Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:27
Als upgrade voor m'n broertje z'n pc, zoek ik wat informatie. Hij gaat van een Asrock A320M-DGS met een ryzen 1300x naar een MSI B450M PRO-VDH MAX met een 2600.
Alleen hoe zit het met z'n bestanden, want we hebben een image tool. Maar die doet heel de schijf als image maken en dan behouden de oude drivers. Ik heb wel al zo'n backup voor als het misgaat zodat we terug kunnen naar het oude.

Heb zelf ingelezen en had wat gezien online over Sysprep https://www.sevenforums.c...ransfer-new-computer.html wat via de cmd gaat. Alleen Is dit om alleen drivers te verwijderen van het moederbord of gaat dan gelijk alle drivers mee?

Oud systeem:
Ryzen 1300X
Asrock A320M-DGS
8GB DDR4 2133MHZ ram
Seasonic MII 520 Bronze
128gb m2 ssd (boot)
1TB hdd
case is een basic van coolermaster

Nieuw systeem:
Ryzen 2600
MSI B450M PRO-VDH MAX
16gb 3000MHZ ram
seasonic MII 520 Bronze
128gb m2 ssd (boot)
1TB HDD
case is een basic van coolermaster

Mijn dank is groot.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Heb je het moederbord al?
Anders kan je ook gewoon de 2600 in de A320M gooien.

Lijkt me wel zo verstandig met de B550 series in het vizier en wetende dat Ryzen 4000 mogelijk niet compatibel is met B450.

• rominick
Thomg schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:27:
Heb je het moederbord al?
Anders kan je ook gewoon de 2600 in de A320M gooien.

Lijkt me wel zo verstandig met de B550 series in het vizier en wetende dat Ryzen 4000 mogelijk niet compatibel is met B450.
Hij heeft alles vandaag binnengekregen, maar retour kan. Alleen van het huidige moederbord zijn 2 usb porten soort van kapot. Ze werken wel, maar dat stuk waar de usb vastgrijpt mist erin. Ze werken dus wel maar alleen voor muis en toetsenbord (usb2). Omdat die niet telken erin en eruit gaan.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als ik het goed begrijp verwacht je dus problemen met geïnstalleerde drivers die niet zouden werken op het nieuwe systeem? Ik zou verwachten dat Windows dat zelf wel weet op te lossen allemaal.

• rominick
dcm360 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:37:
Als ik het goed begrijp verwacht je dus problemen met geïnstalleerde drivers die niet zouden werken op het nieuwe systeem? Ik zou verwachten dat Windows dat zelf wel weet op te lossen allemaal.
Kan het proberen door het nieuwe systeem aan te sluiten op de ssd en kijken wat er gebeurd. Backup heb ik in ieder geval. Dan probeer ik eerst alles om te zetten en kijken wat hij doet met de oude drivers van het chipset enz.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik verwacht eigenlijk weinig problemen.
Hoogstens wat drivers nieuw moeten installeren.

Ik ben overgestapt van een intel naar een AMD b450. En de windows die er al opstond starte prima op in het nieuwe systeem. Had zelfs al eigenhandig de meeste drivers gedownload.

Mocht je windows 10 hebben, kijk even naar de-registreren van je key op de oude omgeving.

Maar de timing is idd wat onhandig. Maar snap ook dat paar maanden op de B550 wachten waarschijnlijk niet practisch is. Wel mocht hij willen gamen, dan zou een 3600 een veel betere keus zijn dan die 2600 voor de paar tientjes dat die 2 verschillen.

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 12-05-2020 12:55 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• rominick
heuveltje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:51:
Ik verwacht eigenlijk weinig problemen.
Hoogstens wat drivers nieuw moeten installeren.

Ik ben overgestapt van een intel naar een AMD b450. En de windows die er al opstond starte prima op in het nieuwe systeem. Had zelfs al eigenhandig de meeste drivers gedownload.

Maar de timing is idd wat onhandig. Maar snap ook dat paar maanden op de B550 wachten waarschijnlijk niet practisch is. Wel mocht hij willen gamen, dan zou een 3600 een veel betere keus zijn dan die 2600 voor de paar tientjes dat die 2 verschillen.
Dan monteer ik straks alles voor hem in. Hij wilde graag gelijk gamen haha, de b550 was idd beter geweest. De 2600 had hij tweedehands goedkoop kunnen regelen.

Dan ben ik volgens mij geholpen, mocht ik problemen ondervinden dan komt het eronder te staan.

Ik wil iedereen bedanken!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

rominick schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:32:
[...]

Hij heeft alles vandaag binnengekregen, maar retour kan. Alleen van het huidige moederbord zijn 2 usb porten soort van kapot. Ze werken wel, maar dat stuk waar de usb vastgrijpt mist erin. Ze werken dus wel maar alleen voor muis en toetsenbord (usb2). Omdat die niet telken erin en eruit gaan.
Hmm, ik zou dan toch het moederbord terug sturen.
Je zal weinig tot geen verschil merken, behalve in de portemonnee.
Tenzij de 2 USB poorten echt daadwerkelijk killing zijn...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

Thomg schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Hmm, ik zou dan toch het moederbord terug sturen.
Je zal weinig tot geen verschil merken, behalve in de portemonnee.
Tenzij de 2 USB poorten echt daadwerkelijk killing zijn...
Sja. als je nu iets nodig hebt.
Dan is 2 maanden moeten wachten op de b550. Daarna is het maar wachten hoe duur die moederborden gaan worden. En dat alleen maar om in de toekomst mogelijk naar een ryzen 4000 te kunnen opwaarderen.
Want op dit moment met een amd 2600 bied het verder geen echt voordeel.

Dan kun je net zogoed die 75E voor een mobo nu bestellen. En over 2-3 jaar wel eens zien of/hoe je wilt upgraden.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

heuveltje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Sja. als je nu iets nodig hebt.
Dan is 2 maanden moeten wachten op de b550. Daarna is het maar wachten hoe duur die moederborden gaan worden. En dat alleen maar om in de toekomst mogelijk naar een ryzen 4000 te kunnen opwaarderen.
Want op dit moment met een amd 2600 bied het verder geen echt voordeel.

Dan kun je net zogoed die 75E voor een mobo nu bestellen. En over 2-3 jaar wel eens zien of/hoe je wilt upgraden.
Wachten... Wachten... Waar zie jij mij iets reppen over wachten?
Gebruik gewoon de oude moederbord + 2600 (1600AF) tot je weer wilt upgraden.
Moederbord nu upgraden heeft geen toegevoegde waarde en al helemaal niet naar een B450.

• rominick
Hij stoorde vooral aan dat de usb altijd van power bleven voorzien en dat z'n speakers dan licht geven in de nacht. Hij doet nu de usb eruit telkens, maar daar is hij blijkbaar klaar mee haha. Voor nu is dit (quote hem: genoeg voor nu en mogelijk als ryzen 4000 er is wachten op een leuke deal). Hij zal kijken hoe de retour is opgebouwd en of het mogelijk is. Anders wilt hij graag dit bord gebruiken en de rest als htpc gebruiken wat er nog is. Heb voor hem een r9 290X liggen die er dan in kan, ben vergeten te melden dat hij deze ook als gpu heeft en voor hem uitstekend werkt. Ik ga kijken of het me lukt om de bios te updaten.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07

br00ky

Moderator Harde Waren
rominick schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:33:
Hij stoorde vooral aan dat de usb altijd van power bleven voorzien en dat z'n speakers dan licht geven in de nacht.
Dit is vaak gewoon een setting in BIOS/OS die je uit kunt schakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 12-05-2020 13:35 ]

• rominick
br00ky schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:34:
[...]

Dit is vaak gewoon een setting in BIOS/OS die je uit kunt schakelen.
Die optie had ik wel met mijn MSI X470 Gaming Plus, maar met de A320 denk over het hoofd gezien. Ga zo even kijken, maar dacht dat hij er niet tussen stond.
Pagina: 1