Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TtheGreat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-11 11:58
Hallo,

ik ben al een vijftal jaar bezig met draadloze domotica. Ik heb een raspberry pi II draaien met domoticz en RFXtrx433XL module. Ik heb er nu ook een z-wave module opgezet om allerlei leuke dingen rond het huis te doen.

Ik ben IT'er qua background dus op zich was dat relatief eenvoudig. We hebben nu een metalen tuinhuisje gezet waarin ik verschillende zaken in de elektriciteitskast zou willen aansturen. Je voelt me al komen: het is inderdaad een kooi van faraday, ik geraak er met mijn signalen niet in. Gelukkig heb ik er utp naartoe getrokken.

Ik ken echter weinig tot niets van elektriciteit, maar had graag geleerd hoe ik de verschillende circuits kan aansturen (open source liefst) en die dan ook kan integreren in mijn domoticz. (voorbeeld gewenste functionaliteit: tuinverlichting/bewegingssensoren integreren in mijn routines in domoticz)

Ik zoek gewoon de goede zoektermen om correct te kunnen googlen, nu zie ik door het bos de bomen niet meer. Is er een opensource technologie die toelaat aan deze elek-noobie zelf iets in elkaar te knutselen?

alvast bedankt,

T