Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 11:10
Ik heb een iPad pro 10,5 inch uit 2017. Eind 2017 gekocht dus nu zo'n 2,5 jaar oud. Gisteren iOS 13.4.1 er op gezet en sinds dien is het hommeles. Zolang ik er af blijf, gaat het wel goed. Maar na een minuutje gebruik, valt de iPad spontaan uit. Wat ik al heb gedaan:

- reset met behoud van instellingen
- totale reset (zonder terug zetten van backup valt de ipad al uit)
- firmware opnieuw geladen met Teinorshare ReiBoot
- hardwarematige reset om op die manier de accu goed te laden.

Niets van dat alles helpt. Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Terug naar de vorige versie is blijkbaar geen optie meer. Of kan een Apple store dat wel? Of zijn er bepaalde hardware issues bekend? Het kan toeval zijn, maar ik vermoed dat de software update de trigger is geweest.

Beste antwoord (via pegagus op 26-11-2020 16:46)

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Mirjamvolkers schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:36:
Mijn Apple iPad Pro 12.9 32GB valt ieder paar minuten uit en start weer op. Heb alles al geprobeerd, ook wat ik hier geschreven zie, wat nu?
Welke iOS versie staat er op? Mijn iPad Pro 2017 werkt inmiddels weer goed. Het lijkt er op dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen (ik heb ‘m als nieuwe iPad ingericht, dus geen backup teruggezet) en upgrade naar iOS 14 (nu 14.2) het probleem heeft opgelost bij mij.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:17
Je kan niet naar een Apple Store, neem even contact op met Apple Support. Die kunnen op afstand troubleshooten en anders een afspraak maken voor je bij andere reparateurs, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InknRay
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-03-2022
Ik heb ook precies hetzelfde probleem!
Ik heb inderdaad ook meerdere malen gereset maar niks helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Ik heb precies hetzelfde. Heb ook soft reset/hard reset/full reinstall gedaan. Niets helpt. Problemen die ik ervaar:

- regelmatige reboot
- constant freezes/crashes.
- soms al bij het invoeren van pincode loopt 'ie vast
- na full reinstall merk ik ook dat roteren het niet meer doet (rotate lock aan/uit maakt geen verschil).

Goede nieuws: je bent niet de enige. Sinds eergisteren weet ik dat meer gebruikers hier last van hebben. Het raakt specifiek de iPad Pro 10.5 inch. Niet allemaal, maar een deel van de gebruikers. Zie:

- https://appleinsider.com/...-after-ipados-1341-update
- https://www.onemorething....nt-twee-nieuwe-problemen/

Ik vrees dat we moeten afwachten totdat Apple met een fix komt. Wat je kan doen (wat ik ook gedaan heb): een klacht achterlaten op: https://www.apple.com/feedback/ipad.html hoe meer mensen dit doen hoe meer het hopelijk opvalt.

Verder natuurlijk zeer kwalijk dit, je mag meer verwachten van een merk als Apple en een Pro device. In een dag van een volledig werkend device naar een onwerkbaar device, allemaal door een software update. Hoe dit door Apple QA is gekomen......

[ Voor 6% gewijzigd door r5d op 04-06-2020 14:21 ]

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Inmiddels weet ik van contact met de Apple helpdesk dat je onder Instellingen>Privacy>Analyse en verbetering kunt terug vinden wat er mis gaat. Ik heb hem nu een tijd niet gebruikt en zie de melding niet terug. Maar het zijn meldingen met oa panic-full en een datum. Het komt er op neer: 3 minuten gebruiken en de ipad chrasht, als gevolg van het vol lopen van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
13.5.1 is helaas nog geen oplossing. Hopen dat het bij 14 wel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Zou wel echt ernstig zijn als we tot een nieuwe major release moeten wachten. Hoop dat Apple dit fixed in de volgende minor release.

Ik heb ook overwogen om te downgraden naar 13.4.0 maar dat kan niet meer. Vanwege de jailbreak fix in 13.5.1 is dat de enige versie die je momenteel op je iPad kan draaien :(.

Heeft iemand al de beta versie geprobeerd van de volgende iPadOS release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
De publieke beta komt einde van de maand, volgens mij. Ik zou ook terug willen naar 13.4.0. Ik was helaas rijkelijk laat met updaten en kon dus niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
13.6 Beta geïnstalleerd, maar het probleem is helaas nog niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:26
Hier met 13.5.1. geen problemen met een pro 2017 10,5 inch

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
IOS 14 biedt helaas ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Nog wat engelstalige forumposts gelezen betreffende het zelfde probleem. Het lijkt er op dat de fout wordt veroorzaakt door een thermal sensor in het scherm. Mogelijk heeft Apple juist een bug gefixed, waardoor die sensor eerder niet werkte. Met als gevolg dat een kapotte sensor dus juist leidt tot het crashen van de ipad.

Ik ben bang dat ik de ipad definitief kan afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt1982
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-04 21:09
Ik heb dit een paar weken terug gehad met mijn i-pad. Bleek dat de batterij niet goed geconnect zat. Bij een bedrijf laten repareren en was een paar tientjes kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Dat zal wellicht geen ipad pro 10.5 geweest zijn? Ik hoor van verschillende kanten dat reparatie vrijwel onmogelijk dan wel heel erg duur. Ik zou dan het glas en het hele scherm moeten laten vervangen. Ik zie wel zo een prijs van 260- euro. Dat zou wel te doen zijn. Maar ik ben benieuwd naar de kwaliteit en andere issues. En ik weet niet of die sensor dan mee wordt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Waar is de iPad aangeschaft? Hij is pas 2.5 jaar oud dus je hebt zeker nog wel garantie erop.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Garantie niet meer na 2 jaar. Hooguit wat noncomformiteit. En dan moet je bij Apple zijn. En die bieden dan 250- euro of zo. Op een iPad die meer dan 3x zo duur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

caspervc schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:27:
Hier met 13.5.1. geen problemen met een pro 2017 10,5 inch
Ik ken ook meerdere mensen met een iPad Pro 10.5 inch uit 2017 die geen issues hebben met de laatste iPadOS versies. Dat is ook het vervelende, het treft niet elk device maar wel een hoop, zie @pegagus en ondergetekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Ik heb dit probleem ook met een iPad Pro 10.5 2017. De eerste keer dat het gebeurde was op 11 juli en sindsdien problemen. Maar het lijkt een batterij probleem te zijn want als het apparaat weer even werkt zie ik heel rare verlopen van het batterijgebruik. De iPad geeft dan b.v. 70% aan, schakelt ineens uit en komt dan in een boot loop terecht. Het apple logo verschijnt een paar seconden en dan weer een restart. Soms verschijnt dan even het symbool dat de batterij te leeg is, waarna de iPad weer opstart en in een enkel geval weer helemaal opstart met een batterij percentage van soms wel 60% of hoger. Als ik ‘m dan verder probert op te laden, lukt dat soms wel, maar vaker loopt de batterij gewoon langzaam leeg terwijl deze aan de lader hangt.

Ik heb de iPad sinds februari 2019, nieuw gekocht bij iBood. Dus deze zit nog binnen de garantie. Kan ik dan bij Apple aankloppen? Of moet dit via iBood?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• pegagus
Ligt er aan wie de garantie heeft verstrekt. Maar meestal is het tweede jaar de fabrikant. Apple dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirjamvolkers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Mijn Apple iPad Pro 12.9 32GB valt ieder paar minuten uit en start weer op. Heb alles al geprobeerd, ook wat ik hier geschreven zie, wat nu?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Mirjamvolkers schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:36:
Welke iOS versie staat er op? Mijn iPad Pro 2017 werkt inmiddels weer goed. Het lijkt er op dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen (ik heb ‘m als nieuwe iPad ingericht, dus geen backup teruggezet) en upgrade naar iOS 14 (nu 14.2) het probleem heeft opgelost bij mij.

• pegagus
iOS 14 boodt mij mij nog geen soulaas, maar ik zit nu toch al weer een drie kwartier met 14.1/14.2 en het probleem lijkt inderdaad gefixed.

Alleen heb ik nu twee ipads.

• PatrickC
  • Nu online
pegagus schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:10:
iOS 14 boodt mij mij nog geen soulaas, maar ik zit nu toch al weer een drie kwartier met 14.1/14.2 en het probleem lijkt inderdaad gefixed.

Alleen heb ik nu twee ipads.
Haha... ik zit in hetzelfde schuitje... ik had inmiddels ook een nieuwe iPad Pro (11" 2020) aangeschaft, want ik gebruik de iPad erg veel. Maar een extra scherm is af en toe wel handig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
IPad doet het nog steeds, dus probleem opgelost. Blijkbaar dus met 14.1 Het lijkt er op dat IOS 14 voorrang had op het oplossen van bugs. Ergens wel begrijpelijk, maar toch heel irritant.
Pagina: 1