Amazon de nieuwe Max ICT?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:23
Amazon vervuilt gigantisch de pricewatch met goedkope producten die niet leverbaar zijn, de pricewatch wordt steeds minder bruikbaar op deze manier, zie ook de shopsurveys van Amazon voor een beeld hoe ze werken...

twee voorbeelden :

pricewatch: Kingston A2000 1TB
pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)

in het Max-ICT Topic werd veelvuldig gevraagd om filteren op webshops, is er een kans dat dit ooit wordt ingevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:03
[quote]J-roenn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:23:

Edit
Had m'n koffie nog niet op :z

[ Voor 44% gewijzigd door Lord Sheep op 13-05-2020 08:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-roenn
Lord Sheep schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:31:
[...]

Geeft bij mij "nog slechts 4 op voorraad" aan.
bij een wederverkoper voor 154,-
de prijs in de pricwatch (116,-) is via Amazon zelf en niet op voorraad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je kan ze wel voor die prijs bestellen, alleen duurt het wat langer voordat je ze hebt dus ik zie het probleem niet echt bij Amazon. Bij MaxICT is het imo veel erger om daar iets te bestelen wat niet op voorraad is.

In de Pricewatch kan je filteren op levertijd en als je die op 1-3 dagen zet valt Amazon buiten de selectie.

En anders bestel je hem in DE, dan is ie nog iets goedkoper.
https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=new

[ Voor 43% gewijzigd door Ernemmer op 13-05-2020 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-roenn
Ernemmer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:35:
Je kan ze wel voor die prijs bestellen, alleen duurt het wat langer voordat je ze hebt dus ik zie het probleem niet echt bij Amazon. Bij MaxICT is het imo veel erger om daar iets te bestelen wat niet op voorraad is.

In de Pricewatch kan je filteren op levertijd en als je die op 1-3 dagen zet valt Amazon buiten de selectie.

En anders bestel je hem in DE, dan is ie nog iets goedkoper.
https://www.amazon.de/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=new
heb je de shopreviews gelezen van Amazon ? product blijft sint juttemus op "Nog niet verstuurd" staan totdat de klant de order annuleert.

https://tweakers.net/shopreview/permalink/326422/
https://tweakers.net/shopreview/permalink/322144/

Filteren op levertijd had ik nog niet gezien, dat biedt voor de helft uitkomst, helaas worden prijs-alarmen nog wel getriggerd op deze manier, helaas is dat hierbij niet instelbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door J-roenn op 13-05-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Als het niet op voorraad komt kunnen ze het ook niet versturen en kan je inderdaad lang wachten tot je het krijgt.
Ook hebben ze een aantal prijsfouten gehad en dan heb je een grote kans dat de reviews over zoiets gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:53

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

In tegenstelling tot Max ICT geeft Amazon de daadwerkelijke voorraad aan. Bij Max ICT zeggen ze gewoon dat ze voorraad hebben en vervolgens mag je minimaal 1 week gaan wachten op je pakketje onder het fabeltje 'Logistieke problemen'.

Bij Amazon kies je voor een lagere prijs met een bekende (langere) maar vaste levertijd. Bij Max moet je nog maar afwachten wanneer je het krijgt.

Een keuze tussen geluk en zekerheid dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Luchtbakker op 13-05-2020 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik bestel de laatste tijd regelmatig bij Amazon.de (tegen mijn eigen principes in, maar goed) en heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen.

Ik vraag me af of mensen wel opletten of iets daadwerkelijk door Amazon of door een 3rd party verkocht wordt. Dat laatste kan namelijk wél 'ns wat langer duren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

J-roenn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:44:
[...]

heb je de shopreviews gelezen van Amazon ? product blijft sint juttemus op "Nog niet verstuurd" staan totdat de klant de order annuleert.

https://tweakers.net/shopreview/permalink/326422/
https://tweakers.net/shopreview/permalink/322144/

Filteren op levertijd had ik nog niet gezien, dat biedt voor de helft uitkomst, helaas worden prijs-alarmen nog wel getriggerd op deze manier, helaas is dat hierbij niet instelbaar.
Dus je besteld iets wat niet op voorraad is en vervolgens word er geklaagd dat het lang duurt omdat het niet op voorraad is. Mhm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ernemmer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:50:
Ook hebben ze een aantal prijsfouten gehad en dan heb je een grote kans dat de reviews over zoiets gaan.
Dat hebben ze blijkbaar nog steeds.
Letterlijk het eerste product dat ik aanklik: pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
€455 in de pricewatch maar €470 op de website en niet leverbaar.

Ook kun je voor zover ik zie in het categorie-overzicht niet filteren op levertijd dus zo is het onmogelijk om bijv. de goedkoopste variant van een videokaart te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J-roenn
Ernemmer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:50:
Als het niet op voorraad komt kunnen ze het ook niet versturen en kan je inderdaad lang wachten tot je het krijgt.
klopt, dat is het hele punt van m'n topic, hierdoor worden prijs-alerts getriggerd terwijl er nooit geleverd gaat worden, was dat niet ook de reden dat MAXICT zo onder vuur lag ?
sOid schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:57:
Ik bestel de laatste tijd regelmatig bij Amazon.de (tegen mijn eigen principes in, maar goed) en heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen.

Ik vraag me af of mensen wel opletten of iets daadwerkelijk door Amazon of door een 3rd party verkocht wordt. Dat laatste kan namelijk wél 'ns wat langer duren.
Dit gaat om producten die door Amazon zelf worden aangeboden,
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:58:
[...]

Dus je besteld iets wat niet op voorraad is en vervolgens word er geklaagd dat het lang duurt omdat het niet op voorraad is. Mhm.
misschien had ik het beter moeten verwoorden, de klacht is dus meer dat de pricewatch vervuild raakt en er prijs-alerts getriggerd worden voor producten die vervolgens niet op voorraad blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-roenn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:02:

misschien had ik het beter moeten verwoorden, de klacht is dus meer dat de pricewatch vervuild raakt en er prijs-alerts getriggerd worden voor producten die vervolgens niet op voorraad blijken te zijn.
En ook dat word netjes gecommuniceerd,
https://www.amazon.nl/gp/...rd_r=CGWAVQ732YJWTDN3N5Q6

Ik zie het probleem niet zo. Het is geen geheim dat webshops wat meer moeite hebben om hun producten geleverd te krijgen in deze tijd. Dat word gewoon gemeld. Waarom dan gaan klagen denk ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:07:
[...]

En ook dat word netjes gecommuniceerd,
https://www.amazon.nl/gp/...rd_r=CGWAVQ732YJWTDN3N5Q6

Ik zie het probleem niet zo. Het is geen geheim dat webshops wat meer moeite hebben om hun producten geleverd te krijgen in deze tijd. Dat word gewoon gemeld. Waarom dan gaan klagen denk ik dan.
omdat ik voor verschillende producten een prijs-alert heb ingesteld, dan is het jammer als het product vervolgens niet leverbaar is voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mstx schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:58:
[...]

Dat hebben ze blijkbaar nog steeds.
Letterlijk het eerste product dat ik aanklik: pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
€455 in de pricewatch maar €470 op de website en niet leverbaar.

Ook kun je voor zover ik zie in het categorie-overzicht niet filteren op levertijd dus zo is het onmogelijk om bijv. de goedkoopste variant van een videokaart te vinden.
Keepa werkt nog niet voor de NL versie, maar de duitse had inderdaad tot maandag een kaart voor 446.49, het zou kunnen dat dit gewoon vertraging van PW updates is.

edit, die komt ws ook nog niet
The problem is we do not yet have access to Amazon.ae data. It’s the same reason we can not support Amazon Netherlands, Turkey, Singapore, Egypt or Saudi Arabia.

We can’t tell if and when we gain data access to those new marketplaces so we can not provide any ETA.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 13-05-2020 09:10 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

J-roenn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:09:
[...]

omdat ik voor verschillende producten een prijs-alert heb ingesteld, dan is het jammer als het product vervolgens niet leverbaar is voor die prijs.
Ja en?

Dus omdat jij ergens langer op moet wachten is Amazon plots de boosdoener? Ik begrijp dat het vervelend is dat je ergens langer op moet wachten maar ik vind dat je weinig begrip toont voor de situatie waar jij, ik en een hele berg webwinkels mee te maken hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik ben het persoonlijk niet met je eens. Tussen Max-ICT en Amazon zit een wereld van verschil. Bij Amazon (de/nl) bestel ik regelmatig iets wat niet op voorraad is, maar uiteindelijk wel geleverd wordt.

Voor mij is het altijd heel duidelijk: niet op voorraad maar wel bestelbaar = onbekende levertijd (maar zelden buitensporig lang). Vaak is de prijs ook lager juist omdat je wat langer op je product moet wachten.

Bij Max-ICT heb ik tweemaal iets besteld wat op voorraad zou zijn. De ene bestelling werd na 2 weken geleverd en bleek een heel ander product te zijn. De andere bestelling heb ik geannuleerd na 6 weken. En dan duurt het vervolgens ook nog weken voordat je het geld terugkrijgt.
J-roenn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:09:
[...]

Het product is meestal wel leverbaar, alleen niet op voorraad. Je moet dus wat langer wachten.

En de goede deals gaan vaak supersnel. Soms moet je er binnen een paar minuten bij zijn anders is het product uitverkocht en/of niet meer te bestellen. Amazon is groot en echt goede deals worden met tientallen per minuut verkocht.

edit: Er is trouwens één situatie waarbij het mij ook overkomen is dat een product niet geleverd werd. Dat was 2 maanden geleden en ging om een Gigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G. Normale prijs rond de €800, toen aangeboden door Amazon.nl voor €500. Deze kon ik bestellen maar is later geannuleerd.

Maar daar had ik begrip voor. Dat was zo'n mooie deal dat hij supersnel ging. (En sommige mensen bestelden er meerdere om ze vervolgens op Marktplaats te verkopen.) Daar oversteeg de vraag waarschijnlijk ruimschoots de nieuwe voorraad.

Andere mensen kregen ze overigens wel gewoon geleverd. Ik had dus pech, maar wel weer binnen korte tijd mijn geld retour.

[ Voor 21% gewijzigd door Cannoli op 13-05-2020 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:39
Naar mijn idee is Amazon vooral bezig om de markt af te tasten met lage prijzen voor produkten die ze uiteindelijk niet leveren met het argument "prijsfout" terwijl de prijsfout helemaal niet zo duidelijk is.

Een 2TB SSD voor 140 euro is een mooie prijs maar gezien recente lage prijzen is "prijsfout" wel een makkelijk dingetje. Het bijzondere is dat nadat mijn order gecanceld werd hetzeffde produkt de week erna op verschillende dagen met dezelfde prijsfout in meerdere buitenlandse Amazon shops verscheen, altijd Amazon als verkoper.

In het verleden heb ik dit ook al een aantal keren mee gemaakt, altijd op een produkt met een levertijd van ruim een maand, altijd wordt er gecancelled. Misschien verzamelt men orders om een fabrikant onder druk te zetten, misschien is het bepalen tegen welk prijsniveau klanten willen kopen. Amazon doet bijzondere dingen.

Overigens zie ik recent in de PW ook shops verschijnen die een paar eurocenten onder Amazon uitkomen, specifiek 1 die ook bekend staat om prijsfouten.... Amazon is leuk maar als ze de concollega's uit de markt gedrukt hebben zou t wel eens snel de andere kant op kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
DjoeC schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:43:

Een 2TB SSD voor 140 euro is een mooie prijs maar gezien recente lage prijzen is "prijsfout" wel een makkelijk dingetje.
Recentelijk zijn de prijzen voor SSD's juist weer gestegen en jouw voorbeeld ging om de Samsung T7. Een nieuw model met een normale prijs van tegen de €400. €140 was overduidelijk een prijsfout. Dat werd op iedere aanbiedingssite (zoals Pepper) ook benoemd.

Amazon is allesbehalve heilig en er zijn genoeg redenen om niet bij ze te kopen, maar als je over ze klaagt doe dit dan wel op basis van feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Een oplossing zou wellicht al zijn dat je kunt aangeven bij het instellen van prijsalerts, dat je alleen prijsalerts wenst voor items die op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gekkie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:55:
Een oplossing zou wellicht al zijn dat je kunt aangeven bij het instellen van prijsalerts, dat je alleen prijsalerts wenst voor items die op voorraad zijn.
Dan nog werkt dit niet, flash sales of beperkte voorraad komt regelmatig voor bij Amazon, kan prima moment van alert er ze 100 ofzo te koop hebben, maar tegen de tijd dat jij kijkt deze zijn uitverkocht.

Het is nu hoofdzakelijk Amazon.NL waar het probleem zich voordoet, bij DE is dit al lange tijd niet echt meer een probleem (uitzondering daargelaten), kan prima dat daar meerdere redenen zijn (zoals die Lacie typfout, adapter ipv lens verkeerde koppeling, of gewoon oplichting/nepbedrijven), ik weet niet wat de interval is van PW updates, maar als ik via keepa zie dat prijzen bijna per dag wisselen, zal het altijd wel ergens fout gaan.

Zoals bv het product in TS genoemd, die 1TB A2000, op NL niet meer te vinden.
https://www.amazon.de/dp/B07VXC9QMH
Hier echter nog wel steeds voor die 114 euro, alleen tijdelijk niet op voorraad.
(gezien elke keer die kleine marge vanuit DE naar NL, verwacht ik dat dit dezelfde flashdeals zijn die naar de NL site worden gezet, alleen nadat de voorraad op is, verwijderd worden ipv backorder).

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 13-05-2020 11:11 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
gekkie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:55:
dat zou misschien zelfs nog een betere oplossing zijn, die is dan namelijk op alle winkels van toepassing.
SinergyX schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:09:
[...]

Dan nog werkt dit niet, flash sales of beperkte voorraad komt regelmatig voor bij Amazon, kan prima moment van alert er ze 100 ofzo te koop hebben, maar tegen de tijd dat jij kijkt deze zijn uitverkocht.

Het is nu hoofdzakelijk Amazon.NL waar het probleem zich voordoet, bij DE is dit al lange tijd niet echt meer een probleem (uitzondering daargelaten), kan prima dat daar meerdere redenen zijn (zoals die Lacie typfout, adapter ipv lens verkeerde koppeling, of gewoon oplichting/nepbedrijven), ik weet niet wat de interval is van PW updates, maar als ik via keepa zie dat prijzen bijna per dag wisselen, zal het altijd wel ergens fout gaan.

Zoals bv het product in TS genoemd, die 1TB A2000, op NL niet meer te vinden.
https://www.amazon.de/dp/B07VXC9QMH
Hier echter nog wel steeds voor die 114 euro, alleen tijdelijk niet op voorraad.
(gezien elke keer die kleine marge vanuit DE naar NL, verwacht ik dat dit dezelfde flashdeals zijn die naar de NL site worden gezet, alleen nadat de voorraad op is, verwijderd worden ipv backorder).
in dit geval stond er bij de pricewatch ook een vraagteken bij de levertijd, ten tijde van synchroniseren stond de SSD er dus nog wel op voor die prijs, echter zonder leverdatum. in dit geval had het filter dus wel gewerkt.

[ Voor 65% gewijzigd door J-roenn op 13-05-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
SinergyX schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:09:
[...]
Klopt, het zal ook niet alles ondervangen. Ik blijf dan ook zelf voorstander van de mogelijkheid tot een individuele blocklist.

Daar naast zou het fijn zijn om bij toko's die deels zelf leveren en deels thirdparty bemiddelen daar voor gescheiden feeds krijgen in de pricewatch zodat gelijk duidelijk is waar je mee te maken hebt.

Bol.com laat ik bijvoorbeeld al geheel links liggen omdat ik geen zin meer heb om steeds uit te moeten zoeken met wie ik handel, wat de voorwaarden zijn, hoe betrouwbaar het is etc. En dat voor ieder artikel steeds weer. Wat dat betreft hebben ze hun naam volledig te grabbel gegooid. Met een scheiding tussen hun eigen en thirdparty meuk is er misschien weer een kansje dat ik zou kunnen overwegen er eens op te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
gekkie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:53:
[...]
Daar naast zou het fijn zijn om bij toko's die deels zelf leveren en deels thirdparty bemiddelen daar voor gescheiden feeds krijgen in de pricewatch zodat gelijk duidelijk is waar je mee te maken hebt.
als er Bol.com of Amazon.nl/Amazon.de staat wordt het door Amazon of Bol zelf geleverd, als er Amazon Marketplace of Bol.com Plaza staat dan betreft het een wederverkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:39
Cannoli schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:07:
[...]

Recentelijk zijn de prijzen voor SSD's juist weer gestegen en jouw voorbeeld ging om de Samsung T7. Een nieuw model met een normale prijs van tegen de €400. €140 was overduidelijk een prijsfout. Dat werd op iedere aanbiedingssite (zoals Pepper) ook benoemd.

Amazon is allesbehalve heilig en er zijn genoeg redenen om niet bij ze te kopen, maar als je over ze klaagt doe dit dan wel op basis van feiten.
Correct. Alleen is nieuw niet per definitie duurder en je miste de context: Dezelfde " fout" op meerdere dagen in meerdere landen NA elkaar, zelfs na het cancellen van de bestelling in NL. Dat is het aftasten van de markt. Ik geloof hier niet in een "overduidelijk een prijsfout". Probleem is dat levering afdwingen niet gaat werken bij Amazon, de gigant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
J-roenn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:23:
in het Max-ICT Topic werd veelvuldig gevraagd om filteren op webshops, is er een kans dat dit ooit wordt ingevoerd ?
Zoek hier naar de snippet voor MaxICT en wijzig die naar Amazon. Dien 'm in en maak er gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Persoonlijk zie ik het probleem niet echt

• Het product staat in de Pricewatch en de weergeven prijs is gelijk aan die van Amazon (met Amazon als verkoper);
• Er wordt voorafgaand dat het product in het winkelwagentje gestopt wordt duidelijk aangegeven dat het product niet op voorraad is;
• Er wordt in de laatste bestelstap nogmaals aangegeven dat het product niet direct leverbaar is en dat je een mail ontvangt met meer informatie;
• Je wordt keurig op de hoogte gehouden zodra het product een nieuwe, verwachtte leverdatum heeft per mail;
• Je kunt ten alle tijden het product kosteloos annuleren bij Amazon en elders kopen. Het geld heb je binnen 3 - 5 werkdagen terug

Verder, en dat is mijn persoonlijke ervaring duurt het nooit buitensporig lang voordat een product geleverd wordt welke niet op voorraad is. Vrijwel altijd binnen 1 á 2 weken na het plaatsen van de bestelling.

Maar naar mijn mening communiceert Amazon duidelijk dat het product niet op voorraad is en dat het aan de koper de keus is om akkoord te gaan met een langere levertijd.

Overigens kan het prijs-alert mechanisme wat je aangeeft wellicht wel wat scherper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:46

Mooijekind

Manager Product Content
Het probleem met levertijden hebben we recent opgevangen door deze op onbekend te zetten. Vanuit Amazon krijgen we alleen de status 'op voorraad' door , echter geeft dit alleen aan dat het ergens in een van hun warehouses op voorraad is. Dank kan het alsnog meer dan een week duren voordat je het product ontvangt.

Dat een product soms niet meer op voorraad is of ineens een andere prijs heeft gekregen is helaas een nadeel van het werken met feeds. Deze moeten worden aangemaakt door Amazon, klaargezet en vervolgens door ons worden ingelezen en verwerkt.
Hierdoor heb je altijd kans dat een product in de tussentijd alweer een andere prijs of voorraadstatus heeft gekregen.
Om dit probleem zo gering mogelijk te houden lezen we meerdere keren per uur de feeds in de van aangesloten shops. Maar zoals je merkt is dit geen garantie voor een foutloze pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
robcoenen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:35:

• Het product staat in de Pricewatch en de weergeven prijs is gelijk aan die van Amazon (met Amazon als verkoper);
• Er wordt voorafgaand dat het product in het winkelwagentje gestopt wordt duidelijk aangegeven dat het product niet op voorraad is;
• Er wordt in de laatste bestelstap nogmaals aangegeven dat het product niet direct leverbaar is en dat je een mail ontvangt met meer informatie;
• Je wordt keurig op de hoogte gehouden zodra het product een nieuwe, verwachtte leverdatum heeft per mail;
• Je kunt ten alle tijden het product kosteloos annuleren bij Amazon en elders kopen. Het geld heb je binnen 3 - 5 werkdagen terug

Verder, en dat is mijn persoonlijke ervaring duurt het nooit buitensporig lang voordat een product geleverd wordt welke niet op voorraad is. Vrijwel altijd binnen 1 á 2 weken na het plaatsen van de bestelling.

Maar naar mijn mening communiceert Amazon duidelijk dat het product niet op voorraad is en dat het aan de koper de keus is om akkoord te gaan met een langere levertijd.

Overigens kan het prijs-alert mechanisme wat je aangeeft wellicht wel wat scherper.
mijn ervaring is dat je NIET op de hoogte wordt gehouden, ik heb zelf 2x gebeld en er worden veel beloftes gedaan ( wordt geleverd hoor, voor die prijs). na een maand heb ik de order zelf maar geannuleerd, zie ook de shopreviews, dit is een terugkerend fenomeen.

er gaat dus NIET geleverd worden, en het grootste probleem is dat de pricewatch hierdoor niet meer betrouwbaar werkt, er staan prijzen in waarvoor Amzon NIET gaat leveren. volgens hun website misschien wel, volgens de ervaringen niet.
Mooijekind schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:56:
Het probleem met levertijden hebben we recent opgevangen door deze op onbekend te zetten. Vanuit Amazon krijgen we alleen de status 'op voorraad' door , echter geeft dit alleen aan dat het ergens in een van hun warehouses op voorraad is. Dank kan het alsnog meer dan een week duren voordat je het product ontvangt.

Dat een product soms niet meer op voorraad is of ineens een andere prijs heeft gekregen is helaas een nadeel van het werken met feeds. Deze moeten worden aangemaakt door Amazon, klaargezet en vervolgens door ons worden ingelezen en verwerkt.
Hierdoor heb je altijd kans dat een product in de tussentijd alweer een andere prijs of voorraadstatus heeft gekregen.
Om dit probleem zo gering mogelijk te houden lezen we meerdere keren per uur de feeds in de van aangesloten shops. Maar zoals je merkt is dit geen garantie voor een foutloze pricewatch.
Thnx voor je reactie, goed dat jullie dit zelf ook al hebben opgemerkt. ik ga een aanvraag doen in "Mooie Features" voor een functie om bij prijsalerts ook de levertijd mee te kunnen filteren, daarmee zou het grootste gedeelte van mijn probleem wel getackeld zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door J-roenn op 13-05-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

J-roenn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:01:
[...]

mijn ervaring is dat je NIET op de hoogte wordt gehouden, ik heb zelf 2x gebeld en er worden veel beloftes gedaan ( wordt geleverd hoor, voor die prijs). na een maand heb ik de order zelf maar geannuleerd, zie ook de shopreviews, dit is een terugkerend fenomeen.

er gaat dus NIET geleverd worden, en het grootste probleem is dat de pricewatch hierdoor niet meer betrouwbaar werkt, er staan prijzen in waarvoor Amzon NIET gaat leveren. volgens hun website misschien wel, volgens de ervaringen niet.
Praat je nu over NL of over amazon in z'n geheel? Ik heb al 2 linkjes gegeven van DE prijzen die gewoon kloppen met de (lage) prijs van de NL versie, zij kunnen en hebben geleverd voor die prijzen. Het zal misschien jouw ervaring zijn geweest dat het niet goed liep, ik bestel al jaren op amazon en buiten de marketplace kant heb ik altijd updates gekregen over mogelijke leverdata van iets wat niet op voorraad is of zelfs optie tot annulering als het niet meer leverbaar zal zijn.

En laten we eerlijk wezen, shopreviews zijn er in de hoofdzaak om negatieve punten te vermelden, een goodie te winnen bij invullen, marginaal klein deel doet dit uit principe bij elke bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
SinergyX schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Praat je nu over NL of over amazon in z'n geheel? Ik heb al 2 linkjes gegeven van DE prijzen die gewoon kloppen met de (lage) prijs van de NL versie, zij kunnen en hebben geleverd voor die prijzen. Het zal misschien jouw ervaring zijn geweest dat het niet goed liep, ik bestel al jaren op amazon en buiten de marketplace kant heb ik altijd updates gekregen over mogelijke leverdata van iets wat niet op voorraad is of zelfs optie tot annulering als het niet meer leverbaar zal zijn.

En laten we eerlijk wezen, shopreviews zijn er in de hoofdzaak om negatieve punten te vermelden, een goodie te winnen bij invullen, marginaal klein deel doet dit uit principe bij elke bestellen.
dat is mijn eigen ervaring bij de NL versie met producten die door Amazon zelf geleverd zouden worden.
netjes een bestelmail gehad, daarna moest al het contact vanuit mij komen, nooit een mailtje gehad over vertraging.

ik had een SSD besteld (met inderdaad een zeer gunstige prijs, grofweg 3/4 van de een na goedkoopste aanbieder), na een week voor de eerste keer gebeld, ging gewoon geleverd worden. na 3 weken nog een keer gebeld met de vraag wanneer dat dan zou zijn, dat wisten ze niet... na een maand heb ik zelf de order geannuleerd.

mijn ervaringen met de Duitse Amazon waren een stuk beter, die heb ik echter sinds de NL variant er is niet meer gebruikt.

ikzelf ben iemand die ook positieve shopreviews plaatst hoor, ook als er geen beloning tegenover staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 13:15

Blokker_1999

Full steam ahead

En toch ook even er op wijzen dat in dit topic meerdere mensen de omgekeerde ervaring hebben. Dat het bij jouw eens is misgegaan is zeer spijtig en zou inderdaad niet mogen gebeuren maar maakt nog niet dat het hele systeem in 1 keer onbetrouwbaar is.

Wat die SSD betreft. Had je gewacht had ze op een gegeven moment uiteraard wel gewoon geleverd geworden. Ze stellen je op de hoogte van zodra ze meer weten. Hoor je niets is er dus geen update beschikbaar. Het is dus niet dat ze niet communiceren, het is dat er niets te communiceren valt. Beide keren dat jij gebeld hebt, hebben ze je ook verteld dat je bestelling nog altijd in backorder staat en dat er nog altijd geen leverdatum bekend is. Het enige wat ze zouden kunnen doen is dat elke week automatisch via mail versturen, maar dan weet je evenveel als wanneer je op de site van Amazon zelf naar je bestelstatus gaat kijken en evenveel als op de dag dat je besteld had.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Zoek hier naar de snippet voor MaxICT en wijzig die naar Amazon. Dien 'm in en maak er gebruik van.
Mezelf even quoten: Deze bestaan zelfs al, ik zag er in ieder geval 4 of 5 staan. Deze gebruik ik zelf: custom css snippet: Geen Amazon Deze zet een rode streep door Amazon en maakt de naam van de webwinkel rood. Net als die van MaxICT doet :D

[ Voor 3% gewijzigd door sypie op 27-06-2020 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GriffinSauce
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-02-2021
Niet helemaal hetzelfde topic maar erg in de buurt:

Amazon.nl heeft de subtitel "Vandaag besteld, morgen in huis" bij elke regel in de pricewatch. Ik heb tot zover nog geen enkel product gezien waarbij ze die levertijd waar zouden maken. Die beschrijving is dus vrij misleidend.

Misschien is het beter om helemaal geen beloftes van levertijd toe te staan daar? Er is al gestructureerde informatie in de kolom levertijd dus het voegt sowieso niets toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jep, en als ze eindelijk leveren (na meer dan een maand later dan opgegeven bij aankoop) dan is het product defect. Monitor met 10 kleurrijke permanente strepen van boven naar beneden.
Rara vervangen zou 1,5 maand duren. En direct toen mijne bij hen terug kwam, ging de voorraad met 1 omhoog...

Ik hoop maar dat hij niet ook aan nog iemand wordt geleverd, je hebt er immers niets aan.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Laatst online: 17:36

Sturmovik177

Vroem

En ja hoor, ik krijg zojuist een alert binnen dat de Ryzen 3700X in prijs gezakt is, is het van Amazon.nl.
Klopt natuurlijk van geen kant, want eenmaal op de site wordt het voor 285 aangeboden. Goedkoper dan de rest, maar alsnog misleiding en hopen dat die paar alsnog toehappen om die paar euros op de 'echte' hardwarewinkels willen besparen.

Misschien toch deze winkels (óók Bol.com Marketplace) als straf een periode niet laten vermelden in de Pricewatch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08rGPFxtjf309lET3rUyVjSN2o8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A4e61eEBmX6z4jKtUiWwpQnw.png?f=fotoalbum_large

Oink

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 12:18
Misschien toch deze winkels (óók Bol.com Marketplace) als straf een periode niet laten vermelden in de Pricewatch?
Wat mij betreft prima!

Een andere mogelijke optie: Tweakers zou het mogelijk kunnen maken voor gebruikers om in Pricewatch aan te geven welke winkels ze willen negeren.

Als ik Amazon kan uitvinken zodat die winkel en haar prijzen niet meer aan mij getoond worden, dan is het probleem op individueel niveau opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Sturmovik177 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:06:

Er komt binnenkort wel een update zodat Marketplaces beter zichtbaar zijn; plan: Samenwerking met de politie en update Vraag & Aanbod - Development iter...

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 14:38

DirtyBird

Praktiserend denker

ourari schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:33:
[...]

Wat mij betreft prima!

Een andere mogelijke optie: Tweakers zou het mogelijk kunnen maken voor gebruikers om in Pricewatch aan te geven welke winkels ze willen negeren.

Als ik Amazon kan uitvinken zodat die winkel en haar prijzen niet meer aan mij getoond worden, dan is het probleem op individueel niveau opgelost.
Is het niet zo dat winkels betalen aan tweakers, maar ook aan beslist en vergelijk.nl etc om opgenomen te worden? Ik kan me voorstellen dat bedrijven minder willen betalen als je ze weg kunt filteren en dat tweakers er daarom niet aan wil.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

En ja hoor, ik krijg zojuist een alert binnen dat de Ryzen 3700X in prijs gezakt is, is het van Amazon.nl.
Klopt natuurlijk van geen kant, want eenmaal op de site wordt het voor 285 aangeboden. Goedkoper dan de rest, maar alsnog misleiding en hopen dat die paar alsnog toehappen om die paar euros op de 'echte' hardwarewinkels willen besparen.
Waarom ga je uit van kwade intentie?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
DirtyBird schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Is het niet zo dat winkels betalen aan tweakers, maar ook aan beslist en vergelijk.nl etc om opgenomen te worden? Ik kan me voorstellen dat bedrijven minder willen betalen als je ze weg kunt filteren en dat tweakers er daarom niet aan wil.
is het niet zo dat Tweakers geld krijgt per geklikte doorverwijzing van gebruikers, en als gebruikers de pricewatch vanwege deze ervaringen niet meer gebruiken Tweakers helemaal geen inkomsten meer heeft ;)
FirePuma142 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Waarom ga je uit van kwade intentie?
misschien omdat dit te vaak voorkomt om "een foutje" te zijn ?

ik zoek gemiddeld per week 10 procuten via de Pricewatch, bij 5 van de 10 klopt de prijs bij Amazon niet.

vandaag de eerste hit gelijk raak, prijs op pricewatch 455,- en bij Amazon 473,11
pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

Deze staat in de pricewatch als leverbaar, maar is dat niet
https://www.amazon.nl/dp/...N=B07TY2TN64&linkCode=asn

deze staat in de pricewatch voor 254, bij amazon is ie 260,-
https://www.amazon.nl/dp/...N=B07JHGMNC5&linkCode=asn

[ Voor 49% gewijzigd door J-roenn op 29-06-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

J-roenn schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:38:
[...]

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
ik zoek gemiddeld per week 10 procuten via de Pricewatch, bij 5 van de 10 klopt de prijs bij Amazon niet.
Ik zit daar wel een stukje boven, en mijn ervaring is totaal anders.
vandaag de eerste hit gelijk raak, prijs op pricewatch 455,- en bij Amazon 473,11

Ik heb geen idee hoe de feed werkt, of dat realtime is of batchgewijs. Dat zou e.a. makkelijk kunnen verklaren, prijzen en voorraadposities zijn nogal volatiel. Overigens is €254 bij mij de correcte prijs.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zie warehousedeals, dat ding is gewoon 455 geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXMuCPA5iovVWxUxAAH1RnuAx6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XkcJP2WBPLRdRNFTqDzAAwhj.png?f=user_large

De korte acties, de updatetimer van pricewatch, de interval dat Amazon alles instuurt.. loopt totaal niet synchroon, maar foute prijzen heb ik nog zeer weinig gezien (en regelmatig op de DE site nog wel voor die prijs te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
[...]

is het niet zo dat Tweakers geld krijgt per geklikte doorverwijzing van gebruikers, en als gebruikers de pricewatch vanwege deze ervaringen niet meer gebruiken Tweakers helemaal geen inkomsten meer heeft ;)

[...]

Je bedoelt dus dat de PW achterloopt op de actuele prijzen van Amazon.
Misschien iets voor Tweakers om de prijzen realtime te updaten op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik heb goede service en communicatie ervaring bij de 3e in dat lijstje Megekko en ook goede levertijd.
Voor die paar tientjes meer op een heel systeem is dat voor mij echt een no brainier: geen hassle, beloftes nakomen en vriendelijk in communicatie. En producten goed verpakt.

Maar goed, that's just me ;-)

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
J-roenn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:44:
[...]

Klopt heb ik ook gehad zelfs voor een product dat op voorraad is en op de site een lever datum meldt.
Lever datum komende vrijdag, maar die vrijdag er op nog steeds die status. Bel je zeggen ze dat het op voorraad is in het warehouse dus geen idee waarom nog niet verstuurd. En dat ze terug zullen bellen of mailen na contact met warehouse wat ze direct na het telefoontje zullen doen, zeker vandaag nog bericht. Rara.. dat gebeurt niet. Ook niet in de dagen er na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Ondersteunt Tweakers al lang. De verkoper hoeft alleen maar een nieuwe feed te pushen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
djwice schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:57:
[...]

Ondersteunt Tweakers al lang. De verkoper hoeft alleen maar een nieuwe feed te pushen...
Als je moet pushen gaat het dus niet realtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
robcoenen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:35:

In mijn geval was product gewoon op voorraad volgens Amazon, ook de weken na mijn bestelling. Prijs werd meerdere keren omhoog en omlaag aangepast gedurende die weken en op de site werden duidelijke korte levertijd gemeld.
Al die datums is er niets verzonden, meerdere weken lang. En geen communicatie vanuit Amazon rondom de status of veranderde levertijd of reden van vertraging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Als je moet pushen gaat het dus niet realtime.
Als Amazon de API call naar Tweakers tegelijk doet met het updaten van hun prijs op de website is het close to real-time. Hoe wil jij het anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
djwice schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Als Amazon de API call naar Tweakers tegelijk doet met het updaten van hun prijs op de website is het close to real-time. Hoe wil jij het anders doen?
Volgens mij kan je de prijsdata op een website best elke ... seconden of minuten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Volgens mij kan je de prijsdata op een website best elke ... seconden of minuten ophalen.
Waarom zou je niet gewoon de website zelf de update laten sturen? Amazon heeft een paar miljoen producten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
djwice schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:29:
[...]

Waarom zou je niet gewoon de website zelf de update laten sturen? Amazon heeft een paar miljoen producten trouwens.
Omdat je dan dus oude prijzen op je site krijgt een dan worden er topics geopend dat de prijzen niet kloppen in de pw.
Gevolg is dat de webshop daar de schuld van krijgt wat imo dus onterecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:58:
[...]

Omdat je dan dus oude prijzen op je site krijgt een dan worden er topics geopend dat de prijzen niet kloppen in de pw.
Gevolg is dat de webshop daar de schuld van krijgt wat imo dus onterecht is.
FF waarom denk je dat het sneller is als Tweakers een poller installeert?
Zeker op AWS draait de hele infrastructuur event based, dus juist Amazon zal veel sneller (als in eerder) updates kunnen pushen naar Tweakers dan dat Tweakers die kan ophalen.

Amazon doet dat (bij goede inrichting door hun zelf) in ongeveer 2ns en duwt dat met 800Mbit/s per connectie naar Tweakers - als ze willen.

Ik zie niet in waarom je verwacht dat Tweakers eerder dan Amazon zou zien dat de prijzen bij Amazon wijzigen als ze met willekeurig gekozen timings gaan kijken of er nieuwe prijzen zijn.

Pull met een interval is toch altijd trager dan push on event? Gemiddeld ongeveer de helft van het interval trager namelijk.

(en idem zo voor alle webshop.die op Tweakers staan, zou een soort van dos aanval worden op de kleinere shops als je dat zou doen trouwens).

[ Voor 6% gewijzigd door djwice op 29-06-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
djwice schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:10:
[...]

Zeker op AWS draait de hele infrastructuur event based, dus juist Amazon zal veel sneller (als in eerder) updates kunnen pushen naar Tweakers dan dat Tweakers die kan ophalen.

Amazon doet dat (bij goede inrichting door hun zelf) in ongeveer 2ns en duwt dat met 800Mbit/s per connectie naar Tweakers - als ze willen.

Ik zie niet in waarom je verwacht dat Tweakers eerder dan Amazon zou zien dat de prijzen bij Amazon wijzigen als ze met willekeurig gekozen timings gaan kijken of er nieuwe prijzen zijn.

Pull met een interval is toch altijd trager dan push on event? Gemiddeld ongeveer de helft van het interval trager namelijk.

(en idem zo voor alle webshop.die op Tweakers staan, zou een soort van dos aanval worden op de kleinere shops als je dat zou doen trouwens).
Ik zou als eigenaar van een site met informatie graag willen dat die informatie up to date is en dat ik dan niet afhankelijk ben van of de klant de juiste informatie op tijd aanleverd.
Beter de prijzen zelf even ophalen dan weet je zeker dat het goed gaat en dat je de prijzen binnen hebt op het moment dat jij het wilt.

2ns is nergens voor nodig, tweakers prijzen zijn nu 1 keer per dag en dat is dus niet genoeg blijkt uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

djwice schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:10:
[...]

Punt dat ik dus in history van een extensie blijkbaar wel kan zien dat die prijs correct was, maar PW van T.net daarna dus geen update meer heeft gekregen, werkt 1 van de 2 blijkbaar niet. Kom je bij de discussie of Amazon nu aan duizenden prijssites hun prijzen moet pushen, of duizenden dit simpel bij Amazon kunnen ophalen.. we praten zakelijke contracten, ik mag aannemen dat daar meer wordt besproken dan een simpel scrape-extensie die wat historie bijhoud.

Ergens is het de reden dat Amazon nooit een succes was, of zal worden, buiten dat hun prijzen zelfs op de dag veranderen (aanzienlijk vaker dan gemiddeld NL webshop), je natuurlijk louche 'resellers' op amazon zal hebben met hopelijk een slagje te slaan, zeker nu Amazon nog beginnend is in Nederland zullen ze daar echt niet zo streng zijn met zulke praktijken als bv een DE of US. Echter, warehousedeals zijn Amazon eigen ding, geen 'thirdparty' seller van Amazon, mag aannemen dat T.net precies kan zien met welke interval Amazon hun prijzen bijwerkt, en of deze prijswijzigen was doorgevoerd, of (bij bv maar 1x per dag) dus niet mogelijk is in de T.net/Amazon constructie zoals hij nu is.

(note, de extensie werkt voorlopig alleen op DE/US/UK, NL nog niet, maar zover ik nu heb gezien, lopen die prijzen van DE en NL nagenoeg gelijk, buiten ergens een actie van een third party. En ik ga verder niet in op die 'voor X bestellen morgen in huis', als we daar reviews over mogen schrijven dan heb ik een dagtaak erbij).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 30-06-2020 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Ernemmer schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:16:
[...]

ja, daar lijkt het wel op want via die warehousedeals zie ik dat de foute prijzen die ik tegenkom wel een tijdje "de goede" prijzen zijn geweest, de prijzen bij Amazon lijken ook erger te fluctueren dan bij andere webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:46

Mooijekind

Manager Product Content
Omdat we natuurlijk niet alleen van Amazon de prijzen moeten verwerken gebeurt dit niet real-time.
Wij importeren elk kwartier de feeds van de shops zodat deze zo up-to-date mogelijk zijn.
Sommige shops passen hun feed 1x per dag aan en andere shops wijzigen wel continue de vooraad en prijs.

Feit is dat je altijd wat vertraging zult hebben tussen het moment dat een shop een nieuwe prijs/levertijd heeft tot het moment dat je dit in de pricewatch ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:24:
[...]

Ik zou als eigenaar van een site met informatie graag willen dat die informatie up to date is en dat ik dan niet afhankelijk ben van of de klant de juiste informatie op tijd aanleverd.
Beter de prijzen zelf even ophalen dan weet je zeker dat het goed gaat en dat je de prijzen binnen hebt op het moment dat jij het wilt.

2ns is nergens voor nodig, tweakers prijzen zijn nu 1 keer per dag en dat is dus niet genoeg blijkt uit dit topic.
Is echt niet 1x per dag.
Volg een dagje Coolblue ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Amazon.nl adverteert met producten die al jaren niet meer gemaakt worden en die ook niet op voorraad zijn.

Voorbeeld:
https://tweakers.net/pric...TU30TK5SszMxN4fzMPCUrg1oA

Allemaal 1 prijs. Amazon.nl. Niet op voorraad.
Ik heb geen enkel probleem met winkels die oude producten verkopen. Kunnen pareltjes zijn. Maar dan moeten ze ze wel hebben!

Graag actie ondernemen. Als liefhebber van Vintage hardware zie ik de laatste weken continue oudere producten terugkomen in de pricewatch. Soms denk ik Yippy, X is weer leverbaar. En dan zie ik dat het Amazon.nl is met niet op voorraad. Vermoedelijk duizenden producten...

[ Voor 21% gewijzigd door Tyrian op 05-07-2020 03:23 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 16:31
Ik heb tot twee keer toe de Samsung HW-Q60R besteld bij Amazon en krijg alleen maar tegensprekende berichten van klantenservicemedewerkers. De ene zegt dat ik het opnieuw moet bestellen en het verschil terugstorten. De ander zegt dat het compleet niet leverbaar is. Toch staat dit product al 2+ weken op de site als 'Op voorraad'. Ik begrijp er helemaal niks meer van, wat een aanfluiting. Ze staan ook bij het lijstje in de Pricewatch van Tweakers, maar Amazon levert helemaal niks. Ondertussen wacht ik nog wel op het terugkrijgen van €228 + €239.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GriffinSauce
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-02-2021
Misschien relevant als context voor dit probleem: Google Hotel Ads (ja heel ander product, bear with me) heeft een concept "Price Accuracy" die meetelt in je bod voor ads.

Nu heeft Tweakers natuurlijk geen bidding, maar de rest van die setup kan evt. wel een oplossing voor Tweakers informeren.

Er is al eerder in dit topic wat geneuzeld over wie nou wie betaalt, maar als de prijzen gewoon niet kloppen is pricewatch nutteloos, dit is dus een existentieel probleem IMO. Niet direct, maar op lange termijn zeker, die mensen die nu willen filteren komen over een tijdje gewoon niet meer terug.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Tyrian schreef op zondag 5 juli 2020 @ 03:16:
Amazon.nl adverteert met producten die al jaren niet meer gemaakt worden en die ook niet op voorraad zijn.

Voorbeeld:
https://tweakers.net/pric...TU30TK5SszMxN4fzMPCUrg1oA

Allemaal 1 prijs. Amazon.nl. Niet op voorraad.
Ik heb geen enkel probleem met winkels die oude producten verkopen. Kunnen pareltjes zijn. Maar dan moeten ze ze wel hebben!

Graag actie ondernemen. Als liefhebber van Vintage hardware zie ik de laatste weken continue oudere producten terugkomen in de pricewatch. Soms denk ik Yippy, X is weer leverbaar. En dan zie ik dat het Amazon.nl is met niet op voorraad. Vermoedelijk duizenden producten...
Ik quote mijzelf even omdat hier nog niets mee gebeurd lijkt te zijn. (Mocht dit in behandeling zijn bij een Pricewatch admin, laat het dan even weten middels een reactie in dit topic)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1