Laptop voor streaming (kerk)diensten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Ter inleiding
Gisteravond is na de streaming van een kerkdienst de laptop op geheel eigenwijze overleden.
Om maar even een indicatie te geven het ding is van een balkon gevallen en een val van 15 meter naar beneden + een stenen vloer overleven ze niet. Nu hebben ze (de kerkenraad) mij de opdracht gegeven een nieuwe laptop te zoeken.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop word ingezet voor het streamen van kerkdiensten en het streamen van orgelconcerten en ander soort concerten gebruikt. Voor namelijk met een OBS. Doormiddel van een switch kunnen we meerdere camera's bedienen in de kerk. En via de aparte ipad die we hebben kunnen we deze camera's bedienen.
De focusrite 2i2 hebben ze ingezet als externe geluidskaart. Als er kerkdiensten weer worden gehouden (ongeveer 1200 man) word laptop ook ingezet om de streaming te doen maar ook via presentatie's zodat liederen worden getoond die niet bekend zijn. Hierbij word gebruik gemaakt van Powerpoint 365

Wat is je budget?
Het budget is ongeveer 600 euro, maar mocht er een mooie laptop zijn van 650 euro die net iets meer wilt dan kan dat......
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop staat in Principe op een vaste plek maar word op doordeweekse avonden meegenomen naar het koor omdat daar de avond diensten worden gehouden en daar een aparte opstelling staat

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee er zijn geen voorkeuren.

Voorkeuren
Als enige wens heeft de kerk dat de laptop standaard is voorzien van Lan aansluitingen. Helaas komen er steeds meer laptops die dit ontbreken dus dit is echt een eis.....

Johann Sebastian Bach

Beste antwoord (via J.S. Bach op 13-05-2020 14:25)

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:22
Je complete CPU/GPU staat tot de beschikking van de binnenkomende beelden. Normaal gesproken heb je een game die je PC zwaar belast en daarnaast moet de PC aan de bak om alles te decoderen en streamen. Dat is in geschetste situatie niet het geval.

Ik voorzie dus geen enkel probleem bij beide laptops. Overigens is de 2e laptop wel echt een bakbeest qua grootte en gewicht.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Wat heb je zelf al gevonden qua laptops? En waarom twijfel je tussen deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Renzzie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:04:
Wat heb je zelf al gevonden qua laptops? En waarom twijfel je tussen deze?
Zelf heb ik wel wat gevonden:

https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/1017988
Dat extra budget kan ik nog wel lospeuteren
https://www.coolblue.nl/p...340-17api-81ly005fmh.html
Bij deze wil ik graag weten of ik op 30 FPS kan streamen.
Ik ben net zo heel bekend in het wereldje van streamen dus vandaar dat ik wen tot de bron van tweakers.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Je complete CPU/GPU staat tot de beschikking van de binnenkomende beelden. Normaal gesproken heb je een game die je PC zwaar belast en daarnaast moet de PC aan de bak om alles te decoderen en streamen. Dat is in geschetste situatie niet het geval.

Ik voorzie dus geen enkel probleem bij beide laptops. Overigens is de 2e laptop wel echt een bakbeest qua grootte en gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StreamPC
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-04 03:12
Ik zou persoonlijk voor nummer 2 gaan.
Ik heb niet echt gekeken naar de prijzen, maar een Ryzen 5 is in het geval van multithreading beter bestand tegen zware video encoding dan de Intel i5. Ook zag ik dat het model van Lenovo geleverd wordt met 16GB aan werkgeheugen.
Wel is jammer dat ze niet specificeren welk model processor en werkgeheugen het gaat.

Succes met de streams, en mocht u ooit meer vragen hebben betreft het streamen help ik graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik zou geen 17 inch laptop meer kopen met een 1600x900 beeldscherm.

Dit is wellicht een alternatief:
pricewatch: Lenovo ideapad L340-15API (81LW00BQMH)

Die heeft ook gewoon een LAN aansluiting, 16gb ram en nog een 512 gb ssd ook.

[ Voor 14% gewijzigd door DeArmeStudent op 15-05-2020 00:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Renzzie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:38:

Bij die 2e overleeft de stenen vloer dus de val van 15 meter niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Dank u allemaal, heb de 2e keuzes voorgelegd samen met jullie reactie's en ze hebben de 2e gekozen van Coolblue. Nu de boel configureren en we kunnen weer zondag livestreamen...

Dank u allemaal....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 19:51

Tahref

God bless you

Niet vergeten dat een 17'' laptop wat moeilijker te vervoeren is vergeleken een 15'' die vaak in een rugzak past.
Pagina: 1