Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jokidoki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07 21:15
Ik heb een Fibaro HC3 met daarin oa 6 dimmers van het merk Ecodim. In eerste instantie ging dit prima samen, echter na een week viel de communicatie met dimmer 1 weg. Niet meer te herstellen via soft herstart of opnieuw assignen. Heel raar, er is niks verandert in het netwerk of fysieke opstelling.
Dimmer ge-exclude via HC, proberen weer te assignen, geen succes. ik krijg de dimmer niet meer in mijn zwave netwerk.
De oude dimmer is ernetjes uit maar ik krijg hem er niet meer in.
Na 2 dagen valt de volgende ecodim uit, hetzelfde probleem.
Ook resetten van de dimmer en weer opnieuw assignen werkt niet. HC ook al gereboot en alles opnieuw geprobeerd, geen suc6.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Iemand een idee?

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 17:03

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Is dit inmiddels (na 2 jaar) opgelost ?

Ik heb gelijksoorttige problemen met Ecodim dimmers. Ze verdwijnen van het netwerk en zijn niet zomaar opnieuw te includen. reset en inclusion werken niet. Ecodim heeft ze allemaal al (aangespport door de leverancier) laten vervangen. Problemen blijven terug komen.

Enige wat lijkt te werken is ze spanningsloos maken, na dat ik ze vervangen had en terug zou sturen heb ik ze nog getest en toen deden ze het weer. Het is geen doen om iedere paar maanden de spanning eraf te halen.

• bramstroker
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-04 13:11
Ik heb ook precies hetzelfde probleem. Nodes die dead raken of communicatie compleet blijft hangen en uiteindelijk krijg ik ze ook niet meer opnieuw geinclude, zelfs niet na factory reset. Spanningsloos maken ook geprobeerd, maar dat werkt ook niet. @Bud_s, hoe lang zou ik dat moeten doen?
In alle gevallen gaan bij mij de problemen om de ecodim module. Alle andere zwave nodes draaien al jaren zonder problemen.