Vraag

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-11 13:49
Dus, ik heb al 5 jaar een Note 4. Telkens wanneer ie mogelijke hardware verbreken begon te vertonen (uitvallen, vast lopen e.d.) was de fix vrij simpel: nieuwe verwisselbare batterij en gaan met die banaan. Hij werkt nog steeds prima. Al is het wel te merken dat ie wat slomer aan het worden is. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik hem sinds 2015 nooit heb gereset en 70 chrome tabbladen open heb staan :+ .

Anyway, ik keek toevallig naar m'n software versie, en viel het me pas op dat ik al sinds 2017 geen beveiligingsupdates meer heb gekregen :F.

Wordt het dan ook echt tijd dat ik van mijn 5 jaar oude kameraad afscheid moet nemen? ;(

Maar waar vind ik in godsnaam nog een recente 16:9 telefoon/phablet met platte scherm, geen lelijke notch, IR blaster, verwisselbare batterij en 3.5 audio jack? Hoe kan het zijn dat er in 2020 geen compromisloze android telefoon beschikbaar is? Het enige wat mijn Note 4 niet perfect maakte was het gebrek aan front facing front stereo speakers zoals in 2012 of 13 bij mijn HTC (rust in vrede :/ ).

Het voelt haast alsof ik uit een tijdmachine stap wat smartphones betreft :D

In m'n studentenkamer gebruik hem ook als phablet voor filmpjes etc. Niet ideaal maar scheelt weer een extra apparaat.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Je valt met je neus in de boter met de Poco F2 Pro die nu beschikbaar komt mits je over de verwisselbare batterij heen stapt.
nieuws: Poco toont Poco F2 Pro met Snapdragon 865 en prijzen vanaf 499 euro
Alternatief, ga custom rom en upgrade naar Android 10 op je Note bijvoorbeeld: https://techorfy.com/lineageos-17-1-galaxy-note-4/

• TTMJ!
Qua specs mooi maar wat een lelijke slanke vormfactor. Ik wil juist wat breedte in mijn toestel. Of is dat schijn? Klopt die dimensie van 75mm wel

• swhnld
Die slanke vormfactor hebben alle moderne toestellen, er is een stuk extra lengte bij gekomen om meer filmformaat te krijgen in de schermen en toch ook vast te kunnen houden. De nieuwe Sony toestellen zijn helemaal lang.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11 13:02
Zoals al gezegd ga je zo'n telefoon niet vinden. Sowieso bestaan telefoons met verwisselbare batterijen niet meer. Ook 16:9 is geen gangbaar formaat meer, dus ook daar zul je concessies moeten doen (of een keer moeten proberen?). Telefoons zonder notch zijn er nog wel degelijk en ook met 3.5mm jack. Wat is je budget?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kijk eens bij OnePlus. Zelf zeer tevreden. Grootste voordeel voor mij was geen rommel standaard op de telefoon.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Asus ROG Phone II komt ook wel in de buurt denk ik

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Als je nog tevreden bent dan gooi je er toch gewoon een custom rom op? LineageOS zal vast wel bestaan voor de Note serie...?

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:16
Kijk eens naar de Fairphone 3 en of dat enigszins in de buurt komt van je eisen.

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11 21:25
Ik ben over gegaan van een Note 4 naar de Note 8, dit i.v.m. de schijnbaar beruchte killerupdates, waar of niet, mijn telefoon deed het daarna in ieder geval niet lang meer.
Ondanks de nieuwe functies van de Note 8 kan deze qua gebruikersgemak voor mij niet tippen aan de Note 4.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Voor de Note 4 zijn meerdere alternatieve roms beschikbaar

https://forum.xda-developers.com/note-4

uiteraard zijn dit allemaan community-projecten, dus geen garantie o.i.d., maar tot een half jaar geleden was een note 4 met zo'n rom ook mijn telefoon. Behalve wat exoten was volgens mij de LG V20 de laatste telefoon met een verwisselbare batterij.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• TTMJ!
Hmm. Ik heb custom roms overwogen. Maar ik lees wisselende dingen over zaken zoals stabiliteit/drivers. Daarnaast schijn ik bij mijn model Note 4 ook oudersdom falen van het eMMC te kunnen verwachten. Ik wil dus wel echt orienteren op wat nieuws.

Echt een budget heb ik niet, gezien ik het toch met een abo ga doen. Als student kan ik niet zo maar een bedrag x neerleggen en vaak zijn toestellen ook goedkoper met abonnementen bij zaken zoals belsimpel. Ik twijfel nu alleen wel. Ziet ernaar uit alsof ik een hoop concessies zal moeten doen. En dat elk toestel over 1,5-2 jaar eigenlijk al te oud is door een stervende batterij. Een toestel met een waarde van ongeveer 900 eu voor 2 jaar zou dus 450eu per jaar zijn. Dat vind ik iets teveel van het goede. Maar rond de 500eu totaal als toestelprijs vind ik wel een goede richtlijn.

Stiekem twijfel ik of ik niet gewoon een el cheapo toestel moet halen <200eu en dan een tablet van 200eu voor media thuis ipv een ideale toestel die toch al na 2jr vervangen moet worden : \

• arjanmendel
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-07-2023
Herkenbaar verhaal. Student, had een galaxy s8 waar ik toentertijd 600 euro voor betaalde en na 2 jaar laat de batterij het behoorlijk afweten. Uiteindelijk besloten om dan maar voor de Galaxy A71 te gaan. 360,- en een prima toestel met een grote batterij. Waarschijnlijk over 2/3 jaar wel afgeschreven, maar dat was mijn Galaxy S8 ook.

• TTMJ!
Het is oprecht haast onmogelijk om een telefoon te vinden die bij mijn wensen past. Misschien kan iemand mij helpen die wat meer weet van de ontwikkelingen op de telefoonmarkt. Bijv of er nog een nieuwe mobiel in de pijpleiding zit van een fabrikant. Ik heb even mijn eisen wat verder aangepast omdat een verwisselbare batterij en 16:9 helaas niet meer reeel blijkt te zijn (muv de fairphone).
  • - 3,5mm jack
  • - stereo speakers
  • - IR blaster
  • - geen notch
  • - telelens is een pre
Maar dit lijkt ook al niet te bestaan :(

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51

• swhnld
TTMJ! schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:57:
  • - 3,5mm jack
  • - stereo speakers
  • - IR blaster
  • - geen notch
  • - telelens is een pre
Maar dit lijkt ook al niet te bestaan :(
Poco F2 Pro heeft alles behalve de stereo speakers.

• TTMJ!
Een telefoon uit 2017 vind ik net te oud aangezien ik nog wel even een tijdje updates wil ontvangen voordat ik (voor het eerst) ga proberen te flashen.

Wel schrikken dat kennelijk een 'compromisloze' smartphone niet meer lijkt te bestaan.

Poco F2 lijkt idd het meeste op wat ik wil. Maar jammer dat ie geen stereospeakers heeft. Ik lees trouwens ook dat de Poco F2 geen SD-kaartslot bezit. Aan de andere kant, hij heeft 128 GB intern geheugen. Mijn Note 4 heeft inclusief SD kaart zo een 64 GB geheugen en dat is nog niet vol...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom wil je per se stereospeakers? Ja stereo zou beter zijn, maar waarom zou je er een dealbreker van maken? Je hebt nogal wat eisen (niet geheel onterecht overigens ;) ) dus je zult toch ergens een compromis moeten vinden. Dan zouden stereospeakers niet bovenaan mijn lijstje staan. Ik ga dus mee met de posters die de Poco F2 aanraden.

Verwijderd

Iedere batterij is te vervangen. Je moet hem alleen open schroeven. Wellicht maakt dat je keuze ook alweer makkelijker.

• TTMJ!
RoD schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:16:
Waarom wil je per se stereospeakers? Ja stereo zou beter zijn, maar waarom zou je er een dealbreker van maken? Je hebt nogal wat eisen (niet geheel onterecht overigens ;) ) dus je zult toch ergens een compromis moeten vinden. Dan zouden stereospeakers niet bovenaan mijn lijstje staan. Ik ga dus mee met de posters die de Poco F2 aanraden.
Haha dat komt omdat ik de Galaxy Note 4 de ideale telefoon vind, maar hij mist maar 1 ding. Mijn eerste smartphones waren allemaal HTC telefoons en die handen (vroegâh) als standaard dat ze 2 front facing stereospeakers hadden. Dat viel telkens op wanneer ik 'm naast mijn HTC One zette :P . En omdat ik er best wel veel minuten op de wc video's kijk met mijn telefoon leek me dat mooi meegenomen.

[ Voor 7% gewijzigd door TTMJ! op 17-05-2020 14:31 ]

• TTMJ!
Ik zie trouwens dat ie op belsimpel 599,00 kost op preorder maar via de bekende chinese sites 460? Dat is best een flink verschil

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Smobbo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:30:
Als je nog tevreden bent dan gooi je er toch gewoon een custom rom op? LineageOS zal vast wel bestaan voor de Note serie...?
Jazeker, zelfs voor Note 3 nog.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Smobbo
  • Laatst online: 08-11 16:32
Batterij (laten) vervangen hoeft niet meer dan 40-50€ te kosten. Dus dat kan je na 2-3 jaar gewoon laten doen. Dan wordt het voor een telefoon van 900 dus niet 450 per jaar, maar 950 / 4-6 jaar = 160-240€ per jaar ;)

• swhnld
TTMJ! schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:19:
Ik zie trouwens dat ie op belsimpel 599,00 kost op preorder maar via de bekende chinese sites 460? Dat is best een flink verschil
Hij is er in 2 maten, voor 499 en 599 als je meer opslag en werkgeheugen wil.
Chinese sites komt nog 21% BTW en ook douane kosten bij met de import.
nieuws: Poco toont Poco F2 Pro met Snapdragon 865 en prijzen vanaf 499 euro

[ Voor 20% gewijzigd door swhnld op 17-05-2020 20:18 ]

• TiePie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-08 23:15
TTMJ! schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:19:
Vandaag word hij waarschijnlijk 100€ goedkoper bij Belsimpel vanwege een actie van Belsimpel

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 10:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

nieuws: TCL 10 5G-smartphone met Snapdragon 765G-soc kost 399 euro

Deze TCL 10 modellen, aangekondigd in april dit jaar, lijken te voldoen aan jouw eisen. Zelfs de T10L, maar kijk even goed naar de accu zwaarte.

Afgevinkte wensen:
- 3,5mm jack
- IR blaster
- Up-to-date model
- Punch ipv notch
- 5G

Helaas geen stereo speaker, maar even een Bluetooth device erop aansluiten.. dan is dat ook weer opgelost.

Het wisselen van accu’s kan, maar niet zo makkelijk bij je huidige toestel.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• TTMJ!
Thanks voor de input mensen. Helaas bestaan compromisloze toestellen dus zelfs niet meer in het high end segment. Dus dan blijf ik mikken op een zo volledig mogelijk pakket, prijs rond de 500eu, 3 jaar gebruik

Die TCL ziet er idd netjes uit. Maar het is maar afwachten of hij in NL met een abbo wordt aangeboden. Ik heb besloten om ook niet meteen de Pocophone F2 te halen die eveneens in de buurt komt van mijn eisen, omdat ie in NL nog te duur is vgl met de adviesprijs. Even wachten tot meer Nederlandse telefoonboeren hem aanbieden.

Daarnaast heb ik gehoord dat de nieuwe Asus Zenfone deze zomer uit komt, maar het is nog niet zeker of het een volledige scherm is of niet.

Dus volgens mij komen de volgende telefoons in de buurt van mijn eisen:
  • - Pocophone F2
  • - TLC 10 variant (afhankelijk van beschikbaarheid op NL'se markt)
  • - Asus Zenfone 7(wel/geen notch, prijs onbekend)
Edit: waht die TCL10 heeft gewoon een notch/punchhole ik las het verkeerd. Maar het gaat mij dus echt om een ononderbroken scherm

[ Voor 11% gewijzigd door TTMJ! op 30-05-2020 12:42 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Asus, leuk geprijsd vaak, maar verwacht daar op softwareondersteuningsgebied maar niet te veel van.

• TTMJ!
RoD schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:16:
Misschien een late reactie, maar zijn stereospeakers niet juist heel chill als ik 'm vooral gebruik om media af te spelen? :) Of bedoel je dat mono speakers dusdanig goed zijn tegenwoordig dat het niet echt verschil gaat geven voor mobiel kijken?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TTMJ! schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:52:
[...]

Misschien een late reactie, maar zijn stereospeakers niet juist heel chill als ik 'm vooral gebruik om media af te spelen? :) Of bedoel je dat mono speakers dusdanig goed zijn tegenwoordig dat het niet echt verschil gaat geven voor mobiel kijken?
Ik vind van niet. Niet omdat mono-speakers zo goed zijn, maar omdat stereospeakers nou simpelweg ook niet overhouden op een mobieltje :P Ik heb ook een monospeaker op mijn Mi 9T, maar die voldoet gewoon voor bijvoorbeeld een YouTube-filmpje kijken. Maar nogmaals, liever stereo, maarja... je zult ergens concessies op moeten doen.
Pagina: 1