[bug?] Responsive tabbladen forum niet klikbaar

Pagina: 1
Acties:

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:52

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Op bijvoorbeeld https://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics heb je op de responsive weergave tabbladen voor forum lijst, actieve topics, bookmarks etc.

Is hier recent iets aan gewijzigd? Want sinds vandaag zijn de tabbladen niet meer klikbaar als ik net gescrolt heb.

Zodra de scrollbar zichtbaar is dan zijn de tabbladen “bedekt” en niet klikbaar. Als je even wacht tot de scrollbar weg is dan kan je als vanouds op de tabbladen klikken.

Iphone XS Max
iOS 13.4.1
Browser Safari

Voorbeeld:
[Streamable: https://streamable.com/ci9vys]

[ Voor 5% gewijzigd door InFamous op 12-05-2020 19:25 ]

Formerly known as Ragdoll

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Zelfde komt ook voor op bijvoorbeeld je profiel pagina en de tabbladen activiteit, vraag en aanbod etc.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Bij nader inzien mogelijk een iOS bug, aangezien de scrollbar in mijn eigen toolbar snippet hetzelfde effect geeft, overigens zonder snippets komt hetzelfde probleem voor.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

crisp

Devver

Pixelated

Dit lijkt me mogelijk 'intended behaviour'; de browser moet immers onderscheid zien te maken tussen scrollen en klikken. Wij doen hier technisch overigens niets bijzonders behalve aangeven dat de area scrollbaar is.

Intentionally left blank

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
@crisp maar dit heb ik dus pas sinds vandaag, voor vandaag heb ik dit nog nooit gehad.

Overigens wel gisteravond een update gehad naar iOS 13.4.1. Maar op andere websites heb ik er geen last van.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

crisp

Devver

Pixelated

InFamous schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:56:
@crisp maar dit heb ik dus pas sinds vandaag, voor vandaag heb ik dit nog nooit gehad.

Overigens wel gisteravond een update gehad naar iOS 13.4.1. Maar op andere websites heb ik er geen last van.
Er is wel een release geweest vandaag, maar er is vziw niets veranderd aan de weergave van o.a. de tabs.

Heb je een voorbeeld van een soortgelijke constructie op een andere website waar je zou verwachten dat dat probleem dan ook zou spelen?

Intentionally left blank

• InFamous

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Geen openbaar voorbeeld helaas de backend van mijn werk heeft soortgelijke tabbladen balk met een scrol erin en daarbij het ik het niet.

Pagina: 1