Toon posts:

welke RPG?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
welke game moet ik kiezen?
ik vind Deus Ex echt heel cool en nu zoek ik een soortgelijke game (qua gameplay)
iemand een idee? het hoeft niet first person te zijn enzo. ik heb al gedacht aan baldurs gate II
is dat een idee? de graphics van diablo II vallen mij erg tegen of is dat gewoon de rotkwaliteit van de plaatjes op de doos?

BVD

geert uit New York (echt waar 8-) )

Verwijderd

Diablo 2 is niet lelijk ofzo
maar het valt niet echt onder een RPG.
ik zou gaan voor Baldur's Gate II
zeer goed spel en die expansion ervoor is helemaal koel!
Summoner is bv. ook een hele koele RPG.
3d enzo, graphics zien er ook leuk uit en het is weer eens wat anders.
Icewind Dale is btw ook goed te doen, maar dan wel de expansion erbij kopen want de resolutie van Icewind Dale zelf zit op 640*480 en de resolutie van Heart of Winter is 800*600 en dat ziet er toch wel iets beter uit :)

Verwijderd

Topicstarter
thx man
ik had nog ff gesearched en ik ga voor BG II
ik ga em meteen ff halen bij compUSA :)

New York is echt vet om op vakantie te zijn
(8>

Verwijderd

suc6 :)
en als je Baldurs Gate I nog ergens ziet liggen zou ik die ook meenemen!
is ook een klapper van een verhaal en altijd leuk om de historie achter Baldurs Gate II te weten :)
beide spellen zijn echt heel vet :)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

System Shock II. IMHO 10x zo goed als Deus Ex :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Diablo 2 LIJKT lelijk op de screenshots op de doos, ze hebben ook echt de verkeerde genomen, maar met een beetje 3d kaart (voodoo! klinkt een beetje raar, maar D2 is het moeiste met ene voodoo kaart) ziet het er echt mooi uit, en je framerate blijft tenminste hoog.

Diablo 2 is niet echt een roleplaying game (tenzij je het roleplayen vind dat je eerst op de "sewers level" moet klikken om naar de sewers te kunnen gaan, het grootste rpg moment in D2) maar de actie is echt lachen. Op internet wordt er altijd wel een game gespeelt waar je bij kan, en Battle.net roeld (wat klaagt iedereen over hoge ping eigenlijk?)..

• IceStorm
  • Laatst online: 04-11 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Met Baldurs Gate II ben je zeker 100 uur bezig en als je het GOED speelt (like myself :P) kun je er rustig 400 uur mee bezig zijn.. En dat voor nog geen 100 piek :P.

• frim
  • Niet online
baldurs gate kun je met alles zijquests in 80 uur doen.. met diablo ben je nooit uitgespeeld

Als je een keer BG2 SOA uitspeelt heb je het ook wel weer gezien, als je alle antwoorden weet voor de quests is er geen bal meer aan

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 15:56

Zydell

* * * * *

Die van ons :) maar die is nog niet uit :(
En je moet niet anti-dbz zijn natuurlijk.

http://www.thedragonballrpg.com/

Wordt Final Fantasy stijl met een eigen OpenGL engine!!

• frim
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 19:29 schreef W-SurFeR het volgende:
En je moet niet anti-dbz zijn natuurlijk.
zal dus wel niks aan zijn.

Verwijderd

begin maar met BG1 (versie met Tales of The Sword Coast). Kost niet zoveel.
Als dat bevalt ben je 2 weken verder en kan ik je BG2 aanbevelen.

Ik ben nu zelf bezig met BG2 Throne of Bhaal.

In december komt een multiplayer versie uit van deze spelsoort: NeverWinterNights :)

Oh:
Voor het hak en slacht werk kan ik ook aanbevelen:

IceWind Dale (add on: Heart of Winter)

En als afsluiter de BESTE rpg OOIT:
Torment Planescape.

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 06 augustus 2001 18:05 schreef frim het volgende:
baldurs gate kun je met alles zijquests in 80 uur doen..
Mafkees ;)

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:40

Simkin

Bzzzzz

we vergeten Fallout ;)

• frim
  • Niet online
BG 1 is 10x zo moeilijk als BG2.
Je begint als lvl 1 character en als mage heb je dan zuig spells. De NPC's aan het begin zuigen meestal ook, en als je het voor het eerst speelt wordt je overwelmt door de richtingen waar je heen kan gaan, en je quest book is ook al zo'n chaos.

BG2 is wel makkelijker, maar ik vind dat er wat minder oleplaying aan te pas kwam.

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 19:37 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Mafkees ;)
IceStorm: ik heb BG2 in 2 weekenden uitgespeeld (84 uur meen ik in totaal) :) Was wel de 3de keer dat ik eraan begon maar het kan.

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 06 augustus 2001 19:39 schreef ItSnows het volgende:
IceStorm: ik heb BG2 in 2 weekenden uitgespeeld (84 uur meen ik in totaal) :) Was wel de 3de keer dat ik eraan begon maar het kan.
Das al meer dan 80 uur :P Ennuh, als je het niet weet dan doe je er ECHT meer dan 80 uur over.

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 19:40 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Das al meer dan 80 uur :P Ennuh, als je het niet weet dan doe je er ECHT meer dan 80 uur over.
Natuurlijk! Ik heb 3 weken vakantie opgeofferd om Torment te spelen :)
Zonder cheats. Puur brainstormen :) :)
Na mijn vakantie 2 weken moeten bijkomen op mijn werk.

BG2 duurde de eerste keer ruim 200 uur meen ik.

edit: nog 11 dan is er gebak in LA :)

• frim
  • Niet online
ik heb de zin van die keep eigenlijk nooit zo begrepen.

jeej, je krijgt goud (wat heb je aan 500 gold of zo?)
jeej, er komen gastjes die met je willen praten (geef ze geld en je bent er vanaf)

maar ja, beter dan roleplaying in Diablo II

je bent in de sewers, je wilt naar sewers level 2 (Act 3).

MAAAAAAAR de sewers zitten op slot.
Wat doe je?
klik op de "sweres lever" die er naast zit, wow wat een roleplaying! wat een geweldige denkpuzzel!

ai ai ai anya zit vastgevroren. wat doe je?
cast tp, praat me -what's her name? iets met een a- ga door je tp en klik op anya... Geweldig! wat slim! daar moet je echt een uur over denken. vooral als anya al zegt "go talk to blablabla"
maar ach voor roleplaying doe je het niet in D2

• frim
  • Niet online
waar ik echt een hekel aan had waren die mindflayers of zo. aan het begin kon ik er echt niks tegen doen, totdat ik mijn wand of cloud nogwat in mijn inventory zag zitten -> open door, cast cloud blah, close door
w8 een paar seconden, repeat, en ze zijn allemaal dood

Verwijderd

Ik heb nog steeds een hekel aan (Demi-)Liches :)

Goh wat zijn dat een etterbakkies.

• frim
  • Niet online
ik vind die Lich quest zo cool.. dat je dat lijk bij elkaar moet vissen of in ieder geval de delen ervan.

En dan ook nog die klote golems in de bomenstad, duurde wel ff voor ik daarmee leerde omgaan

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
NEVERWINTER NIGHTS WORDT ZOZOZOZOZOOZZZOOOOOOOOOO vet

sorry maar ik heb al wat previews gelezen en de trailer gezien. ik moet hem hebben

• frim
  • Niet online
jah ik hoop dat ik dan eindelijk wat kan multiplayeren.. zelf een beetje quests maken en zo, zal echt lachen worden. of het zal zo'n in elkaar gefrutselfd editortje hebben waarmee je niks kan

Verwijderd

zeg Frim, jij kraakt al die spellen echt ongelooflijk af ...dan vraag ik me wel af waarom je het uberhaupt speelt?

fallout tactics vind ik zelf een heel gaaf spel ...eveneens bg2 net als me voorgangers ...ook icewind is gaaf ...maar wat minder puzzelerij dan in bg2 ...

• frim
  • Niet online
als ik alles lijk af te kraken, 't is echt niet de bedoeling (trouwens, frim schrijf emt een kleine letter f :P :P :P)
Baldurs Gate I was zowiezo een ontzettend cool spel, zaten echt leuke verassingen in.
Baldurs Gate II was ZEKER een leuk spel de eerste keer, ook best wel mooie graphics en de quests waren somsnog best wel lastig
Diablo II is een überspel, alleen het RPG element laat wat achter (zo beter? :)).
wat ik probeerde te zeggen is dat het mooier zou zijn als Baldurs Gate de random gedoe van Diablo had, random magic items en varierende maps.

Verwijderd

[little bit offtopic]

Ik heb sinds kort de DVD versie van BG1 maar het spel wil nogal eens crashen in w2k op willekeurige momenten. Ik heb alle patches geïnstalleerd maar dat helpt niet echt veel.

iemand tips, suggesties?
[/little bit offtopic]

Ik vind IWD + HOW erg stoer...en trials of the luremaster is een zeer leuke expansion met veel puzzelwerk erin :)
binnenkort maar weer eens opnieuw beginnen.

• frim
  • Niet online
iemand hier die MMORPG's speelt? (zoals everquest, Asheron's call..)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 07:36

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Diablo2 heeft hele mooie graphics alleen veel pixels vanwege lage resolutie... maar bij de 2e deel is het stukken mooier (hogere reso)

maar vooral Diablo is heel mooie enzo

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 23:12 schreef frenkpie het volgende:
Diablo2 heeft hele mooie graphics alleen veel pixels vanwege lage resolutie... maar bij de 2e deel is het stukken mooier (hogere reso)

maar vooral Diablo is heel mooie enzo
Diablo IS geen RPG...zoals al meerdere malen terecht opgemerkt.

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Als je heel anaal wilt gaan doen is geen enkele CRPG (alles van Final Fantasy tot Deus Ex tot misschien zelfs Diablo) een echte RPG; waar is het roleplay element? Waar kan je je eigen keuzes maken, zodat je echt een role playt? Je ragt een endje via door de designer voorbedachte paden door een voorbedacht verhaal heen, en dan ben je aan het eind. En daar is voor het verhaal heus geen eigen inbreng bij komen kijken. Eigenlijk heeft het meer weg van een adventure a'la Sierra of Lucasarts dan van een pen en paper RPG :)

Dat wou ik even kwijt ;)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Das ook al vaker gezegd...ik zal even herformuleren:

Diablo voldoet niet aan de algemeen aangenomen definitie van een RPG op een computersysteem. Zo goed? ;)

En helemaal voor de duidelijkheid:
RPG: Ys series, Suikoden, Suikoden 2, Final Fantasy, Wild Arms, Breath of Fire etc.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Gisteren Torment Planescape gekocht voor 20 piekies bij de gratis opneem winkel :) Na BG I eens hieraan beginnen.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 15:04

Neelon

FOR PONY!!!

Fallout 1 & 2 zijn echt schoolvoorbeelden van CRPG's, er zit een bruut verhaal in en de acties zijn zo mogelijk nog bruter.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Pagina: 1