Toon posts:

Welke 5700XT videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ben al een tijdje bezig om informatie in te winnen voor een nieuwe Game PC.
Voor de meeste onderdelen ben ik er wel uit, wordt een AMD Ryzen 3600.
Moeilijkste blijft voor mi altijd j het selecteren van een videokaart, ik ben er eigenlijk wel uit dat ik een Radeon 5700XT wil aanschaffen echter heb je daar ook weer keus tussen verschillende merken.
Mijn vraag is er echt veel verschil tussen deze merken? of ga je meer voor een merk waar je een goed gevoel bij hebt.
Persoonlijk wil ik de Powercolor aanschaffen omdat ik daar wel wat goede berichten over lees.
Wat ik wel belangrijk vindt aan mijn PC is dat deze redelijk stil is, weet zo even niet of dit per kaart veel verschilt.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 435,05€ 435,05
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 455,52€ 455,52
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 457,55€ 457,55
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 444,05€ 444,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.792,17

Alex.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 11:21

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Volgens mij val je aan alle vier geen bult.

Mijn eerste ingeef: de PowerColor of de Sapphire.
PowerColor omdat daar voor deze serie goede berichten over te vinden zijn, qua geluidsproductie schijnt die vooral goed te zijn. Sapphire is eigenlijk altijd in orde naar mijn ervaring en ook nu komt die OK uit de reviews.
Dat wil niet zeggen dat er iets mis is met de MSI of de Gigabyte. Ik kom simpelweg minder tegen over die kaarten. Wat mogelijk een geval is van geen nieuws is goed nieuws. Mensen klagen nou eenmaal eerder dan dat ze schrijven over zaken die in orde zijn.

Je topic hoort trouwens niet thuis in VB, maar eerder in CAA. Het is namelijk geen technische discussie of probleem, maar aankoopadvies.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 14-05-2020 00:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04:28
Powercolor is redelijk stil, https://nl.hardware.info/...tussen-de-450-en-550-euro conclusie geeft aan dat de red devil toch wel de favoriet is .

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-De MSI en Powercolor zijn high end opties. Ze zijn alleen niet te krijgen voor die prijzen. Persoonlijk vind ik de Red Devil net iets beter dan de MSI. De Sapphire Nitro+ is dan nog net iets beter dan de Powercolor, maar dat verschilt eigenlijk maar weinig. De Nitro+ is op het moment denk ik net iets te duur.
-De Gigabyte Gaming is denk ik overrated. Ik heb het zelf ook mogen ervaren dat de ventilatoren sneller draaien dan veel reviews aangeven. Verder geen fan van ventilatoren met glijlagers en ik begin het langzaam opvallend te vinden hoeveel mensen klagen over driver problemen met een Gigabyte. Dat kan ik niet hardmaken omdat veel mensen die zullen kopen, maar het begint me op te vallen.
-Eigenlijk ben ik niet zo onder de indruk van de Pulse. Het is waarschijnlijk een van de "zwakste' Sapphire kaarten van de afgelopen jaren. Het probleem lijkt de mindere ventilatoren te zijn die wat luidruchtiger zijn. Nog steeds een van de beste RX5700XT's, maar voor Sapphire standaarden eigenlijk net niet. Ik vind de pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT daar net iets beter omdat deze iets stiller zou moeten zijn.

Maar als je de Red Devil wil, koop die dan. Het is zeker beter dan een Pulse, Gaming of Red Dragon. Het verschil zit erin dat de Red Devil zo goed als onhoorbaar zou moeten zijn. :)

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-05-2020 12:08 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
@DaniëlWW2 @99ruud99 @Ultraman
Bedankt voor jullie uitgebreide uitleg en hierdoor ook mijn keus bevestigd van de Powercolor.
Nog 1 stap af van mijn PC, en dat is een goede behuizing maar dat is ook nog ff uitzoeken, om een goede stille en goede airflow en daarbij moet ie ook leverbaar zijn.

Bedankt!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04:28
Ik vindt de be quiet base erg fijn, wel groot en geen Cd drive inbouw aar (wie gebruikt die dingen nog)

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-01 15:51
Ook slim is om te kijken of je de kaart kwijt kan in de kast qua afmeting.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT
€445,- bij reguliere verkoper in NL. is een goede gpu, duurder is niet nodig. Red Devil is maar iets stiller en je kunt ook quiet BIOS gebruiken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DeNonkel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-01 15:58
Powercolor Red Devil is net binnen bij mij... was een mooie prijsdrop van een paar tientjes paar dagen geleden, gewoon besteld bij Amazon en binnen paar dagen bezorgd. Kwam het beste uit heel veel testen die ik gelezen en gezien heb, dus dat zal wel goed zitten, helemaal op dit prijspunt!

Lees net dat je juist zoekt naar stilte, in de reviews komt dat als sterk punt naar boven ook.

[ Voor 14% gewijzigd door DeNonkel op 12-05-2020 20:18 ]

Pagina: 1