Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Vervanging voor een home cinema set. Het ging om de Philips HTS 3270, waarvan de CD/DVD speler het heeft begeven.

Wat is je budget?
200-400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik dacht een eenvoudige vervanging van het receiver gedeelte te kopen, aangezien de boxen prima werken (5.1 setje). Je komt dan al snel op losse receivers zonder ingebouwde DVD/Blu ray speler, maar dat wil ik dus graag wel. Daarnaast zou DAB+ functionaliteit mooi zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gekeken naar nieuwe home cinema sets, maar vind het zonde om een gehele nieuwe set te kopen als mijn boxen nog goed werken. Daarnaast ook gekeken naar AV receiverm mèt ingebouwde Blu-ray, maar dit schijnt nogal een zeldzaamheid te zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben benieuwd naar jullie advies. Kan ik het beste een nieuw home cinema setje kopen, of een receiver met ingebouwde/losse Blu-ray speler?.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2020 21:53 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-05-2020 11:44)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Beste advies is in mijn ogen alles naar de milieustraat brengen. Setjes zoals deze zijn het hergebruiken niet waard.

Als je tòch die kant op wil gaan, moet je met 3 zaken rekening houden. Ten eerste zul je een receiver met ingebouwde blu-ray spelen niet snel gaan vinden. In het verleden heeft Denon er ooit eentje gehad dat ik weet en dat ding was waanzinnig duur. Ten tweede zit je met de aansluitingen van je speakers. Daar zitten nu klemmetjes aan die merk-specifiek zijn. Is een mouw aan te passen; je zou ze simpelweg kunnen afknippen. Ten derde is de subwoofer van setjes als deze passief maar een losse receiver verwacht doorgaans een actieve subwoofer. Receivers die met passieve subwoofers kunnen omgaan zijn ook minder talrijk.

Mocht je nog altijd willen hergebruiken, kun je het volgende doen: koop een losse dvd- of blu-ray-speler en sluit deze met een optische kabel aan op het setje dat je hebt staan. Dan omzeil je het defecte gedeelte maar blijf je de rest gebruiken. Moet je er natuurlijk wel op letten dat de nieuwe speler een optische uitgang heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 13-05-2020 10:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Beste advies is in mijn ogen alles naar de milieustraat brengen. Setjes zoals deze zijn het hergebruiken niet waard.

Als je tòch die kant op wil gaan, moet je met 3 zaken rekening houden. Ten eerste zul je een receiver met ingebouwde blu-ray spelen niet snel gaan vinden. In het verleden heeft Denon er ooit eentje gehad dat ik weet en dat ding was waanzinnig duur. Ten tweede zit je met de aansluitingen van je speakers. Daar zitten nu klemmetjes aan die merk-specifiek zijn. Is een mouw aan te passen; je zou ze simpelweg kunnen afknippen. Ten derde is de subwoofer van setjes als deze passief maar een losse receiver verwacht doorgaans een actieve subwoofer. Receivers die met passieve subwoofers kunnen omgaan zijn ook minder talrijk.

Mocht je nog altijd willen hergebruiken, kun je het volgende doen: koop een losse dvd- of blu-ray-speler en sluit deze met een optische kabel aan op het setje dat je hebt staan. Dan omzeil je het defecte gedeelte maar blijf je de rest gebruiken. Moet je er natuurlijk wel op letten dat de nieuwe speler een optische uitgang heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 13-05-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Met hem.
Je subwoofer is sowieso passief, dus die hergebruiken wordt hem niet. En die melkpakjes die ze verder speaker noemen, wil je eigenlijk helemaal niet hergebruiken.

Een losse BR speler wordt ook vervelend. Je huidige set heeft maar 1 HDMI kabel dus dan wordt het geluid idd optisch of coaxiaal aansluiten, en kom je niet hoger dan DTS geluid. Kan voldoende zijn voor je maar handig is anders. Bovendien wil je niet 90 euro voor een BR speler uitgeven, dat kun je dan beter bij een nieuwe set leggen.

Having said that: doe jezelf een lol, verdubbel of verdriedubbel je budget en ga voor iets fatsoenlijks. Trust me, het is echt een wereld van verschil. Je kunt uiteraard prima een ander alles in 1 setje kopen, dan blijf je met de zelfde kwaliteit zitten qua bouw en geluid. Als dat voldoende voor je is: doen. Zo niet, spaar alsjeblieft verder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:09:
^^^ Met hem.
Je subwoofer is sowieso passief, dus die hergebruiken wordt hem niet. En die melkpakjes die ze verder speaker noemen, wil je eigenlijk helemaal niet hergebruiken.

Een losse BR speler wordt ook vervelend. Je huidige set heeft maar 1 HDMI kabel dus dan wordt het geluid idd optisch of coaxiaal aansluiten, en kom je niet hoger dan DTS geluid. Kan voldoende zijn voor je maar handig is anders. Bovendien wil je niet 90 euro voor een BR speler uitgeven, dat kun je dan beter bij een nieuwe set leggen.

Having said that: doe jezelf een lol, verdubbel of verdriedubbel je budget en ga voor iets fatsoenlijks. Trust me, het is echt een wereld van verschil. Je kunt uiteraard prima een ander alles in 1 setje kopen, dan blijf je met de zelfde kwaliteit zitten qua bouw en geluid. Als dat voldoende voor je is: doen. Zo niet, spaar alsjeblieft verder.
Als het al een subwoofer wilt noemen :+.

Maar m.b.t. tot je DTS verhaal. Ik ben het met je eens dat het onhandig is qua geluid, maar dat je alleen SPDIF hebt en dus alleen lossy codecs kan afspelen maakt echt niet uit. Op zijn huidige set ga je dat echt never nooit niet horen.

Verder sluit ik mij aan bij het advies om gewoon wat compleet nieuws (of tweedehands) te kopen voor wat meer euro's. Dat je de luidsprekers weggooien zonde vind kan ik mij begrijpen, maar mijn inziens is de wereld beter af zonder dit soort setjes ;) . Deze setjes zijn gemaakt om als geheel gebruikt te worden en zijn niet het toonbeeld van groene electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De kans dat je dat niet gaat horen is aanwezig, en wordt ook steeds groter. DTS is achterhaald en op een gegeven moment heb je een disc of andere bron die alleen maar een hoger type encoding hebt. Kan je receiver dan weer niks mee tenzij je BR speler het converteert. Nou is de kans op conversie op een harware BR speler nog redelijk groot, maar als je een streamertje pakt dan wordt die kans al een stuk kleiner.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:19:
De kans dat je dat niet gaat horen is aanwezig, en wordt ook steeds groter. DTS is achterhaald en op een gegeven moment heb je een disc of andere bron die alleen maar een hoger type encoding hebt. Kan je receiver dan weer niks mee tenzij je BR speler het converteert. Nou is de kans op conversie op een harware BR speler nog redelijk groot, maar als je een streamertje pakt dan wordt die kans al een stuk kleiner.
Dat is volgens mij niet waar, alle HD audio formaten hebben voor zover ik weet altijd een "core" erin zitten om op terug te vallen. En dat is lossy DTS of AC3 (Dolby Digital).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:26
Doe jezelf een plezier en ga voor dat budget op zoek naar een setje van een tweedehands DVD-speler, receiver en twee speakers. Twee redelijke speakers gaan je meer voldoening geven dan vijf van die mini-dingen.

Zou ik wel rond gaan kijken op V&A van deze site. Heb je niet zo veel gedoe als op Marktplaats.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen voor jullie reactie!
Zoals ik eigenlijk al verwachtte is het verstandig om gewoon een geheel nieuwe set te kopen of in ieder geval receiver + degelijke boxen.
Pagina: 1