Afsluiten van laptop duurt lang.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3nt3r
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-03-2024
Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop. opstarten gaat heel snel, maar afsluiten duurt (ongeveer 1 min) langer.
Bij het afsluiten gaat het beeld op zwart, maar zie ik nog wel toetsenbord lichtjes branden en hoor de laptop nog ook.

Het is een HP Pavilion 15-CW1500ND
AMD ryzen 5
8GB
256 ssd

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je in Windows instelt dat de laptop niet in slaaptstand gaat als je de klep dicht doet, kun je tijdens het afsluiten hem al veilig dichtklappen en verder gaan met waar je mee bezig was.

Aan de andere kant kun je ook juist gewoon de laptop in stand-by zetten in plaats van helemaal afsluiten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3nt3r
oke dat is een optie, maar dit zou toch niet mogen? dat afsluiten lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, ik zou het dus niet weten, want ik doe het nooit. :+

Kijk anders eens in je event viewer waar hij mee bezig is nadat je op afsluiten geklikt hebt. Kijk ook eens naar je services en geïnstalleerde programma's of daar wellicht een boosdoener tussen zit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H3nt3r
Ik heb het probleem zelf opgelost door AMD Software te installeren en chipset te updaten. Afsluiten en herstarten van mijn laptop gaat nu super snel