Edgerouter X - time outs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:15
Ik heb sinds een aantal dagen een Edgerouter X met 2 Unifi accesspoints in gebruik. Helaas heb ik last van willekeurige time-outs op alle clients (zowel bedraad als draadloos), zeer irritant bij streaming video. Als ik een doorlopende ping start naar google dan krijg ik eventjes een paar packets een Request timed out.

Opstelling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                                                                              +---->  Unifi AP
                                     +-----------+ITV Ontvanger               |
                                     |                                        |
+------->Fritzbox 7583    ------- --++                            +-------Switch-----> Computer
                                    |                             |
                                    |                             |
                                    +---------------+Edgerouter X |
                                                                  |
                                                                  |           +------>Unifi AP
                                                                  |           |
                                                                  +-------Switch
                                                                               +------> Synology NAS
                                                                               |
                                                                               |
                                                                               +------> PC

(Ik weet dat NAT achter NAT niet ideaal is, maar dit is een tijdelijke opstelling totdat hier over een paar maandjes glasvezel actief is).

Hardware offloading staat aan op de edgerouter.
Iemand die een idee heeft waar het kan zitten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je een apparaat even direct op de Fritzbox aansluit, heb op dat apparaat dan nog steeds problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

lier

MikroTik nerd

Treedt het ook op als je de Edgerouter er tussenuit haalt (of hem tijdelijk als switch laat werken)? Zoals @ik222 ook zegt, je moet onderdelen uitsluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door lier op 13-05-2020 07:51 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:15
Goed, even wat getest...
Rechtstreeks op de fritzbox heb ik nergens last van.
Met de Edgerouter ertussen en hardware offloading aan gaat het mis.... nu tijdelijk hardware offloading even uit gezet en het lijkt beter te gaan. Raar, maar omdat het willekeurig optreed ga ik toch nog even door met testen...