Toon posts:

Excel: Data inscannen in bestaande cel met data

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet data inscannen in Excel, de data die ik inscan moet altijd volgen op een tekst

Bijvoorbeeld: de barcode die ik scan leest: 1234567

Maar wat ik eigenlijk in de cel wil hebben staan is: ABC-D1234567

Is er een formule die het mogelijk maakt om 'ABC-D' vooraf te laten gaan aan de data die ik inscan?

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-05-2020 16:43)

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-09 14:11
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:27:
Ik moet data inscannen in Excel, de data die ik inscan moet altijd volgen op een tekst

Is er een formule die het mogelijk maakt om 'ABC-D' vooraf te laten gaan aan de data die ik inscan?
Als het in de zelfde cell moet nee. Want als je het inscant, zal het de formule overschrijven.
Wel zou je bijvoorbeeld ABC-D in colum A zetten, in B de barcode scannen in in cell C deze samenvoegen.

Om het in 1 cel te verwerken, zou ik gebruiken maken van VBA, of mocht je scanner instelbaar zijn, kan je vaak zelf deze prefixs toevoegen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met de scan overschrijf je waarschijnlijk de waarde van de cel. Wat je kan doen is met een formule een 2e cel vullen met een combinatie van 'ABC-D' en de barcode.

Alternatief kun je, als je echt altijd 'ABC-D' voor de code moet hebben, vaak ook in de barcode scanner instellen dat deze altijd eerst 'ABC-D' output voordat hij de barcode geeft. Zie daarvoor de handleiding.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 16:18
In de meeste barcode scanners kan je een prefix en suffix programmeren. Is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 16:18
Ander idee: een macro of VBA code die een cell aanpast zodra de scan klaar is. Onder bepaalde voorwaarden natuurlijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-09 14:11
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:27:

Als het in de zelfde cell moet nee. Want als je het inscant, zal het de formule overschrijven.
Wel zou je bijvoorbeeld ABC-D in colum A zetten, in B de barcode scannen in in cell C deze samenvoegen.

Om het in 1 cel te verwerken, zou ik gebruiken maken van VBA, of mocht je scanner instelbaar zijn, kan je vaak zelf deze prefixs toevoegen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
Ben ik de enige die zich afvraagt wat voor scanner en software er gebruikt wordt? Of werken alle scanners ongeveer hetzelfde zonder dat je iets kan aanpassen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:42
Meestal geeft de scanner gewoon een keyboard input. Dus dat maakt qua scanner type vaak niet uit.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet je verder nog iets met de letters later? Zo niet.
Celleigenschappen, getal, aangepast: "ABCD-D"#

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chriistiix schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:54:
[...]

Bedankt, chriistiix!

Voor mij is dit de beste oplossing, kan het niet als prefix in de scanner stoppen omdat ik nog andere data moet inscannen waar geen ABC-D voor mag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kolom A: alle regels vullen met de prefix (die is dan zelfs nog per regel aan te passen als je wil)
Kolom B: de scanneroutput hierin terecht laten komen
Kolom C: =$A1&$B1

ingewikkelder hoeft het niet te zijn? Eventueel kun je de waarde in kolom C nog laten converteren naar tekst oid maar dat is net wat je wil.
Pagina: 1