Muizen in mijn bed of juist in de spouw?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-01-2021
Goedemorgen Allen,

Al ruim een maand lang hoor ik nu getrippel in mijn bed... het vreemde is dat ik dit enkel hoor als ik op mijn zij lig... zodra ik plat op mijn rug lig hoor ik dat bijna niet meer.. Dit is zo een akelig gevoel want het voelt alsof er een muis in mijn kussen/matras zit... het voelt zo dichtbij aan dat ik er soms van wakker schrik.... alsof ze over me heen lopen....

Ik heb meerdere malen het hele huis doorzocht, maar er is geen enkele spoor te bekennen van een muis... ook uiteraard alles in de slaapkamer(de kussens, matras, inhoud boxspring, etc..) gecontroleerd, maar nee helemaal niks gevonden...

Inmiddels al een paar weken meerdere vallen staan en ook meerdere elektronische muizenverjagers aangeschaft, maar ook dat levert geen resultaat op. Ik krijg zo het vermoeden dat de muizen bij mij in de muren zitten. Het hoofdeind van mijn bed staat strak tegen de muur aan en wellicht dat ze zich precies op hoogte van mijn kussen in de muren hebben genesteld...

Ik heb de woonstichting hiervoor gebeld, maar die zeggen dan op zijn beurt weer: als er geen muizen bij u in de woning zitten, hoe moeten wij deze dan laten bestrijden??

Ik weet er even geen raad mee. Wellicht hebben jullie nog enige tips voor mij??

Versterkt overigens een kussen de geluiden om je heen lol?? Dat gevoel krijg ik namelijk wel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:00
Komt het niet uit de constructie van het bed? Kun je het geluid opnemen?
En piepen de die elektronische verjagers niet en heb je daar last van?

[ Voor 33% gewijzigd door I-King op 13-05-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:42
Dhr_yldz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:55:
Inmiddels al een paar weken meerdere vallen staan en ook meerdere elektronische muizenverjagers aangeschaft, maar ook dat levert geen resultaat op. Ik krijg zo het vermoeden dat de muizen bij mij in de muren zitten. Het hoofdeind van mijn bed staat strak tegen de muur aan en wellicht dat ze zich precies op hoogte van mijn kussen in de muren hebben genesteld...
Kan je je bed niet even een stuk verplaatsen om uit te sluiten dat ze niet in je bed zitten?(hoewel me dat bijna onmogelijk lijkt?)

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Als er muizen zijn dan vind je zeker muizenkeutels. Vind je die niet, dan kun je er zeker van zijn dat het iets anders is.

/ervaringmetmuizeninhuis

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ik hoor mijn hartslag in mijn oor als ik op mijn zij lig. Kan dat het zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Schumaster schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:01:
[...]

Kan je je bed niet even een stuk verplaatsen om uit te sluiten dat ze niet in je bed zitten?(hoewel me dat bijna onmogelijk lijkt?)
YouTube: Flessentrekker Guido Hoeben bestelt auto's en huisraad zonder te bet... :X

Maar als er muizen in je bed zitten moet je dus ergens een opening zien, die beesten zijn nog niet zo ver gevorderd dat ze ergens doorheen kunnen zonder opening. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 08:36

dragonhaertt

@_'.'

Zitten ze niet in de vloer onder je bed?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:12
Ben je ook poepjes tegengekomen? En ruik je ook iets?

Misschien kun je jezelf een keer filmen terwijl je slaapt?

[ Voor 36% gewijzigd door Acid Vendetta op 13-05-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:33

Wvr

wij hadden er ook last van nadat de mijn vrouw vogelvoer buiten had neergezet, het voer weg gehaald en wat kleine aanpassing gedaan is het huis (kelder waar het eten staat) en binnen 4 weken waren ze weg.

je moet weh iets zien poepjes of haren.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 21:53

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

EMP schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:04:
Als er muizen zijn dan vind je zeker muizenkeutels. Vind je die niet, dan kun je er zeker van zijn dat het iets anders is.

/ervaringmetmuizeninhuis
Voordat hier overheen gelezen wordt; precies dit! Als de muizen echt over je bed zouden lopen, dan zal je muizenkeutels tegen moeten komen! Ook al is het maar een enkele muis, je komt kleine zwart/bruine korrels tegen, en misschien zelfs kleine gele vlekjes. Muizen hebben totaal schijt aan de maatschappij en laten hun afvalstoffen overal achter!

Meh!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:33
Het is hier geen HK.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 13-05-2020 14:12 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Plafonds en vloeren zijn bekende ruimtes voor muizen en door de vaak holle ruimtes kan je het "getrippel" soms goed horen. (uiteraard even een blinde gok, aangezien we niet de bouwaard van je huis kennen)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:31

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

De_Koele_Man schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:16:
[...]

Voordat hier overheen gelezen wordt; precies dit! Als de muizen echt over je bed zouden lopen, dan zal je muizenkeutels tegen moeten komen! Ook al is het maar een enkele muis, je komt kleine zwart/bruine korrels tegen, en misschien zelfs kleine gele vlekjes. Muizen hebben totaal schijt aan de maatschappij en laten hun afvalstoffen overal achter!
En ze zijn zo incontinent als een oud vrouwtje! Als je keutels ziet, dan kun je er al helemaal zeker van zijn dat ze hebben gepiest. Dus moet je poetsen als een supermarktmedewerker bij de winkelwagentjes en handscanners ten tijde van Corona!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb in mijn huis ook een aantal jaren gedacht dat ik muizen op zolder had zitten. Ik heb geen goed beloopbare zolder, sterker nog: er is alleen een luik naar de zolder, je moet er zelf een klustrap onder zetten.
Dus heel vaak kom ik er ook niet, want door alle moeite die je moet maken ga je er ook niet gewoon eventjes kijken.
Maar toch eens wat gif neergelegd in de hoop dat de 'inbrekertjes' hierdoor het loodje zouden leggen.
Helaas gebeurde dit niet.

Uiteindelijk kwam ik er een keer achter dat er kraaien/kauwen op de schoorsteen zaten, en sterker nog, ze verdwenen zelfs regelmatig in de schoorsteen!
Nu is de schoorsteen op mijn huis niet meer dan een schacht of koker die nergens in het huis open is, maar via de bovenkant kunnen er wel vogels in.
Deze heb ik dus afgesloten, en hiermee was het vreemde geluid ook afgelopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28

Exigence

dnkroz

Last van je tensor tympani?
https://www.brai3n.com/aa...sor-tympani-syndroom-tts/

Ik heb ook een ongecontroleerd trillend trommelvlies aan één zijde, hoor ik alleen 's nachts en met name wanneer ik op m'n kussen lig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-06 09:29
Há! Klinkt bekend. Wij horen, met name 's avonds laat en 'snachts, ook 'getrippel' of een knikker die lijkt te rollen. We hebben een uitbouw met plat dak en daarboven is onze slaapkamer. Af en toe hoor ik het beneden, dus op het platte dak lijkt wel (of in het dak?) terwijl de dakbedekking vrij dik is.
Soms horen wij het (die knikker rollen bijv.) als we in bed liggen, dus dat kan niet van het platte dak zijn. Lijkt wel in het rolluik of onder de dakpannen, geen idee.

Lang verhaal kort: ook wij hebben nooit muizenkeutels gevonden en een dakdekker heeft die vorige jaar ook niet gevonden (in de goot, onder de pannen, enz.).

Mijn vermoeden is dat er zowel bij jou als bij mij toch ergens een muisje loopt, idd tussen de spouw (of in het dak?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49
WVB >> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:57

Kheos

FP ProMod
zeker dat het geen duiven op je dak zijn? Die durven 's nachts ook al eens rond te trippelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06 09:39

Kenackwurst

LiquorSnurf

Ik begrijp dat je een boxspring heb en het geluid hoort als je op je zij ligt.

Het kan zijn dat je gewoon de veertjes/veren of iets anders wat er nog meer in zit, hoort die zich aan het 'zetten' zijn.
En dan bedoel ik niet het *Toing* geluid :9

Partner en ik hebben 2 afzonderlijke matrassen, ook boxspring, als de kat ons 's ochtends komt wakker maken en dan op het matras van mijn vriendin ligt en ik op mijn zij dan hoor ik het beest ook knorren/spinnen door mijn 'vering' heen.

Het kan ook in je kussen zitten, even een rare gedachte 7(8)7
Heb je een kussen met vezelachtige vulling dus kan 'kraken' wat lijkt op getrippel van de muizen?

Leg het kussen eens op de bank/grond als het stil is en ga lekker op je zij liggen en goed luisteren :9

Kwaed weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ook even een snelle test: Hoor je dit ook als je midden op de dag even op je bed gaat liggen? Of welke andere tijd behalve 's nachts dan ook?

Dat je het beter hoort als je op je zij ligt is logisch: Je oor maakt direct contact met het bed.
Ik heb zelf een elektronisch verstelbaar bed. Als ik deze niet gebruik moet ik de stekker er uit halen, want die motoren maken een heel zacht piepgeluid dat ik alléén hoor als ik op mijn zij lig.
Heb jij toevallig ook zo'n verstelbaar bed wellicht?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kheos schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:33:
zeker dat het geen duiven op je dak zijn? Die durven 's nachts ook al eens rond te trippelen.
Vogels op het dak kunnen inderdaad heel vreemde geluiden produceren die ook nog eens heel ergens anders vandaan lijken te komen.

Het is dat ik vogels weg zag vliegen en meteen het geluid niet meer hoorde, maar ik zou zweren dat ik ook geluid in de muren hoorde..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:57

Kheos

FP ProMod
Fly-guy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Vogels op het dak kunnen inderdaad heel vreemde geluiden produceren die ook nog eens heel ergens anders vandaan lijken te komen.

Het is dat ik vogels weg zag vliegen en meteen het geluid niet meer hoorde, maar ik zou zweren dat ik ook geluid in de muren hoorde..
dat.
Had dat vroeger ook af en toe toen ik nog thuis woonde.
Geregeld getrippel net boven m'n hoofd. Alsof er ratten op het verlaagd plafond rondliepen.
Op een nacht werd dat getrippel steeds luider en aggressiever en ineens klonk het alsof er een dakpan van ons dak was losgerukt en over het dak naar beneden schoof. Dan een luide plof en toen was het getrippel gedaan.
De volgende ochtend lag er een dooie duif naast ons huis, precies onder het dak waar ik het getrippel had gehoord.
En ik sliep dus niet onder het dak; er was nog een hele zolder boven mijn kamer.
En toch klonk dat zooo dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
I-King schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:59:
Komt het niet uit de constructie van het bed? Kun je het geluid opnemen?
En piepen de die elektronische verjagers niet en heb je daar last van?
Nee, komt niet uit de constructie van mijn bed. Ik zal eens proberen om het op te nemen vanavond, maar weet niet of me dat gaat lukken. Je moet namelijk echt op je zij liggen en luisteren wil je het horen... als je plat op je rug gaat liggen dan hoor je het niet..

Geen last van de verjagers, hoor namelijk helemaal niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
Schumaster schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:01:
[...]

Ik heb dit meerdere malen gedaan en alle plekken rondom en ook in mijn bed gecontroleerd.. geen enkele spoor te bekennen..

Had ik maar iets gevonden, dan wist ik in ieder geval waar ze zaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
Anoniem: 1302638 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:05:
Ik hoor mijn hartslag in mijn oor als ik op mijn zij lig. Kan dat het zijn?
Was het maar mijn hartslag :D het is echt getrippel wat ik hoor... gaat van de ene naar de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:19
Muizenvallen met chocolade deden bij ons het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
dragonhaertt schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:06:
Zitten ze niet in de vloer onder je bed?
Geen idee... dat is ook nog een mogelijkheid, maar lijkt me sterk?? ik heb een betonnen vloer met laminaat erop. Het lijkt me sterk dat ze daar makkelijk en snel in kunnen voortbewegen... Ik tref overigens nergens in mijn huis muizenkeutels aan... Weet daardoor niet goed waar ik actie moet ondernemen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:58
Sja als ik op mijn zij op mijn kussen lig hoor ik ook duidelijker als de vaatwasser draait. Contactgeluid zal dat wel zijn dat door de muren via je bedframe je oor bereikt. Kans groot dat het geluid dus vanuit een andere plek komt. Ik denk net als andere dat de muis niet in jouw kamer zit, dat merk je echt wel snel op doordat je hem soms ziet of door de ontlasting die ze achter laten.
In de schouw zou natuurlijk heel goed kunnen. Kijk eens of je aan de buitenzijde van je muur van die ventilatie gaatjes hebt. Je kan daar eventueel bijeenbekjes inbrengen zodat kleine dieren en insecten niet meer in je schouw kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhr_yldz
Kenackwurst schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:00:
Ik begrijp dat je een boxspring heb en het geluid hoort als je op je zij ligt.

Het kan zijn dat je gewoon de veertjes/veren of iets anders wat er nog meer in zit, hoort die zich aan het 'zetten' zijn.
En dan bedoel ik niet het *Toing* geluid :9

Partner en ik hebben 2 afzonderlijke matrassen, ook boxspring, als de kat ons 's ochtends komt wakker maken en dan op het matras van mijn vriendin ligt en ik op mijn zij dan hoor ik het beest ook knorren/spinnen door mijn 'vering' heen.

Het kan ook in je kussen zitten, even een rare gedachte 7(8)7
Heb je een kussen met vezelachtige vulling dus kan 'kraken' wat lijkt op getrippel van de muizen?

Leg het kussen eens op de bank/grond als het stil is en ga lekker op je zij liggen en goed luisteren :9
Het zijn echt niet de veertjes/veren wat ik hoor :) eerst dacht ik dat namelijk ook, maar nu zijn we inmiddels een maand verder en het is echt getrippel van de ene naar de andere kant... Mijn kussen heb ik ook meerdere malen geinspecteerd (en in de wasmachine gestopt), maar helemaal niks te vinden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Mijn ervaring zegt dan dat ze eerder in de spouw zitten en niet in bed.
Vroeger ook wel eens muizen in huis gehad (tot de kat ze te pakken kreeg) en je hoorde ze lopen en knagen en dat leek inderdaad alsof ze door de kamer liepen.
Idem met de boktor die zich tegoed deden aan de balken van chalet waar ik een aantal jaren gewoond heb.
Je hoorde ze echt knagen heel apart is dat.

Maar vooral 's nachts klinkt het heel anders en veel dichterbij dan dat je denkt.
Heb je er echt last van probeer dan eens (als je een een Google Home of zo hebt) iets heel zachtjes op de achtergrond aan te zetten (regengeluiden, kabbelend water, ambiance geluiden, white noise etc) dan hoor je de muizen niet meer :P .

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
Nyarlathotep schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:22:
Ook even een snelle test: Hoor je dit ook als je midden op de dag even op je bed gaat liggen? Of welke andere tijd behalve 's nachts dan ook?

Dat je het beter hoort als je op je zij ligt is logisch: Je oor maakt direct contact met het bed.
Ik heb zelf een elektronisch verstelbaar bed. Als ik deze niet gebruik moet ik de stekker er uit halen, want die motoren maken een heel zacht piepgeluid dat ik alléén hoor als ik op mijn zij lig.
Nooit in de middagen geluisterd heel eerlijk gezegd.. ik zal dat de komende dagen wel even testen. thanks...

Ik heb overigens geen verstelbaar bed. Het is een boxspring bed met opbergruimte. Ook in de opbergruimte zijn er geen sporen te vinden van evt muizenkeutels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
Lees spouw, dus het is een buitenmuur.

Staat er toevallig een boom die de gevel raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
FRANQ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:31:
Lees spouw, dus het is een buitenmuur.

Staat er toevallig een boom die de gevel raakt?
Ik woon in een rijtjes huis en tussen mijn woning en die van mijn buurman zit er een spouw die, zover ik kan zien, niet tot aan het dak volledig dicht geïsoleerd is.

Nee, er staat geen boom die de gevel raakt. wel heeft mijn buurman een veranda in zijn achtertuin, waardoor zo een beestje makkelijk in de spouw zou kunnen klimmen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Kakkerlakken? Die kun je afhankelijk van de ondergrond ook wel horen lopen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
Dhr_yldz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:38:
[...]

Ik woon in een rijtjes huis en tussen mijn woning en die van mijn buurman zit er een spouw die, zover ik kan zien, niet tot aan het dak volledig dicht geïsoleerd is.

Nee, er staat geen boom die de gevel raakt. wel heeft mijn buurman een veranda in zijn achtertuin, waardoor zo een beestje makkelijk in de spouw zou kunnen klimmen??
Dacht dat als er een boom tegen de gevel staat en jouw hoofdeind tegen diezelfde gevel staat dat je het strijken van de takken tegen de gevel hoort.

Maar dat is dus niet het geval.

Hoort je buurman het ook?
En heeft hij last van muizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
sh4d0wman schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:41:
Kakkerlakken? Die kun je afhankelijk van de ondergrond ook wel horen lopen.
Nee, dat denk ik niet..... Die trippelen niet zo snel en luid als muizen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:59
Ik denk dat elk huis wel een paar muisjes heeft.. Als je houten tussenverdiepingen hebt, dan kun je er zeker van zijn. Hier is het soms maanden weg, maar af en toe hoor ik er eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
FRANQ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:48:
[...]

Dacht dat als er een boom tegen de gevel staat en jouw hoofdeind tegen diezelfde gevel staat dat je het strijken van de takken tegen de gevel hoort.

Maar dat is dus niet het geval.

Hoort je buurman het ook?
En heeft hij last van muizen?
Ik had het nog gevraagd aan hem, maar hij gaf aan van niet. Hij was degene die mij had verteld dat de muizen in de spouw konden zitten en tevens ook degene die de spouw had aangewezen..... Ik was er tot op heden niet van op de hoogte dat er een spouw tussen onze woningen zat lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ken je iemand met UV lamp? Dan die even lenen. Muizenpis licht op onder UV licht. Ze laten het permanent stromen dus als ze rondlopen moet er een spoor te vinden zijn. Dan weet je ook waar ze vandaan komen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-06 10:51

MBI

(Uit pure nieuwsgierigheid dit draadje gebookmarkt...)

Misschien lopen ze over het plafond, en hoor je het door je andere oor dat naar boven wijst als je op je zij slaapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 12:10

RoamingZombie

Watching the sheeple...

- Is het niet gewoon de vering in de boxspring die gaat werken als je er even in ligt? Overdag ontspant de vering, als je er in ligt komt er weer spanning. Misschien gaan de bevestingslusjes wel werken.

- Meeste mensen zetten de verwarming uit als ze naar bed gaan waarna de leidingen gaan werken. Misschien staat je bed wel tegen zo'n leiding aan.

Het lijkt mij namelijk stug, dat als het muizen zijn, dat ze echt elke dag het zelfde geluid maken. Daar zou niet echt een patroon in moeten zitten (zeg ik uit ervaring).

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:03

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het is wel muizenseizoen, de nesten lopen weer uit. Ik had er een paar weken geleden last van, in de spouw (dus geen keutels binnen de woning). Door een kier twee bussen pur leeggespoten (wat wel aangeeft dat ruimte is) en nu nergens meer last van.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
Wij hadden pas in de spouwmuur in de woonkamer ook een muis, hoorden hem over het kozijn lopen, en hieraan knagen.

Omdat ik er niet bij kon met een val maar een kkein gaatje geboord, en hier eucalyptus olie ingespoten met een spuitje.
Hierna eigenlijk niet meer gehoord.
Schijnt dat ze hier niet tegen kunnen en hier kots misselijk van worden.

Wilde bewust geen gif strooien omdat ik geen zin heb ik een stinkende dooie muis in de spouw 😉.
Rest van het huis geen last van, dus wist ook niet waar ik evt. Vallen zou moeten zetten, bang dat ik ze er dan juist heen lok met het voer erop

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:44
Ik denk dat ze gewoon in je spouw zitten. Ik heb tijdje in een jaren 60 flat gewoond met hele brakke muren. Dan hoorde je én getrippel maar soms ook stukjes naar beneden vallend betongruis. Heeft jaren geduurd (was nog naief) voor iemand mij vertelde dat dat vrijwel zeker muizen waren tussen de muren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
Nyarlathotep schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:22:

Nog even getest of ik de geluiden op de midden van de dag hoor, maar nee. Het lijkt erop alsof dit enkel in de nacht te horen is...

Ik zal het de komende dagen nog een paar keer testen...

Weet er even geen raad meer mee.. het is zo een akelig gevoel... het lijkt alsof de muizen in mijn kussen/matras zitten.. ben benieuwd hoelang dit zo gaat blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
RoamingZombie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:09:
- Is het niet gewoon de vering in de boxspring die gaat werken als je er even in ligt? Overdag ontspant de vering, als je er in ligt komt er weer spanning. Misschien gaan de bevestingslusjes wel werken.

- Meeste mensen zetten de verwarming uit als ze naar bed gaan waarna de leidingen gaan werken. Misschien staat je bed wel tegen zo'n leiding aan.

Het lijkt mij namelijk stug, dat als het muizen zijn, dat ze echt elke dag het zelfde geluid maken. Daar zou niet echt een patroon in moeten zitten (zeg ik uit ervaring).
Naah het zijn echt niet de veringen in mijn bed. Dat weer ik 100% zeker..

Ook staat mijn bed niet tegen een leiding aan. Zoals ik eerder aangaf staat het hoofeinde van mijn bed tegen de muur aan daar waar een spouw staat.

Het is ook niet zo dat er een patroon in zit. De ene keer hoor je de geluiden wat beter en lijkt het also ze in mijn kussen zitten en de andere keer is het wat minder. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
The good news is je kan gerust slapen, het zijn geen muizen in je bed.
The bad news is, wat is het dan wel? Ik gok ook op dit:
RoamingZombie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:09:

Gewoon een leiding ergens of ventilatiesysteem oid dat een bepaald geluid maakt dat er op lijkt.

Heb je toevallig een houten bed of houten meubels in huis? Zouden ook houtwormen kunnen zijn die je een weg naar buiten toe hoort knagen in het hout.

Heb je een platdak? Het kan ook een nachtelijke kat zijn die rond dwaalt in de buurt.

Kan je anders op Youtube een filmpje zoeken met het geluid dat op dat getrippel lijkt?

[ Voor 23% gewijzigd door CyberMania op 14-05-2020 02:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als je op je bed ligt op je zij dan hoor je alles op de vloer ook heel luid is mijn ervaring.
Ik heb ook laminaat maar op een houten vloer.
Heb je niet iemand die als jij in je bed ligt met zijn vingers een muis kan nabootsen.
Je zult je wellicht verbazen hoe luid dat is.

Bij mij lopen ze over het plafond. Nooit relaxed ze zijn altijd aan het rennen die gekkies.
240bps minstens. Maar ze hebben 4 pootjes dus is niet zo moeilijk.
zoiets? YouTube: Mice in my ceiling

[ Voor 6% gewijzigd door MrMonkE op 14-05-2020 02:35 . Reden: EMbeddddddddddd ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Draai anders je hoofdeind van je bed eens een nachtje om. Hoor je ze dan nog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heel wat jaren geleden ook regelmatig last gehad van muizen.
Via de spouw klommen ze omhoog en kwamen op die manier, via de zolder, het huis binnen.

Toen alle stootvoegen voorzien van bijenbekjes, of zoals de meer technisch naam luidt: stootvoegroosters. ;)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.gyzs.nl/media/catalog/product/cache/3/image/700x700/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/5/7/5768377850069d7473c0edcec818a2aa.jpg

Het helpt niet alleen tegen muizen en ander kruipende knaagdiertjes, maar ook tegen bijen/wespen die je spouw uitzoeken om er een nest te bouwen.
Want die ventilatieopeningen zijn een mooie in/uitgang voor de vliegende nestbouwers.

En sinds het installeren van die klemmende krengen; nooit meer last gehad van muizen en/of anderszins vliegende zoem- en steekbeesten.

Nu zitten de knaagdieren af en toe nog wel in een hoekje in de tuin en/of nestelen bijen zich tussen de groene 'bergjes' in de tuin. Maar dat is niet zo'n groot probleem. Aan/in het huis geen last meer van! d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
CyberMania schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 02:16:
The good news is je kan gerust slapen, het zijn geen muizen in je bed.
The bad news is, wat is het dan wel? Ik gok ook op dit:

[...]

Gewoon een leiding ergens of ventilatiesysteem oid dat een bepaald geluid maakt dat er op lijkt.

Heb je toevallig een houten bed of houten meubels in huis? Zouden ook houtwormen kunnen zijn die je een weg naar buiten toe hoort knagen in het hout.

Heb je een platdak? Het kan ook een nachtelijke kat zijn die rond dwaalt in de buurt.

Kan je anders op Youtube een filmpje zoeken met het geluid dat op dat getrippel lijkt?
Op mijn kast na heb ik geen houten meubels in mijn slaapkamer staan. het is niet echt geknaag wat ik hoor, maar een lopende/sprintende beest...

Nee, ik heb een zadeldak woning...

@MrMonkE dat is dus precies wat ik hoor, maar dan in mijn bed...

Zojuist alles in mijn slaapkamer nogmaals gecontroleerd, maar weer niks gevonden. Ik had heel mijn bed uit elkaar gehaald en alles 1 voor 1 gecontroleerd. het ziet er toch naar uit dat ze niet in mijn slaapkamer zitten (gelukkig maar ook)..

@SmurfLink Ik ga vanavond eens mijn bed iets naar voren schuiven, zodat het hoofdeinde niet tegen de muur aan leunt. Eens kijken of dat helpt.

[ Voor 6% gewijzigd door Dhr_yldz op 14-05-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
ehtweak schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:57:
Heel wat jaren geleden ook regelmatig last gehad van muizen.
Via de spouw klommen ze omhoog en kwamen op die manier, via de zolder, het huis binnen.

Toen alle stootvoegen voorzien van bijenbekjes, of zoals de meer technisch naam luidt: stootvoegroosters. ;)
[Afbeelding]

Het helpt niet alleen tegen muizen en ander kruipende knaagdiertjes, maar ook tegen bijen/wespen die je spouw uitzoeken om er een nest te bouwen.
Want die ventilatieopeningen zijn een mooie in/uitgang voor de vliegende nestbouwers.

En sinds het installeren van die klemmende krengen; nooit meer last gehad van muizen en/of anderszins vliegende zoem- en steekbeesten.

Nu zitten de knaagdieren af en toe nog wel in een hoekje in de tuin en/of nestelen bijen zich tussen de groene 'bergjes' in de tuin. Maar dat is niet zo'n groot probleem. Aan/in het huis geen last meer van! d:)b
Hier zat ik ook al aan te denken... Ga de bijenbekjes maar gelijk vandaag kopen bij de bouwmarkt.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
Als de bijenbekjes niet passen, kun je ook rvs muizengaas erin proppen. Dat is daar voor bedoeld. Maar een muis kan onder de deur doorlopen, zo flexibel zijn ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
jantje112 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:23:
Als de bijenbekjes niet passen, kun je ook rvs muizengaas erin proppen. Dat is daar voor bedoeld. Maar een muis kan onder de deur doorlopen, zo flexibel zijn ze. Overigens heeft mijn gemeente gewoon een gratis muizenbestrijder rondlopen, die geeft tips en trucjes in je woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI

MBI

@Dhr_yldz laat je ons niet langer in spanning? is er uitsluitsel? waar zitten de muizen nou? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhr_yldz
MBI schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:39:
@Dhr_yldz laat je ons niet langer in spanning? is er uitsluitsel? waar zitten de muizen nou? :)
Ik heb heel mijn woning meerdere malen doorzocht, maar tref geen enkele spoor aan.. Volgens mij zitten ze echt in de spouw...

Enkele dagen geleden de stootvoegroosters gevuld met muizengaas in de hoop dat ze mijn woning van buitenaf niet kunnen betreden..

Wat mij wel deels heeft geholpen is dat ik nu met een donzen kussen slaap ipv een wollen... De geluiden die ik hoor zijn nu een stuk minder geworden.. Ik had voorheen het idee/gevoel dat ze in mijn kussen zaten(zo dichtbij voelde het aan), maar nu is het een stuk minder. Het wollen kussen versterkte de geluiden denk ik...

Voorlopig maar zo even verder in de hoop dat ze snel weggaan, want ik kan nu niet echt makkelijk slapen met zo een donzen kussen... ik ben een wat hardere kussen gewend :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slapeloos
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-07-2020
Vraag me nu af is alles weg pf nog steeds last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06
Muizenval in de kruipruimte al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:01
Probeer overigens met een glas op de vloer/muur te lokaliseren waar het geluid exact vandaan komt. Lijkt mij lastig om dergelijke getrippel van een muis in de open ruimte met het "blote oor" dan kan overal namelijk even hard/zacht klinken en ligt maar net aan hoe je je hoofd draait.

Techniek met het glas kan ook gemakkelijk overdag zodat je het ook duidelijk kan horen met alle dagelijkse geluiden om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
Voor de mensen die hier nog nieuwsgierig naar zijn kan ik mededelen dat ik nog steeds niet van het probleem af ben.

Het begint allemaal met een raadselachtige getrippel (???) in mijn slaapkamer. Het duurt zo een 2-3 seconden en het gaat telkens van de ene kant van de kamer naar de andere kant. De ene dag van links naar rechts en de andere keer weer juist van rechts naar links.. er zit hier geen standaard volgorde in, behalve dat het eenrichtingsverkeer telkens. Zodra ik dit hoor weet ik dat het pret weer gaat beginnen..

Ik heb een betonnen vloer met daarop laminaat. Zou het mogelijk zijn dat er daar tussen in wat afspeelt?

Ik blijf zoeken naar gaten in de muren, uitwerpselen en sporen, maar kom helemaal niets tegen ...

Weet hier geen raad meer mee:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI

MBI

@Dhr_yldz Misschien is dit een oplossing: ultrasone muizenverjager. Het proberen waard zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MBI Tja... die apparaatjes bestaan al jaren.
En of het helpt? Het is twijfelachtig.

https://www.elektormagazi...ers-en-zo-bouw-je-ze-zelf

https://www.rentokil.com/...lf-bestrijden-niet-werkt/

https://www.wil-kil.com/b...ic-rodent-repellent-work/

https://www.nachi.org/ultrasonic-pest-repellers.htm

Bedenk immers, dat wanneer die simpele en goedkope ultrasone stoorzenders daadwerkelijk effectief zouden zijn, dan zou iedere bakker/voedselopslag/producent/boerenschuur etc. wel zo'n goedkoop device ergens hebben staan. Want die willen allemaal van de knaagdieren af. En toch... toch zie je dat zelden.
Dus tja... :|

Ik heb zelf ook wel eens zo'n ultrasoon ding geprobeerd. (2 fabrikanten). En het werk idd maar ff, en dan komen ze net zo hard weer terug.
Uiteindelijk die simpele muizenvallen geplaatst, brokje chocolade/pinda er in en pats; binnen een week diverse exemplaren gevangen (op zolder).
Opgeruimd en gezorgd dat alle sleuven in de spouw gedicht waren d.m.v. bijenbekjes. En in de jaren daarna nooit meer muizen in huis gehoord/gezien/gemerkt.

Terwijl ik weet dat ze in onze tuin wonen. Maar daar mogen ze gewoon blijven. Gezellig met grondbijen, wormen, slakken, egels en andersoortig kruipsel. ;)
Zolang ze maar UIT huis blijven.

Leuk filmpje; de muis loopt het apparaat gewoon te besnuffelen: :+

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 08-10-2020 11:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI

MBI

Ze maken dus wel degelijk ultrasoon geluid, naast het mooie led lampje.
Ze werken even, plaatsing is belangrijk, etc., maar je moet vooral Rentokil inschakelen. Wij van WC-eend... ;)
Ze werken even, maar je moet vooral Wil-Kil inschakelen... ;)
Ze werken niet best voor insecten. Maar we hebben het over muizen.

Ik heb het filmpje even niet bekeken, maar als bovenstaande links praten over gewennig door muizen, dan geloof ik het gesnuffel heus.

Mijn conclusie (een glas is halfvol): als met zo'n apparaat de trippel-geluidjes (tijdelijk) verminderen, dan is het waarschijnlijk ongedierte waar TS last van heeft. Dat is toch al prettig om te weten. En dat maakt het oplossen ervan ook makkelijker: bijv. een ongedierte-bestrijder laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crumblz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 16:44
Wat ik zo niet snel kan vinden in het topic is: hoort iemand anders het geluid ook?
Of hoor alleen jij het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:02:
@MBI Tja... die apparaatjes bestaan al jaren.
En of het helpt? Het is twijfelachtig.

https://www.elektormagazi...ers-en-zo-bouw-je-ze-zelf

https://www.rentokil.com/...lf-bestrijden-niet-werkt/

https://www.wil-kil.com/b...ic-rodent-repellent-work/

https://www.nachi.org/ultrasonic-pest-repellers.htm

Bedenk immers, dat wanneer die simpele en goedkope ultrasone stoorzenders daadwerkelijk effectief zouden zijn, dan zou iedere bakker/voedselopslag/producent/boerenschuur etc. wel zo'n goedkoop device ergens hebben staan. Want die willen allemaal van de knaagdieren af. En toch... toch zie je dat zelden.
Dus tja... :|

Ik heb zelf ook wel eens zo'n ultrasoon ding geprobeerd. (2 fabrikanten). En het werk idd maar ff, en dan komen ze net zo hard weer terug.
Uiteindelijk die simpele muizenvallen geplaatst, brokje chocolade/pinda er in en pats; binnen een week diverse exemplaren gevangen (op zolder).
Opgeruimd en gezorgd dat alle sleuven in de spouw gedicht waren d.m.v. bijenbekjes. En in de jaren daarna nooit meer muizen in huis gehoord/gezien/gemerkt.

Terwijl ik weet dat ze in onze tuin wonen. Maar daar mogen ze gewoon blijven. Gezellig met grondbijen, wormen, slakken, egels en andersoortig kruipsel. ;)
Zolang ze maar UIT huis blijven.

Leuk filmpje; de muis loopt het apparaat gewoon te besnuffelen: :+
[YouTube: Proof That Ultrasonic Pest Repellers Are A Scam: Class Action Lawsuit For Fraud. Mousetrap Monday.]
In de TS staat dat elektronische verjagers al geprobeerd zijn, zonder (goed) resultaat.
Zelf heb ik als het koud wordt, ook wel eens een muisje op bezoek, maar een val werkt tot nu toe prima. Beetje pindakaas en ik haalde een muis per dag.

Mocht TS van het geluid niet kunnen slapen, lees tip: "Rats in the walls" van H.P. Lovecraft of "Jerusalem's lot" van Stephen King. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Fly-guy schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:08:
[...]
In de TS staat dat elektronische verjagers al geprobeerd zijn, zonder (goed) resultaat.
Dat weet ik. Maar @MBI blijkbaar niet... ;)
(en ik reageerde op zijn suggestie, niet op wat de TS al had aangegeven)
Vandaar nogmaals de uitleg daarbij.

Heb het zelf ook geprobeerd; met het genoemde resultaat. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:52
Het lijkt me bijzonder maar kan het zijn dat er tussen laminaat en muur een (flinke) spleet zit, daaroverheen de plint. En dat ze door die spleet heen lopen?

Wat je ook kan doen is een camera-tje met nacht-zicht en bewegingsdetectie neerzetten. Kan je 's morgens kijken of er iets gefilmd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 21:08
Warmtebeeldcamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als de TS nou op/in Urk zou wonen:

https://www.omroepflevola...pt-met-bestrijding-muizen

dan kan 'ie nog ff snel profiteren van gemeentelijk muizenbestrijding. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
Ik had inderdaad zo een ultrasone verjager aangeschaft, maar dat had niet geholpen. Ik vang ook niks met muizenvallen... Voor het eerst heb ik nu een val gezet in de kruipruimte. Eens kijken of ik daar iets mee ga vangen.

Overigens horen wij sinds 2 dagen nu hele harde geluiden uit het plafond komen. Alsof er iets groots zich aan het voortbewegen is. De geluiden zijn zo hard dat we er nu al 2 dagen van wakker schrikken. Het plafond van mijn slaapkamer is van gipsplaat en mijn zolder heeft een houten vloer. Het lijkt alsof het beestje zijn weg naar boven heeft gevonden?? Maar kan zo een klein beestje zulke geluiden creëren?? Het is weliswaar een gipsplaat waar het op loopt maar dan nog?

Ik ben overigens niet de enige die het hoort. Mijn vriendin hoort de geluiden ook. Zij heeft echter een diepe slaap waardoor ze er minder vaak van wakker ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Er zijn natuurlijk nog veel meer kruipende schepsels die dit kunnen veroorzaken!

Ik weet niet wat voor een soort huis je hebt, maar als ik lees dat je zolder een houten vloer heeft, denk ik al gauw aan een vrij oud huis? En/of je vrijstaand woont?

En daar zijn vaak veel meer kieren en gaten dan je voor mogelijk houdt.

M.a.w. ook al eens gedacht aan beesten zoals marters? Of kleinere vogels? En/of andere knaagdieren? Vleermuizen? Je weet het niet... afhankelijk van de bouwkundige situatie en je geografische locatie.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Trek even de vloer van je zolder los, zodat je tussen de vloerbalken kunt kijken.
Je moet op zoek naar sporen.

Ik heb jaren in Amsterdam gewoond, waar muizen eerder regel dan uitzondering zijn. Je kunt muizen heel goed ruiken en hun loopgedrag is heel herkenbaar.
Muizen tippelen vooral, dat lijkt inderdaad op het geluid uit het filmpje. Wij hadden nog riet in het plafond, en daardoor kon je ze heel goed horen.

Maar je hoort echt wel het verschil tussen een muis en iets zwaarders.

Als je harde geluiden hoort, meer geplof of gestommel, zou ik eerder aan een rat (ratten) denken, of inderdaad een marter(familie) (YouTube: Steenmarter met sprong van meer dan een meter)

Kijk eens tussen je dakgoot en de pannen. Misschien kun je daar een spoor vinden waar ze het huis in kunnen. Een vogelweringsrooster (soort plastic “kam”) kun je relatief gemakkelijk plaatsen.

Qua sporen zoek je bij muizen vooral naar keutels (ziet eruit als zwarte “hagelslagjes” met droogscheurtjes) en “vette plekken” op veelbelopen stukken, mogelijk wat knaagresten (kleine krulletjes)
Bij marters zou je eerder “nestmateriaal” vinden, zeg maar type houtkrullen in een konijnenhok en misschien resten van prooi.
Ratten heb ik gelukkig nooit gehad, maar die schijn je ook goed te kunnen ruiken en zijn nog een tikkeltje destructiever dan muizen. Ook heb ik wel eens gehoord dat ratten echte gewoontedieren zijn, dus heel vaak dezelfde looproutes enzo volgen.

Succes en hou ons op de hoogte. Misschien kunnen we ook beter meedenken als je wat “omgevingsfoto’s” plaatst - qua huis, constructie e.d.

EDIT: bij ons werkte pindakaas in de muizenval het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08
Hier precies hetzelfde probleem.
Ook trippelen, en soms een harde bonk.

Veel muizen al gevangen, en nu de laatste maanden al een tijdje rustig. Wanneer het kouder gaat worden zal het wel weer terug komen. Bij ons zijn het zeker muizen aangezien de hele buurt hier last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
ehtweak schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:21:
Er zijn natuurlijk nog veel meer kruipende schepsels die dit kunnen veroorzaken!

Ik weet niet wat voor een soort huis je hebt, maar als ik lees dat je zolder een houten vloer heeft, denk ik al gauw aan een vrij oud huis? En/of je vrijstaand woont?

En daar zijn vaak veel meer kieren en gaten dan je voor mogelijk houdt.

M.a.w. ook al eens gedacht aan beesten zoals marters? Of kleinere vogels? En/of andere knaagdieren? Vleermuizen? Je weet het niet... afhankelijk van de bouwkundige situatie en je geografische locatie.
Het is een tussenwoning uit 1965 in Breda. En idd geen twijfel mogelijk dat er meerdere kieren en gaten aanwezig zullen zijn. Een marter in mijn slaapkamer lijkt me sterk gezien de ruimte tussen mijn laminaat en betonnen vloer van mijn slaapkamer. Dat wat ik in mijn plafond hoor kan misschien wel een marter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Ja lijkt me wel. Moet je aan de bonk kunnen horen. Kijk, muizen kunnen ook goed springen dus als ze ergens vanaf springen op je plafond levert dat ook een bonk(je) op. Moet je echt aan de omvang van de bonk horen. En het geluid ervoor en erna.

Een bonk en dan alleen maar getippel/gekras: wsl muizen
Een bonk en gestommel: groter dier, zoals marter.

Als je het toevallig kunt opnemen, kunnen we meeluisteren :)

Vervelend wel; ik werd er altijd onrustig van (vies, maken ze iets stuk?), dus succes gewenst

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dhr_yldz
Goed nieuws :) na 6 maanden eindelijk vandaag een muisje gevangen op de zolder.

Eens kijken of ik van het getrippel nu af ben.. hoorde het namelijk gisteren nacht nog. Ik laat de vallen in ieder geval nog een paar dagen staan.

To be continued :):)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Ik weet niet zeker of dat goed nieuws is. Muizenvallen moet je alleen zetten wanneer je weet dat je last van muizen hebt. Zoals meermaals gemeld hier hebben muizen vaak duidelijk loopsporen, ruik je ze, vind je muizenkeutels en zie je soms nesten of andere knaagresten.

Heb je geen sporen, maar ga je toch vallen met voedsel plaatsen, dan kan dat voedsel juist muizen aantrekken. Heb je 1 muis gevangen, maar begint de echte ellende nu pas…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-06 21:44
eLScha schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:28:
Ik weet niet zeker of dat goed nieuws is. Muizenvallen moet je alleen zetten wanneer je weet dat je last van muizen hebt. Zoals meermaals gemeld hier hebben muizen vaak duidelijk loopsporen, ruik je ze, vind je muizenkeutels en zie je soms nesten of andere knaagresten.

Heb je geen sporen, maar ga je toch vallen met voedsel plaatsen, dan kan dat voedsel juist muizen aantrekken. Heb je 1 muis gevangen, maar begint de echte ellende nu pas…
Lijkt me sterk dat een muizenval op zolder eventuele muizen van buiten kunnen aantrekken.

@Dhr_yldz herinner mij dit topic nog toen je het net gepost had. Dacht eerst dat het tussen je oren zat maar fijn dat je nu toch een muis gevangen hebt! Blijkt het toch niet tussen je oren te zitten :+

Nu je weet dat je muizen hebt, niet een idee om een verdelger te laten langskomen die precies weet hoe ze doorgaans binnenkomen en je helpt die punten te dichten? En zover mogelijk de muizen die al binnen zijn in je spouw of op zolder verdelgen met gif?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:17
Ik heb niet alle berichten in dit topic gelezen, maar ik begrijp dat het gaat om vast te stellen of je last hebt van muizen.
Als bewoner van een buitengebied in de nabijheid van graanvelden ben ik wel een ervaringsdeskundige.
De aanwezigheid van muizen is vooral herkenbaar aan muizenkeutels en urine met een kenmerkende geur of beter gezegd stank. Ook maken muizen hun aanwezigheid kenbaar door nestbouw. Bijvoorbeeld vraat aan alles wat bruikbaar is om een nest te bouwen: van poetslappen in de werkplaats tot aan de dempingsmaterialen onder de motorkap van mijn auto.
De enige manier om er van af te komen is om overal muizenvallen te plaatsen waar je het verblijf van muizen vermoed. Vooral aan het begin van de herfst als muizen van buiten naar binnen een goed onderkomen zoeken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:59

MLLL

Palm Treo 650

JukeboxBill schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:11:
Ik heb niet alle berichten in dit topic gelezen, maar ik begrijp dat het gaat om vast te stellen of je last hebt van muizen.
Als bewoner van een buitengebied in de nabijheid van graanvelden ben ik wel een ervaringsdeskundige.
De aanwezigheid van muizen is vooral herkenbaar aan muizenkeutels en urine met een kenmerkende geur of beter gezegd stank. Ook maken muizen hun aanwezigheid kenbaar door nestbouw. Bijvoorbeeld vraat aan alles wat bruikbaar is om een nest te bouwen: van poetslappen in de werkplaats tot aan de dempingsmaterialen onder de motorkap van mijn auto.
De enige manier om er van af te komen is om overal muizenvallen te plaatsen waar je het verblijf van muizen vermoed. Vooral aan het begin van de herfst als muizen van buiten naar binnen een goed onderkomen zoeken.
Kussens van de tuinset doet het ook altijd goed. *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

@Dhr_yldz je hebt al voor €30,- een 1080p camera met nachtzicht en bewegingsmelder (Xiaomi), die wordt gevoed met USB dus je kan 'm met een powerbank overal neerzetten waar je wilt. Ik heb deze methode gebruikt om vast te stellen wat ik 's nachts hoorde en vooral waar. Iedere nacht ergens anders neergezet, met een week wist ik precies waar ik mee te maken had, hoeveel en waar ze verbleven. Dat maakt bestrijding echt veel makkelijker.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
eLScha schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:28:

Ik heb de vallen enkel een tijdje geleden geplaats nadat ik wakker schrok van de geluiden in mijn plafond. Het is niet zo dat ik de vallen 6 maanden lang daar heb laten staan.

Wat het bij mij lastig maakt is dat ik nergens sporen van een muis kan terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
nst6ldr schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:17:
@Dhr_yldz je hebt al voor €30,- een 1080p camera met nachtzicht en bewegingsmelder (Xiaomi), die wordt gevoed met USB dus je kan 'm met een powerbank overal neerzetten waar je wilt. Ik heb deze methode gebruikt om vast te stellen wat ik 's nachts hoorde en vooral waar. Iedere nacht ergens anders neergezet, met een week wist ik precies waar ik mee te maken had, hoeveel en waar ze verbleven. Dat maakt bestrijding echt veel makkelijker.
Bedoel je toevallig zoiets? https://www.xiaomiproduct...jdSlZK7pCJZBoCgJAQAvD_BwE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ja, ik heb exact die gekocht. Zelf heb ik er 5 meter USB kabel bij gekocht, maar heb ook mensen gezien die gewoon een (Xiaomi) powerbank eraan hangen. Let wel op dat er voor opnames een micro SD in moet, en om 'm te configureren heb je wifi en de app nodig.

Met de lange kabel heb ik 'm in de woonkamer gehad bij mij valkparkietjes. Die gedroegen zich gestrest en territoriaal naar... niks. Althans, dat dachten we. Met de camera erbij konden we goed zien dat er dus muizen zaten te wachten tot we de woonkamer verlieten zodat ze eten konden pakken onder de kooien. Wij een robotstofzuiger gekocht om onder de kooien schoon te houden, camera verplaatst, gingen de muizen dwalen om elders eten te zoeken. Camera naar de gang verplaatst, zagen we ze uit de keuken komen en teruggaan. Camera in de keuken op de kast gezet, naar beneden gemikt en bingo: ze gingen onder de keukenkastjes de kelder in. Ongediertebestrijder heeft alles dicht gemaakt en lokdoosjes gezet, en ontdekte ook een doorgang naar de buren. Daar kwamen ze vandaan.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Hatsjoe schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:38:
[...]

Lijkt me sterk dat een muizenval op zolder eventuele muizen van buiten kunnen aantrekken.
Onderschat het reukvermogen van een muis niet. Dit is extreem goed. Jouw voedsel in de val op zolder kan wel degelijk muizen aantrekken.

Er zijn zelfs onderzoeken waarin wordt aangetoond dat een muis blaaskanker kan ruiken in de urine van een patiënt: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5676727/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08
Dhr_yldz schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Ik heb de vallen enkel een tijdje geleden geplaats nadat ik wakker schrok van de geluiden in mijn plafond. Het is niet zo dat ik de vallen 6 maanden lang daar heb laten staan.

Wat het bij mij lastig maakt is dat ik nergens sporen van een muis kan terugvinden...
Hoe is het inmiddels?
Hier begint het nu ook weer te rommelen, met exact hetzelfde als bij jou.

Wel geluid, geen enkel spoor.
Vallen gezet, niks erin. Camera aangeschaft en gaan vanavond eens kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhr_yldz
Na een hoop geruzie met de woonstichting hebben zij het eindelijk opgegeven en Rentokil ingeschakeld voor het bestrijden (volgens hun onderhoudsschema zijn zij verantwoordelijk voor het bestrijden van ongedierten in de spouw).

Vorige week maandag had er een aannemer op 8 verschillende plekken openingen gemaakt in mijn zolder( 4 x in de houtenvloeren en 4x in de wanden). Vervolgens was Rentokil langskomen en hadden zij per opening 2 vallen geplaatst..

Dezelfde nacht nog hoorde ik wat getrippel en had gehoopt dat het gelijk raak zou zijn. Tot vandaag had ik ook niets meer gehoord, maar helaas hoorde ik zojuist weer wat getrippel in mijn plafond....

Morgen komt Rentokil weer alle vallen bekijken.. Ik ben benieuw.... Ik zal morgen weer een update met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_yldz
Niks gevangen... volgens Rentokil is de kans ook zeer klein dat dit gaat gebeuren. Zij hebben geen één verse keutel gevonden van muizen of andere ongedierten. Wij moeten dus ergens anders gaan kijken.. Wellicht tussen de muren of onder de dakpannen...

Zou ik met camerabeelden kunnen vaststellen waar de geluiden vandaan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Heel bizar zeg.. dat ze ook niks kunnen vinden.

Pagina: 1