Toon posts:

CUV4X instabiel, bios update enabled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik op mijn CUV4X de bios-update optie in de BIOS op "enabled" zet krijg ik de volgende melding:
code:
1
<BIOS:> BIOS update data incorrect. CPUID-0000068A,. Update not loaded.

Wat wil dit zeggen en wat kan ik er aan doen? Tevens geeft het systeem explorerfouten in windows.

Verwijderd

Topicstarter
na biosupdate is het probleem over, systeem loopt nog wel constant vast, geheugen is ok.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 10:04
heb ook een cuv4x maar doet het perfect :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er ook al eens een gehad, die was ook goed, nou dit systeem loopt te kl*ten van hier tot tokyo!

toch es een ander dimmetje proberen hoewel memtest zegt dat ie goed is.....

Verwijderd

Topicstarter
damn, nieuw dimmetje, nieuwe videokaart, biosupdate, zelfde probleem

Verwijderd

windows opnieuw installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 21:27 schreef rrainman het volgende:
windows opnieuw installeren?
hehe ;) daar was ik ook wel op gekomen :)

heb ik al een paar keer gedaan..... helpt niet

Verwijderd

als je zeker weet dat je geheugen in orde is, je videokaart in orde is, en dat je software ook op orde is, dan blijft er alleen het moederbord en processor over. De kans dat de processor instabiliteit veroorzaakt is klein, maar wel een mogelijkheid. Probeer eens een andere bios versie erop te sjeezen als dat je nu probeert, wellicht dat dat verschil maakt :)

Verwijderd

Onlangs versie .9 opgehaald met de windowsversie van bios update. Ik kreeg een foutmelding maar bij herstarten werkte het goed en bleek ik idd versie 1.009 (weet het niet excact zit nu op mijn werk, maar eindigde iig op 9) correct zonder fouten.

Probeer je bios nogmaals te flashen via DOS, kijk wat er dan gebeurt.

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 10:15
Die fout krijg je als jouw CPUid nog niet bekend is in bios. Hierdoor wordt de snelheid, voltage etc etc als het ware 'standaard' ingevoerd en sommige functies disabled voor de CPU. hierdoor kan het zijn dat er onderdelen dus instabiel worden.

Zorg gewoon dat je de nieuwste biosupdate hebt, dan hoort het inprincipe over te zijn :D

Had ik ook toen ik P3 800 in douwde, gewoon bios goed updaten klaar en draait nu als zonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 10:23 schreef AirtjE het volgende:
Die fout krijg je als jouw CPUid nog niet bekend is in bios. Hierdoor wordt de snelheid, voltage etc etc als het ware 'standaard' ingevoerd en sommige functies disabled voor de CPU. hierdoor kan het zijn dat er onderdelen dus instabiel worden.

Zorg gewoon dat je de nieuwste biosupdate hebt, dan hoort het inprincipe over te zijn :D

Had ik ook toen ik P3 800 in douwde, gewoon bios goed updaten klaar en draait nu als zonnetje.
Ik heb nu 1003x.awd gedownload, die melding is idd weg mbt de bios update. Nu is het kreng alleen nog instabiel. Ik verdenk de processor. FF een nieuwe kopen, ik laat het nog weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 09:59 schreef MadMax-007 het volgende:
Onlangs versie .9 opgehaald met de windowsversie van bios update. Ik kreeg een foutmelding maar bij herstarten werkte het goed en bleek ik idd versie 1.009 (weet het niet excact zit nu op mijn werk, maar eindigde iig op 9) correct zonder fouten.

Probeer je bios nogmaals te flashen via DOS, kijk wat er dan gebeurt.
Gaf jouw cuv4x dan ook beschermingsfouten onder windows? of alleen die melding van de biosupdate?

Verwijderd

Nope alleen de melding aan het einde van de update. Kon toen geloof ik alleen nog maar kiezen uit herstarten, vervolgens met zwetend lichaam naar het herstarten gekeken.
Maar alles verliep goed.

Ik namelijk nog een Aopen moederbord liggen waarbij het via Dos updaten in een giga error resulteerde en nu is die dus dood. (hotswappen moet ik nog eens gaan proberen)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 12:06 schreef MadMax-007 het volgende:
Nope alleen de melding aan het einde van de update. Kon toen geloof ik alleen nog maar kiezen uit herstarten, vervolgens met zwetend lichaam naar het herstarten gekeken.
Maar alles verliep goed.

Ik namelijk nog een Aopen moederbord liggen waarbij het via Dos updaten in een giga error resulteerde en nu is die dus dood. (hotswappen moet ik nog eens gaan proberen)
Oh, dat probleem is inmiddels al opgelost :) nou die vastlopers nog, hoewel ik moet zeggen dat ie alweer een tijdje stabiel is met z'n nieuwe proc.

• backupdevice
  • Laatst online: 22:09

backupdevice

No Risk , Full Push

Wat voor merk geheugen heb je. Check ff of het Samsung chips zijn. Als het Samsung chips zijn is dat het probleem van je vastlopers. CUV4X en Samsung geheugen is geen combinatie.

Probeer voor de gein is een ander merk geheugen. Ik weet zeker dat het probleem dan opgelost is. Het kan gewoon een combinatieprobleem zijn. Ik heb dit ook gehad met dit bord. Na verwisselen van geheugenmerk was het probleem voorbij

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 12:56 schreef Blue_White_Army het volgende:
Wat voor merk geheugen heb je. Check ff of het Samsung chips zijn. Als het Samsung chips zijn is dat het probleem van je vastlopers. CUV4X en Samsung geheugen is geen combinatie.

Probeer voor de gein is een ander merk geheugen. Ik weet zeker dat het probleem dan opgelost is. Het kan gewoon een combinatieprobleem zijn. Ik heb dit ook gehad met dit bord. Na verwisselen van geheugenmerk was het probleem voorbij
Infineon, heb er nu de 2e dimm inzitten (weer infineon), loopt steeds vast in ZDbench.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

dan kun je mij opmerking negeren. Bij mij was het afgelopen toen ik infinion ging gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 13:39 schreef Blue_White_Army het volgende:
dan kun je mij opmerking negeren. Bij mij was het afgelopen toen ik infinion ging gebruiken
Te laat.... ik probeer toch ff een andere dimm :)

Een Semicon om precies te zijn....

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb precies hetzelfde gehad, gewoon wazige protectiefoutmeldingen. Ander geheugen in gegooit en het was voorbij.

Pagina: 1