Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suntory
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-10-2023
Het probleem
Zoals de topic titel al aangeeft, valt regelmatig de stroom van mijn T300 RS GT uit. Het stuur is ongeveer een maand oud. Heb zo snel geen aanleiding kunnen traceren: drivers zijn ge-update, de stroomkabel is goed aangesloten, heb verschillende stopcontacten gebruikt, hij lijkt niet te overheaten (althans, hij is niet bijzonder warm, het gebeurt op wisselende momenten, soms al na 20 minuten). Gebeurt in gebruik met een PS4 en project cars 2. Wel lijkt het te maken te kunnen hebben met de cooling fan, zie het filmpje (en hoor het geluid). Lijkt me niet dat dit normaal is?
[YouTube: T300 RS GT cooler fan: normal sound?]

Thrustmaster ondersteuning
Helaas lijkt Thrustmaster haar hele telefonische helpdesk uit te hebben gezet (direct een standaard bandje die naar online contactformulier verwijst), reageren ze niet op mijn ticket en is de verkopende winkel van het stuur technisch onwetend en hebben ze niet meer sturen op voorraad, zodat ruilen niet gaat. Mijn laatste uitweg is Tweakers, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, en hoe dat valt op te lossen? Mijn dank is bij voorbaat groot!

[ Voor 18% gewijzigd door Suntory op 12-05-2020 19:54 ]

Beste antwoord (via Suntory op 13-05-2020 09:34)

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Goedemorgen,

nee dit geluid is niet normaal.
Ik had aan het begin ook dat mijn T300 uitviel maar dat kwam omdat ik toch echt mijn stroomkabel er niet helemaal volledig in had zitten. Misschien toch handig om ff te dubbel checken?

En binnen een maand is dit gewoon een garantie kwestie zoals hierboven vermeld.

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een maand oud? Dan is het gewoon garantie kwestie (zwak excuus, verkopende winkel technisch onwetend, dus dat ze dan maar blijkbaar niets doen hoeven te doen?)

Fan in T300 is van matige kwaliteit, maakt bij mij ook zo'n raar geluid, heb zelf deze link als bookmark omdat ik die nog moet vervangen, zie filmpje daar vanaf 3:00 http://forum.city-driving.co.uk/showthread.php?tid=26208 . Alleen dat je stuur ook uitvalt/geen stroom? Klinkt alsof er meer mee aan de hand is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Goedemorgen,

Ik had aan het begin ook dat mijn T300 uitviel maar dat kwam omdat ik toch echt mijn stroomkabel er niet helemaal volledig in had zitten. Misschien toch handig om ff te dubbel checken?

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:52
Ik heb dat met mijn eerste T300 ook gehad.. Die is toen retour gegaan en heb een nieuwe ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06 14:50

Player1S

Probably out in the dark

Rb88 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:15:
Goedemorgen,

Ik heb zelf De TX versie en ik had inderdaad ook dat de kabel er niet goed in bleek te zitten. Moest echt even goed nadrukken om hem er goed in te krijgen. (giggity)

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mertun
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 10:32
geluid is wel crappy inderdaad , ik heb mijn mijn TX versie wel de fan continue moeten laten draaien... had ook uitval verschijnselen en dan na een 10 tot 15 minuten werkt deze weer.
thrustmaster info:

“Forced” cooling mode: (requires Firmware V25 or above)
• In this mode, the cooling fan operates whenever the racing wheel is powered up, and stops only
when the wheel's USB connector is no longer powered.
This mode enables quicker cooling of the motor, and is particularly useful:
- When playing with a very high Force Feedback setting
- When playing in a high-temperature environment
Process to switch from the “Automatic” cooling mode to the “Forced” cooling mode
(and conversely):
• The selected mode is automatically saved to the racing wheel's internal memory (i.e. you do not
need to repeat this process after restarting the wheel).
• You can switch from one mode to another at any given time (even during a game).
- Simultaneously press the “ST*” and “MODE” buttons
= The “Forced” mode becomes active (the LED flashes twice).
- Simultaneously press the “ST*” and “MODE” buttons
= The “Automatic” mode becomes active (the LED flashes once).

gehaald van: http://ts.thrustmaster.com/faqs/eng/thr_eng_00156.pdf

Das nie neijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
Dank voor de suggesties en het meedenken.

@mertun ook in forced cooling maakt hij het geluid uit mijn filmpje, maar dan constant.

De kabel is het probleem niet, was er al eerder inderdaad achter gekomen dat je die behoorlijk goed moest doordrukken om het te bevestigen. Het stuur moet nu dus retour, hoop dat de aankoopdatum van net meer dan een maand geleden dat niet moeilijker maakt. Daarnaast denk ik niet dat de (web)winkel het artikel kan ruilen, dus dat wordt waarschijnlijk geld terug vragen en elders bestellen (tegen inmiddels een hogere prijs).

[ Voor 8% gewijzigd door Suntory op 13-05-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 01:49
Zou zomaar eens kunnen dat de fan helemaal niet meer draait aan dat geluid te horen waardoor hij wel degelijk te warm wordt. Mijn fan maakt ook lawaai en heb al een andere besteld. Maar ik durf het nog niet aan ivm garantie omdat ie een paar weken oud is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntory
Vervelend: de webwinkel geeft aan dat ruilen niet meer kan, want ouder dan 1 maand (lees: 1 maand, 4 dagen sinds mijn melding). Staan natuurlijk in hun recht, maar erg flexibel is het niet.

Kan het via de webwinkel wel naar Thrustmasters sturen, maar vrees dat dit eindeloos gaat duren (gezien ervaringen met Thrustmasters' telefonisch gesloten servicedesk). Beter even wachten tot Thrustmasters reageert op het ticket request en het met hen afhandelen, of is er nog wat anders dat ik kan doen om zoiets te versnellen / versoepelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 01:49
Je zou bij thrustmaster kunnen vragen of je zelf de fan mag vervangen door een andere en dat je dan je garantie behoudt, maar ik ben bang dat ze dat niet gaan doen. Ik had laatste wel redelijk snel een reactie via thrustmaster-english@guillemotsupport.com

iRacing Profiel

Pagina: 1