Goedkope (game)laptop met prima Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister1980
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-08-2024
Graag jullie advies, ik ben er alweer een tijdje uit dus ken niet alle laatste ontwikkeling en Zoek momenteel een betaalbare (lees goedkope) laptop voor privé gebruik waar wel gaming, videobewerking en Photoshop mee mogelijk is.

Wat ga je met je laptop doen?
video’s bewerken, Photoshop, beetje gamen. Games zoals Far Cry Primal of GTA 5 op medium resolutie ben ik al blij mee
Accu duur is belangrijk zodat ik makkelijk op andere locaties kan werken.

Wat is je budget?
ik wil maximaal €780 uitgeven. Ik weet dat dat krap is maar dat is het budget

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja. Accu duur is belangrijk. Gewicht doet er weinig toe.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik wil graag een 15 inch formaat en bij voorkeur 512Gb SSD. Merk maakt niet uit.

Ik heb op vier laptops mijn oog laten vallen maar sta open voor alternatieven:
- mainstream uit de Best Buy van april: Lenovo ThinkPad E595 - 20NF001HMH > videokaart lijkt mij beetje matig

- HP Pavilion G 15-ec0100nd > lijkt prima videokaart maar minder werkgeheugen en kleine SSD

- Lenovo ideapad L340-15IHR Gaming > vergelijkbaar met de HP

- Asus TUF Gaming FX505DY-BQ024T > lijkt ook redelijk vergelijkbaar met HP

Graag jullie advies

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
ga je ook op locatie gamen? want accuduur een gamen gaan veelal niet samen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-08 16:50
Hoe lang wil je met de laptop doen?

Mijn ervaring met game laptops is dat het eigenlijk niet echt kan. De graphics zijn wanneer ze uitkomen al mediocre at best. Thermals zijn een ding. Batterijduur is karig.

Wat is de usecase? Wanneer wil je dan precies gaan gamen? Thuis? Bij je vriendin, Op de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-08 16:50
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:58:
[...]

Het gamen is niet het belangrijkst :9 Leuk als het kan een beetje medium maar speel prima spellen van 3 of 4 jaar geleden. Game thuis alleen aan de kabel. Onderweg wordt laptop gebruikt voor office, surfen en netflixen.

Als de laptop een jaartje of 5 kan meegaan en ik daarmee games van voor 2016 kan blijven spelen vind ik het prima.
Ik zou even wachten met de aanschaf. Ik zelf gebruik sinds kort Stadia. Werkt heerlijk voor mij. Dan heb je geen goede grafische kaart nodig dus kun je je focussen op andere requirements. xCloud van MS komt bijna uit. Shadow bestaat.

Als je de grafische kaart niet nodig hebt kun je voor 800 euro een laptop kopen die zuiniger is. Daardoor bettere batterijduur heeft en wss ook meer futureproof is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Gezien je voorkeuren, usecase en budget zou ik eerder naar een 2e hands kijken. Is dat eventueel een optie?

Bijvoorbeeld deze:
1. V&A aangeboden: Asus ROG GL702VS-GC198T
2. V&A aangeboden: Dell Inspiron 15 7577 (CN57703) Gaming 1060 MaxQ 16GB
3. V&A aangeboden: MSI GE63VR 7RF-005NL (Raider)
4. V&A aangeboden: Lenovo Legion Y540-15IRH met RTX 2060

Met een beetje onderhandelen en geluk kan je ze misschien net binnen/net boven budget overkopen.

Let op: gamen op een laptop geeft altijd herrie van de ventilator die op maximaal draait.
Let op 2: de 3e generatie Ryzen laptop processors zijn niet zoals de 3 gen desktop processors, laptop procs lopen 1 gen achter. Al doet de productnaam anders vermoeden.

[ Voor 23% gewijzigd door MR.Harok op 13-05-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-08 20:56
Waarom reageert de TS eigenlijk niet? Volgens mij is het niet de bedoeling dat je twee accounts tegelijk hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister1980
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-08-2024
Limbeckx schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:31:
Hoe lang wil je met de laptop doen?

Mijn ervaring met game laptops is dat het eigenlijk niet echt kan. De graphics zijn wanneer ze uitkomen al mediocre at best. Thermals zijn een ding. Batterijduur is karig.

Wat is de usecase? Wanneer wil je dan precies gaan gamen? Thuis? Bij je vriendin, Op de bank?
IN principe sta ik niet open voor tweedehands. Dat heeft er vooral mee te maken dat mijn ervaring is dat de accu's erg snel achteruit gaan. Zou de mainstream uit de Best Buy van april: Lenovo ThinkPad E595 - 20NF001HMH niet voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Mister1980 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:38:
[...]

IN principe sta ik niet open voor tweedehands. Dat heeft er vooral mee te maken dat mijn ervaring is dat de accu's erg snel achteruit gaan. Zou de mainstream uit de Best Buy van april: Lenovo ThinkPad E595 - 20NF001HMH niet voldoen?
Wat heb jezelf al gevonden hierover? Als ik Google op de videochip is dit meteen het eerste zoekresultaat: https://www.notebookcheck...s-and-Specs.260180.0.html. Onderin staan de gamebenchmarks. Let op dat bij Low ze niet alleen de settings maar ook de resolutie hebben verlaagd. Doe er je voordeel mee.

Wat eigen initiatief had hierin niet misstaan.

Wat betreft slechte batterijen in tweedehands laptops: Deze kan je vaak simpel vervangen. Dit kan je voordat je een tweedehands laptop gaat kopen prima uitzoeken. Daarnaast kan je de verkoper vragen om screenshots sturen van bijvoorbeeld dit programmatje: https://www.nirsoft.net/utils/battery_information_view.html. Dan krijg je een beter beeld van de staat van de batterij.

[ Voor 8% gewijzigd door MR.Harok op 13-05-2020 14:23 ]

Pagina: 1