Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 11:59

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Aangezien ik voor mijn werk tot 1 september moet thuiswerken, ben ik op zoek naar een upgrade van mijn huidige 22'' scherm (Samsung 226BW). Ik heb al aardig wat research uitgevoerd wat ik wil hebben, maar ik ben er ook achter gekomen: des te meer je zoekt, des te meer keuze je hebt. Irony of choice!

Mijn nieuwe monitor waar ik op zoek naar ben is 27", QHD (dus 1440p) en bedoeld voor de vele uren die ik er achter door breng qua kantoorwerk. Met name veel emailen, in Word en PDF werken, Excel van tijd tot tijd. Daarnaast ook wat licht programmeerwerk in het maken van een software robot (in Kapow). De monitor moet dan aan mijn laptop van werk verbonden worden middels HDMI. 1 scherm is voldoende voor mij.

Ik wil daarnaast ook nog wel eens een spelletje spelen, maar echt casual, niks online of zo. Mijn huidige PC is redelijk oud, uit 2012, dus qua grafische kracht kan hij niet veel aan. Wellicht dat ik binnen nu en een jaar een nieuwe game PC bouw, maar dat zal eentje in de middenmoot zijn, dus max EUR 800 (dat terzijde).

Mijn budget voor de nieuwe monitor is max EUR 350,-

Nu heb ik de BBG van Tweakers en van Hardware.info zitten lezen. Feitelijk komt het erop neer: ga ik voor een IPS scherm met redelijk lage verversingssnelheid, om voor een VA- of TN-scherm met snelle verversing voor dat eventuele spelletje?

Ik heb een shortlist gemaakt, ik ben benieuwd naar jullie mening. Het liefst zou je alle vijf de schermen gewoon in het echt even willen zien, maar ja, er is geen enkele zaak die ze alle 5 aanbiedt. Zo zou ik heel graag willen weten hoe een curved scherm bevalt.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenAOC CQ27G2U/BK Zwart€ 309,-€ 309,-
1MonitorenAOC Q27G2U/BK Zwart€ 309,-€ 309,-
1MonitorenAOC Q2790PQU/BT Zwart€ 289,-€ 289,-
1MonitorenIiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart€ 329,-€ 329,-
1MonitorenIiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart (QHD, hoogte verstelbaar)€ 311,66€ 311,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.547,66

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag