=in,ipsec

9    ;;; defconf: accept out ipsec policy
      chain=forward action=accept ipsec-policy=out,ipsec

10    ;;; defconf: fasttrack
      chain=forward action=fasttrack-connection connection-state=established,related

11    ;;; defconf: drop invalid
      chain=forward action=drop connection-state=invalid

12    ;;; defconf: drop all from WAN not DSTNATed
      chain=forward action=drop connection-state=new connection-nat-state=!dstnat in-interface-list=WAN

De internet en iptv staan in de Zyxel op brigde.

Met vriendelijke groet,
Kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:18

..Christiaan..

..zwll..

Ik volg mee. Ik ben er zelf ook mee bezig, maar ik lees overal dat je dan idd geen tv meer hebt. Vanmiddag komt er bij mij een monteur omdat ik een wegvallende verbinding heb. Ik zal hem eens vragen naar bridge modus....

[edit]
Monteur geweest; bridge modus is alleen mogelijk als je internet afneemt. Tv via bridge gaat niet.

Mijn verbinding is hopelijk weer hersteld. Wel een 2.4/5ghz modem aan overgehouden :). Online is eindelijk de 5g band gaan aanbieden :)

[ Voor 36% gewijzigd door ..Christiaan.. op 18-05-2020 14:50 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kennyvg
@..Christiaan..

Het heeft bij mij ruim 2 dagen geduurt uitzoeken en debuggen samen met een maatje mij.

Het is uit is eindelijk wel gelukt.

Het is dus mogelijk. Alleen heel veel fout opsporing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:18

..Christiaan..

..zwll..

Ha, dat is goed nieuws!

Hier wordt heel veel thuisgewerkt, dus het zal niet gewaardeerd worden als ik nu hiermee aan de slag ga. Daarnaast is mijn netwerkkennis niet heel groot dus het zal mij waarschijnlijk niet gaan lukken. Ik ga dit modem eens ophangen en kijken hoe het bereik is. Ik ben al wel blij dat ik 2 kanalen heb.

Mocht je er een handleiding over gaan schrijven dan wil ik 'm wel proberen :). In 't weekend zal het wel lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door ..Christiaan.. op 18-05-2020 15:11 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 11:30
Hoe stabiel is ze zyxel modem in bridge mode? werkt dit goed met je router erachter zoals een edgerouter x van ubiquiti?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kennyvg
mahsalti schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:39:
Hoe stabiel is ze zyxel modem in bridge mode? werkt dit goed met je router erachter zoals een edgerouter x van ubiquiti?
Ik gebruik zelf mikrotik routerboard rb3011. Deze haalt hogere snelheden dan de modem zelf ( :? ).

Internet werkt super. Tv is vaag. Meestal moet ik 1x per dag een netwerk test doen om het kastje geen internet heeft. Na de netwerk weer test werkt het weer super.

Zal dus eigenlijk is verder moeten tweaken.

Wat ik zelf heel raar vond. Is dat mijn tv netwerk ondergeen omstandingenheden, via een vlan binnen kreeg. Laat ik het afhandelen door de modem het vlan gedoe. werkt het wel.
Dus ik krijg mijn internet via een tagged vlan binnen en mijn tv komt binnen via untagged. Heeft verder geen invloed. Maar vond het wel grappig.
Pagina: 1