edit:
Het is inmiddels gelukt
Nog een klein probleempje:
De nieuwe kraan lekt bij de keramische aansluiting een heel klein beetje water als je de kraan aanzet. Ik heb de koud- en warmwaterslang waarschijnlijk niet goed aangedraaid. Ik krijg ze echter met de hand niet beter aangedraaid.
De gebruiksaanwijzing van de kraan zegt dat je deze slangen ALLEEN met je handen mag aandraaien en NIET met een tang. Pracis zegt echter in een algemeen filmpje op Youtube dat je de slangen wel kunt aandraaien.
Wat is het nu?
Is de kraan niet goed? Moet ik toch een tang gebruiken? Ben ik te slap in mijn handen?
Het is inmiddels gelukt
Nog een klein probleempje:
De nieuwe kraan lekt bij de keramische aansluiting een heel klein beetje water als je de kraan aanzet. Ik heb de koud- en warmwaterslang waarschijnlijk niet goed aangedraaid. Ik krijg ze echter met de hand niet beter aangedraaid.
De gebruiksaanwijzing van de kraan zegt dat je deze slangen ALLEEN met je handen mag aandraaien en NIET met een tang. Pracis zegt echter in een algemeen filmpje op Youtube dat je de slangen wel kunt aandraaien.
Wat is het nu?
Is de kraan niet goed? Moet ik toch een tang gebruiken? Ben ik te slap in mijn handen?
Mijn keukenkraan is gemonteerd met behulp van de volgende soort onderdelen: https://webshop.vihamij.n...n-montageset-half-maantje
De halve maantjes zijn compleet verroest en daardoor zit de moer aan het staafje muurvast. De roest is zo erg, dat gaandeweg het klussen, het halve maantje compleet aan het afbrokkelen is.
Het is ook niet zo gek dat ik er met een pijpsleutel en een wringstaaf geen beweging in krijg. Ik durf ook niet teveel kracht te zetten, straks verniel ik mijn hele wasbak of zelfs het aanrechtblad.
Ik spuit er nu WD-40 op in de hoop dat de moer loskomt. Tot dusver nog geen beweging en verwacht er niet veel van.
Nu zie ik een aantal opties:
1. Vooral doorgaan met WD-40
2. Andere tools dan een pijpsleutel gebruiken, zonder dat ik zoveel kracht zet dat ik de bedoel verniel.
3. Wasbak compleet demonteren, zodat ik er beter bij kan
Ad 1
Ga ik ook nog wel ff doen, maar ben bang dat het niks oplost.
Ad 2
Er is wel ander gereedschap te krijgen, zoals een wastafelmoertang. Dat is wel iets handiger, maar verwacht niet dat dat mijn probleem gaat oplossen of heb ik dat mis en gaat me dit makkelijk lukken met een bepaald soort gereedschap? (uitboren ga ik niet proberen; ben ik te onhandig voor)
Ad 3
Durf ik niet zo 1-2-3 en laat ik dan liever een loodgieter doen.
Kort gezegd is mijn vraag:
Als je mijn verhaal zo leest, weet je dan een manier hoe ik die kraan loskrijg, los van alles wat ik al geprobeerd heb?
Of wordt de tip al vrij snel; 'jammer joh, dat gaat je niet lukken; ga maar vast sparen voor een nieuwe wasbak en kraan'
Foto's:
:strip_exif()/f/image/fQzui5HIMWwCHs2Gvr16ev7G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sMBbVOvFqSSmGT40d5VHC1O2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2obzN36hoKnxiQ53rg5sY1uy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door van.der.schulting op 14-05-2020 19:50 ]