moet ik voeding upgraden? of mijn proccesor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik mijn voeding upgarden?
...

Ik heb een Intel core i3 6100 met 8GB ram en een GTX 1050 2GB, en dit wordt allemaal door mijn voeding van 350 watt gevoed. De c-350tc-4wem om precies te zijn?

Dus mijn vraag is, moet ik mijn proccesor of voeding upgraden om mijn games goed te kunnen spelen.
En welke zou ik dan kiezen (bv. de voeding zouw precies even groot moeten zijn)👌
...

Ik had eerst een GT 710 2GB maar die heb ik vervangen door de GTX 1050 2GB en sindsdien heb ik allemaal problemen met mijn pc ;(
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 10:37

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Beschrijf de problemen die je hebt eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Wat boven mij gezegd wordt.

Plus wat heb je allemaal. Welke hardware heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik BV. mijn GPU overclock met MSI afterburner, en ik open dan een game, gaat men scherm zwart of wit en kan ik niks meer doen. Of Bv. mijn GPU gebruikt maar max 80 procent van wat hij aankan, terwijl mijn CPU dan helemaal 100 procent gebruikt. zouw mijn cpu mijn gpu niet aankunnen ofzo.

Mijn hardware is: een GTX 1050 2GB, een Intel core i3 6100, een c-350tc-4wem power suply, moederbord weet ik niet, een gewone intel cooler voor mijn proccesor, 120SSD, 2TB harde schijf, en 8GB DDR4 RAM.
MIJN pc komt van de Aldi, het is de AKOYA P2120 D (MD 8836) En is gamaakt in duidsland geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:23
Dus in een prebuild heb je een nieuwe gpu gedaan... Dat is vragen om gedoe.

Ik denk dat je gpu niet goed gaat, want als voeding het probleem was zou je hele pc uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 dus want kan ik daar dan aan doen? mijn grafische kaart zen drivers zijn naar de nieuwste versie geinstalleert met Geforce experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:28
Ik zou beginnen de GPU niet te overklokken. Je hebt een gtx 1050 waar geen stekker in hoeft van de voeding? Welke 1050 heb je? Waarbij gaat je CPU op 100%? Heb je dat bij een bepaalde game of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Wat er vermoedelijk aan de hand is dat met je oude videokaart die de bottleneck was.
Met je nieuwe moet je processor 100% aan de slag.

De 1050 heeft geen losse stroomaansluiting dus via het moederbord zelf.

I3 6100 51 Watt
1050 75 watt

laten we zeggen 150 Watt vol belast. Je voeding kan mogelijk stabiel 200 leveren dus dat moet genoeg zijn.
Alleen al je voeding komt van je moederbord en de kaarten worden in deze situaties vaak al tot de max afgeperst. Zonder losse 6 pin stekker heb je dan 0 mogelijkheden om de kaart echt te overclocken
Pagina: 1