Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop gezocht voor thuiswerken en onderweg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• E-r-i-k
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-10-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop die voor het grootste gedeelte gebruikt gaat worden voor thuiswerken. Deze laptop wil ik via een docking aansluiten om twee schermen en een toetsenbord en muis. Ik kies voor een laptop i.p.v. een desktop omdat ik de laptop mee wil kunnen nemen en soms ook aan de keukentafel wil zitten met mijn computer. Ik zal met name Citrix draaien op de laptop. Daarnaast ga ik hem zelf privé gebruiken voor lichte zaken als internetten, Excel, Word en foto's te bekijken (af en toe bewerken).

Ik vind het belangrijk dat de laptop direct werkt als ik hem aandoe. Heb momenteel een Microsoft Surface ik zoek iets vergelijkbaars. (Surface moet ik inleveren i.v.m. overstap baan).

Wat is je budget?
Maximaal € 1.500,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, maar dan vooral in de auto.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur gaat uit naar een MacBook. Dit omdat ik vindt dat windows laptops snel langzaam worden. Alleen ik zie door het bos niet meer welke Macbook mij zou passen.

Ik ben ook benieuwd welke docking jullie mij adviseren.

Alle reacties

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Bij een nieuwe macbook zit je vast aan tunderbolt/usb-c docking stations.

[ Voor 23% gewijzigd door eth0 op 12-05-2020 11:49 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@E-r-i-k De nieuwe MBP 2020, zou wel het RAM upgraden naar 16GB voor toekomst bestendigheid.

Kan twee 4K schermen aansturen en dan zit je op 1527,-

https://www.apple.com/nl/macbook-pro-13/specs/

Voor docking e.d. zie USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

[ Voor 17% gewijzigd door Greatsword op 12-05-2020 11:55 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor de werkzaamheden die je noemt heb je écht geen Pro nodig. Een Air met 16GB RAM kan dit ook voor je doen. 2 schermen aansturen is ook geen probleem, misschien op 4K wel maar dat heb je niet genoemd in je TS.

Verwijderd

sypie schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:57:
Voor de werkzaamheden die je noemt heb je écht geen Pro nodig. Een Air met 16GB RAM kan dit ook voor je doen. 2 schermen aansturen is ook geen probleem, misschien op 4K wel maar dat heb je niet genoemd in je TS.
Ik heb zelf de MacBook Air, 2019 model, met 512GB SSD en 16GB Ram.
Voor de TS waarschijnlijk meer dan voldoende, ook het aansturen van 4K schermen heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad. Heb door de loop van de dag al snel meerdere applicaties open staan, denk hierbij aan Outlook, Word, Excel, Safari, Edge met meerdere tabladeten etc. Ik heb niet het idee dat mijn MacBook Air trager aanvoelt dan mijn 27" iMac met i5, AMD Radeon 570, en 32GB ram.
Je gaat pas traagheid merken als je echt zware beperkingen op los laat, maar Excel, Word, Outlook etc. is echt geen probleem.

• E-r-i-k
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-10-2022
Laatste weken uitgebreid rond gekeken en vergeleken ik kom zoals het nu lijkt op de Apple MacBook Air 2020 uit met 256 ga intern geheugen en 8 gb.
Waar ik nog tussen twijfel is een i3 of i5 zit hier veel verschil in?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
E-r-i-k schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:58:
MacBook Air 2020 uit met 256 ga intern geheugen en 8 gb.
Je bedoelt 256 GB opslag en 8 GB geheugen.

Waarom geen 16 GB geheugen? Voor de toekomst altijd handig en achteraf kun je niet meer upgraden...
Pagina: 1