Ik besef dat dit het dertiende topic in een dozijn is over gaming pc’s. Daarom heb ik reeds zo veel mogelijk opzoekwerk proberen te verrichten en hoop ik dat jullie mij een groen licht kunnen geven zodat ik weet dat er geen fouten meer in zitten.
Ik zoek een?
Gaming PC, 1440p en 144hz. Deze zal naast mijn PS4 gebruikt worden, zal uiteraard ook gebruikt worden voor thuiswerk en het standaard youtube-stream-ontspanning werk, maar dat zal minder invloed hebben op de specs vermoed ik.
Games die zullen gespeeld worden, in volgorde van belangrijkheid:
Er is geen vast bedrag, maar het is niet de bedoeling dat het té gortig wordt. Ik zou met 2500€ incl alle randapparatuur toch wel willen toekomen. Ik heb dus op dit moment ook niets buiten een lege bureau.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb volgende randapparatuur reeds gekocht/staan klaar om besteld te worden:
Voor de PC zelf dacht ik aan:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, MSI, ASUS zijn merken die mij meer dan de rest aanspreken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat ik met stil en toekomstbestendig (in de mate van) niets speciaal zeg. Een RGB’tje is altijd wel leuk voor het kleine jongetje in mezelf, maar een kermis/discotheek hoeft nu ook weer niet.
Ga je overklokken?
Neen, is niet de bedoeling.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ikzelf zit nog met enkele vraagjes:
Alvast bedankt voor de tijd en moeite
Ik zoek een?
Gaming PC, 1440p en 144hz. Deze zal naast mijn PS4 gebruikt worden, zal uiteraard ook gebruikt worden voor thuiswerk en het standaard youtube-stream-ontspanning werk, maar dat zal minder invloed hebben op de specs vermoed ik.
Games die zullen gespeeld worden, in volgorde van belangrijkheid:
- Cities: Skylines
- Escape From Tarkov
- COD: MW
- The Division 2, Far Cry, ...
Er is geen vast bedrag, maar het is niet de bedoeling dat het té gortig wordt. Ik zou met 2500€ incl alle randapparatuur toch wel willen toekomen. Ik heb dus op dit moment ook niets buiten een lege bureau.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb volgende randapparatuur reeds gekocht/staan klaar om besteld te worden:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 499,- | € 499,- |
| 1 | PC speakersets | Edifier R1280T Bruin | € 79,99 | € 79,99 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Azerty FR) | € 177,- | € 177,- |
| 1 | Muizen | Logitech G703 Lightspeed (910-005640) | € 73,13 | € 73,13 |
| 1 | Muismatten | Logitech G840 XL Gaming Muismat | € 45,76 | € 45,76 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 874,88 | ||
Voor de PC zelf dacht ik aan:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 295,- | € 295,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 126,- | € 126,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 625,05 | € 625,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 161,46 | € 161,46 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-650 | € 95,90 | € 95,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 254,15 | € 254,15 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.713,33 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, MSI, ASUS zijn merken die mij meer dan de rest aanspreken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat ik met stil en toekomstbestendig (in de mate van) niets speciaal zeg. Een RGB’tje is altijd wel leuk voor het kleine jongetje in mezelf, maar een kermis/discotheek hoeft nu ook weer niet.
Ga je overklokken?
Neen, is niet de bedoeling.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ikzelf zit nog met enkele vraagjes:
- Welke RAM kunnen jullie adviseren? De keuze voor 32GB is een bewuste keuze omdat ik veel Cities: Skylines ga spelen incl. mods en dat slorpt nogal wat RAM op.
- De videokaart is nét te groot voor de kast. Door de fan vanvoor te verplaatsen zou dit probleem verholpen worden als ik het www mag geloven. Klopt dit?
- Is het aangeraden nog een 3e, extra fan, bij te bestellen om de airflow te bevorderen?
- Wat zijn de PSU’s die worden aangeraden? Hier ken ik werkelijk niets van. Enige voorwaarde is (uiteraard) modulair.
- Moet ik voor de CPU nog een extra tube koelpasta mee bestellen of is deze meegeleverd?
- Ik ben vrij zeker dat alles samen past, maar voor de zekerheid, is dit ook zo? Geen Bottlenecks, kwalitatief mindere producten, …
Alvast bedankt voor de tijd en moeite
[ Voor 0% gewijzigd door UnderAVoidSky op 12-05-2020 14:56 . Reden: Spaties verwijderen ]