Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woukabouter
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 14:05
Om ongeveer de standaard vraagstelling te blijven het volgende:

Wat ik heb:
Daar dit de belangrijkste vraag is; als volgt eerst mijn huidige situatie.
- Philips 65PUS7304 ; 4K 65", android TV.
- Marantz SR6013; met 5.0 setup (maar binnenkort naar 5.0.2).
- PC met RTX2070 en 10m HDMI (dat 4k ondersteunt, maar op 1080 ingesteld).
- Syntology NAS; gebruik ik op de TV alleen nog weinig, daar ik niet meer piraat/rip.
- Geen (kabel) tv; ik stream alles met internet, NPO plus; netflix, spotify (vaak op tv). youtube etc.
- Oculus Rift S; Met miror naar m'n TV als er gasten zijn.

Probleem:
Ik krijg vanaf m'n TV (met ARC) geen 7.1 geluid werkend. Van alles geprobeerd van updates, andere kabels, terugsturen naar fabrikant (marantz) zonder succes.
PC (en tijdelijke blueray) spelen alleen PCM 7.1 over HDMI.. Maarja Marantz doet 't bij de winkel wel dus ik heb niets daaraan..
Eigenlijk is dit al een probleem opzich waarom mijn Marantz niet bij mij thuis functioneert, maar dat heb ik maar naast mij neer gelegd.

Audio loopt nu via een (tijdelijke) Optisch -> DAC ->2.0 tulp -> 5.0 Marantz Upscale wat verrassend werkt, maar uiteraard nooit de bedoeling was van m'n setup.
PC heeft het 1 scherm copyright limiet probleem met Netflix.

Wat ik zoek:
Een mediaspeler die een compromis is tussen verschillende velden. Maar voornamelijk om m'n volledige geluid werkend te krijgen. Mijn vertrouwen in HDMI audio is niet bijzonder hoog meer; maar wat moet dat moet.

Wat is je budget?
Voldoende; van een chromecast tot een htpc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nvidea Shield is een kanshebber? Ben wel een voorstander van Nvidea, maar momenteel slecht leverbaar?
Ik ben prima tevreden met Android-TV van m'n philips. Blijf bij 't oude? Maar als de audio niet werkt...
Zelf een HTPC bouwen stond eventueel nog op het lijstje, ook de ruimte voor in m'n kast, maar dat lijkt zo.. overbodig met een bestaande HDMI kabel naar m'n game-pc?
Als ik m'n VR probleem wil oplossen met een te klein speelveld zou die HTPC toch een oplossing kunnen zijn? Maar dit is geen pré boven het film/geluid.

Maar belangrijker is; iemand enig idee of er meer systemen beschikbaar zijn?
Hartelijk dank voor alle aangedragen ideeën bij voorbaat!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Goede kans dat je tv geen surround doorgeeft; je zou niet de eerste zijn die dat probleem heeft. Sluit bij voorkeur al je bronnen met HDMI aan op je receiver. De HDMI-kabel richting tv alleen gebruiken om het beeld door te geven. Als je een Nvidia Shield of andere mediaspeler koopt en die met een HDMI-kabel op de receiver aansluit, zal je surround sound gewoon werken zoals het hoort.