Toon posts:

Hoelang mag NameZero domeinnaam vasthouden???

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik had een mooi domeinnaampje bij NameZero. Kreeg ik enkele maanden geleden een paar mailtjes dat ik moest gaan betalen als ik dat domeinnaampje wou houden. Daar had ik geen zin in, en ik wacht dus op de dag dat NameZero mijn domeinnaam vrijgeeft. Nu staat er in het DNS-record van betrefend domein:

Record last updated on 26-May-2001.
Record expires on 31-May-2001.
Record created on 26-May-2001.
Database last updated on 5-Aug-2001 23:52:00 EDT.

Betekend dit dat het domein al verlopen is?? Als dat het geval is, hoelang mag NameZero dat domein nog vasthouden???

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 21:06
als ze willen kunnen ze hem voor altijd houden volgens mij... zij hebben hem immers geregistreerd...

maar volgens mij houden ze hem standaard een jaar na verloop nog vast...

//

Verwijderd

De volgende informatie geeft aan wanneer de domein betaald moest worden
--------------
--------------
Dit is dus niet gebeurt dus je hebt kans dat hij binnenkort weer vrij komt

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Helaas duurt het even voordat ze de database updaten

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 23:47 schreef The Source het volgende:
Helaas duurt het even voordat ze de database updaten
Hoelang ongeveer????

Verwijderd

Ik had iets gelijkaardigs voor. Het domein wat ik wou was in handen van een frans bedrijf.

Ondanks dat het domein vervallen is, komt het niet direct vrij.

In jou geval is het nog iets anders. Ik denk dat ze het geregistreerd hebben, maar niet betaald (na creatie vervalt het al na 5 dagen). Want normaal is een registratie voor min. één jaar.

Nu want ik gevonden had. 40 dagen nadat het domein vervallen is (expired) komt het vrij. Maar dan ben je er nog niet. Je zal zien dat het dan wel in een andere status komt.

Dan is er een countdown periode van 6 dagen, en komt het terug vrij.

In mijn geval was dit afgelopen maandag. Stond 's middags nog bezet, en een uur'tje later was het vrij volgens whois.register.com
Een uur'tje later was het in mijn handen. :7
Let wel, als eigenaar stond die dag nog de vorige eigenaar. Pas de volgende dag (na update) stonden mijn gegevens er.

Ik heb er thuis een goeie link over, ik post die vanavond wel eens.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als het een goed domein is.... zijn er diverse bedrijven als dit : http://www.dailyexpireddomains.com/

Hopelijk ben je er iets mee.

mvg,
peter

Verwijderd

Topicstarter
Thxs voor de goeie info!

Verwijderd

offtopic:
Dear transie,
Recently, Namezero sent you an expiration notice for your Namezero domain. Some of you have asked what will happen after August 8, 2001. On August 9th, the Namezero service will be ended for **.net and the domain will be pointed to a Namezero parking page. We will assume that you are no longer interested in the domain and it will be listed for sale on the secondary market at a minimum price of $50 US. However, if you act before August 9th, you can make sure that you will be able to continue using **.net

Dus als ik het goed begrijp ben ik m'n domein kwijt of ik moet ervoor betalen ? :(

• Metzie
  • Laatst online: 18:35

Metzie

Nyaano !

Op donderdag 09 augustus 2001 09:52 schreef --TranSie-- het volgende:
offtopic:
Dear transie,
Recently, Namezero sent you an expiration notice for your Namezero domain. Some of you have asked what will happen after August 8, 2001. On August 9th, the Namezero service will be ended for **.net and the domain will be pointed to a Namezero parking page. We will assume that you are no longer interested in the domain and it will be listed for sale on the secondary market at a minimum price of $50 US. However, if you act before August 9th, you can make sure that you will be able to continue using **.net

Dus als ik het goed begrijp ben ik m'n domein kwijt of ik moet ervoor betalen ? :(
Jaa, die ben je kwijt ja. Als je serieus ene domein wilt hebben moet je dat ook niet via een "gratis" provider doen. Volgens mij houden ze dat domein nog 1 jaar vast (en proberen het te verkopen) daarna komt het denk ik helamaal vrij en dan kan je het opnieuw reggen (behalve als iemand anders hem koopt natuurlijk)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Volia, ik had beloofd nog de URL te posten :

http://www.ecommercebase.com/article.php?aid=352&pid=0

Wat ik echter niet begrijp... waarom gebruik maken van al die gratis diensten als het iets is wat je echt wil? Bij Joker.com heb je al je domein voor 14€. Heb het mijne meteen voor 3 jaar vastgelegd.

mvg,

Verwijderd

Topicstarter
thxs, dus als ik het goed begrijp is het domein 66 dagen na de expiring date weer voor iedereen te registreren. Wow, dan hoef ik nog maar een paar dagen te wachten!!

Enne, toen ik dat domein bij NameZero registreerde wist ik nog niet veel van webdesign af, en aangezien ik dat domein toen alleen maar voor m'n homepage ging gebruiken....

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In principe mogen ze het zolang doen als ze willen. Want je hebt niets meer en niets minder gedaan dan aan hun gevraagd of ze 'www.blaat.com' willen registreren, en of jij er wat op mag hosten.

En als jij tig jaar geleden bv www.microsoft.com had geregged via nameZero, dan had je 'm nu nog niet gehad. (bij wijze van spreken dus :) )

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Record expires on 01-Jun-2001.
Database last updated on 9-Aug-2001 02:41:00 EDT.

dit domein is nog steeds niet vrij !! Vreemd !! juni + julie + 9 dagen augustus is al 69 dagen en nog geen status change !!
:'(:'(:'(:'(

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

gna gna, suffer you >:)

Verwijderd

Topicstarter
'm, dat van die 66 dagen klopt dus niet:

Database last updated on 10-Aug-2001 05:28:00 EDT.

Ik neem aan dat bovengenoemde expiring date klopt, dus dat NameZero niet meer heeft betaald voor mijn domeintje. Iemand enig idee over hoelang ik nog moet wachten totdat ie vrijkomt??

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
$19 dokken bij namezero, de nameservers wijzigen en het account is van jou.

zo heb ik het ook gedaan met hoekzema.net en die is nu totaal van mij.

hiermee heb je dan meteen het eerste jaar gedokt, en dat is nog altijd goedkoper als normaal.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:35
Volgens mij als je nog iets langer wacht doen ze je ineens een offer voor $9.95 :). Zoiets had ik eerst, ze bieden het je aan voor 3995 ofzo, laatste kans en dan 1 week voor expiry is het 2995 en dan kan je het voor 50 terug kopen maar als je dan nog een maand wacht en niemand heeft m geclaimed krijg je een offer voor 995 ofzo. Ik weet niet meer precies de prijzen

Verwijderd

Topicstarter
Die paar dollars voor het kopen van m'n domeintje bij NameZero maakt me niet zoveel uit, alleen zit ik met het probleem dat ik geen creditcard heb, en ik heb geen zin om speciaal daarvoor er eentje aan te schaffen...

• The Source
  • Laatst online: 07-05 13:05
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:48 schreef super-simon het volgende:
Die paar dollars voor het kopen van m'n domeintje bij NameZero maakt me niet zoveel uit, alleen zit ik met het probleem dat ik geen creditcard heb, en ik heb geen zin om speciaal daarvoor er eentje aan te schaffen...
Is het niet mogelijk om het via een creditcard van een vriend of vader te doen? De creditcard is enkel nodig voor de betaling... het heeft helemaal niets met de eigenaar te maken.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

als ik dus registreer bij namezero kan ik dan zelf de nameservers wijzigen !!! want bij freehosting ben IK de eigenaar maar de email bij admin-contact is hun mail, ze geven mij niet inlog gegevens voor register.com ik kan niet nameservers wijzigen.

Kan dit bij namezero wel ???

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

weet iemand hoelang het juridisch MAG duren voordat de naam vrij komt ??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 20:17 schreef xychix het volgende:
weet iemand hoelang het juridisch MAG duren voordat de naam vrij komt ??
Volgens mij niet langer dan die 60 + 6 dagen, daarna moeten ze gewoon betalen, of ze moeten voor NameZero een uitzondering maken...

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Record expires on 08-Jun-2002.
Record created on 08-Jun-2000.

Dit hebbik dus...jij mag de domein het 1e jaar en het 2e jaar houden ze hem vast voor de verkoop oid en daarna word hij vrijgegeven denk ik ?!?!?!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 09:42

markvt

Peppi Cola

ìk mog die van mij jaar1, en die fukkers hebben ook .com/.net/.org geregistreerd :(
en das nog tot 2003 :(

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Pagina: 1