Itho Pir bewegingssensor alternatief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:39
Mijn vraag
De itho bewegingssensor is nergens meer leverbaar.
https://www.ithodaalderop...essional/product/545-7550
Ik zou die in het toilet willen hebben omdat de qualityflow nu niet harder gaat zuigen als iemand op de wc zit.

Kan ik een andere (universele) pir gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Itho qualityflow

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een knoppen paneeltje is een alternatief, maar liever automatisch op detectie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirixmjm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-04 14:39
Ik heb een Itho PIR destijds aangeschaft en ben nu op zoek naar een tweede unit.
Nu staat op de achterzijde van de PIR niet "Itho" maar Honeywell type IR8M en deze is nog gewoon verkrijgbaar. Nu vraag ik me eigenlijk af of dat dan exact dezelfde unit is, of dat de ITHO variant een speciale sensor was.
Op google meerdere aanbieders nieuw voor c.a. 100 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door dirixmjm op 05-01-2025 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:39
dirixmjm schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:26:
Ik heb een Itho PIR destijds aangeschaft en ben nu op zoek naar een tweede unit.
Nu staat op de achterzijde van de PIR niet "Itho" maar Honeywell type IR8M en deze is nog gewoon verkrijgbaar. Nu vraag ik me eigenlijk af of dat dan exact dezelfde unit is, of dat de ITHO variant een speciale sensor was.
Op google meerdere aanbieders nieuw voor c.a. 100 euro.
Bedankt voor je antwoord.
Ik had de vraag al een behoorlijke tijd geleden gesteld, maar ik wil nog steeds een pir in de badkamer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirixmjm
Ik heb het inmiddels getest met twee PIRs van marktplaats, maar het lijkt er op dat toch niet compatibel zijn. De DemandFlow unit herkent deze PIRs niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirixmjm
Ter volledigheid, het is me gelukt om een Honeywell IR8B aan te passen naar een ITHO IR8B.
Hiervoor moet de microchip PIC16 van de print af gesoldeerd worden en vervangen door een PIC18LF14K22.
Omdat ik reeds een bestaande ITHO IR8B had, heb ik daar een hex-dump van gemaakt, en deze aangepast (andere ID) en weer geupload naar de aangepaste IR8B. Dat lijkt te werken.

Is wel een pak werk...
Mocht je interesse hebben in de hex-file dan laat maar wat weten.