Ik ben het persoonlijk niet met je eens. Tussen Max-ICT en Amazon zit een wereld van verschil. Bij Amazon (de/nl) bestel ik regelmatig iets wat niet op voorraad is, maar uiteindelijk wel geleverd wordt.
Voor mij is het altijd heel duidelijk: niet op voorraad maar wel bestelbaar = onbekende levertijd (maar zelden buitensporig lang). Vaak is de prijs ook lager juist omdat je wat langer op je product moet wachten.
Bij Max-ICT heb ik tweemaal iets besteld wat op voorraad zou zijn. De ene bestelling werd na 2 weken geleverd en bleek een heel ander product te zijn. De andere bestelling heb ik geannuleerd na 6 weken. En dan duurt het vervolgens ook nog weken voordat je het geld terugkrijgt.
Het product is meestal wel leverbaar, alleen niet op voorraad. Je moet dus wat langer wachten.
En de goede deals gaan vaak supersnel. Soms moet je er binnen een paar minuten bij zijn anders is het product uitverkocht en/of niet meer te bestellen. Amazon is groot en echt goede deals worden met tientallen per minuut verkocht.
edit: Er is trouwens één situatie waarbij het mij ook overkomen is dat een product niet geleverd werd. Dat was 2 maanden geleden en ging om een Gigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G. Normale prijs rond de €800, toen aangeboden door Amazon.nl voor €500. Deze kon ik bestellen maar is later geannuleerd.
Maar daar had ik begrip voor. Dat was zo'n mooie deal dat hij supersnel ging. (En sommige mensen bestelden er meerdere om ze vervolgens op Marktplaats te verkopen.) Daar oversteeg de vraag waarschijnlijk ruimschoots de nieuwe voorraad.
Andere mensen kregen ze overigens wel gewoon geleverd. Ik had dus pech, maar wel weer binnen korte tijd mijn geld retour.
[
Voor 21% gewijzigd door
Cannoli op 13-05-2020 09:50
]