Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Dag allen,

Momenteel loop ik met mijn studie tegen een aantal dingen aan. Ik volg de opleiding systeem beheerder niveau 4, en wij moeten cisco leren. We hebben het over de standaard cisco netwerkbeheer certificeringen. Ik weet niet of meerdere mensen hier tegen aan lopen maar de stof is voor mij zeer lastig. het techinische engels is boven mijn niveau, ik begrijp hier dan ook niks van. Hetzelfde geld voor alle andere certificaten binnen de IT, denk aan ITIL Windows server 2016 etc. Wij moeten ook van onze cisco docent opdrachten maken in packet tracer. Dit gaat mij dan ook zeer goed af, vergeleken met de theorie van cisco. Ik weet niet of meerdere mensen hier tegen aan lopen. Ik kom overgens van praktijk onderwijs af. Is niveau 4 te hoog voor mij of dat niet? Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Tsja.

Ik heb die CCNA certificeringen gehaald in 2015. De stof is vooral veel en droog, net zoals ITIL. Ik kan wel begrijpen dat je daar moeite mee hebt als dat je interesse niet heeft.

Wat ik mij kan herinneren is dat wij aantekeningen die wij opgeschreven hadden ( moest wel pen op papier) bij de theorie toets mochten houden. Omdat de stof zoveel was, kon je gewoon niet alles bijpennen en anders had je op de toets gewoon te weinig tijd om alles op te zoeken.

Of je niveau 4 aankan, dat kan alleen jij of je docenten bepalen op basis van je inzet en je cijfers denk ik.
Ik vond Windows Server een stuk leuker dan Cisco ook.

Overigens ben ik geslaagd voor mijn niveau 4. Cisco 1 t/m 3 allemaal gehaald, soms wel herkansing nodig hoor, maar dat mocht gewoon. Engels een 8 gemiddeld en Nederland een 6 :)

Rekenen een 5, maar die telde niet mee op je examen.

4 kerntaken waren mijn examen, die moesten allemaal voldoende zijn.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik heb dit jaar mijn CCNA routing en switching behaald en ben op dit moment bezig met mijn CCNP enterprise. Wij doen eerst op het werk een week lang een bootcamp, waar we in 5 dagen a totaal 40 uur door de stof heen gaan met een trainer. Waarna we vervolgens nog 6 weken zelfstudie doen, om vervolgens examen te doen (1, 2 of 3 keer).

De stof is veel en vaak droog, maar het helpt als je in het in de praktijk kunt brengen. Mijn opleiding is geweest MBO 3, MBO 4 en HBO-ICT. Ook op MBO 4 hebben wij cisco vakken gehad, toen had ik er ook nog niet veel kaas van gegeten.

Ook gaat Cisco er vanuit dat wanneer je je CCNA wil behalen, je minimaal een jaar werkervaring hebt als netwerkengineer. Dus ja, de stof is lastig, wanneer je er net mee begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40
Ik kan niet zeggen of niveau 4 te hoog voor je is. In principe ben ik van mening dat je alles kan als je jezelf er voor wil inzetten. Maar let wel op dat als je systeembeheerder wil worden in de toekomst certificeringen wel vaak belangrijk zijn en (technisch) Engels al helemaal belangrijk is.

Wanneer je nu moeite hebt met je Engels kan het interessant zijn om daar bijlessen in te volgen.

Waar je ook naar kunt kijken (maar dat vereist ook weer engels) zijn videocursussen zoals te vinden op udemy.com. Mogelijk dat de uitleg die daar gegeven wordt ervoor zorgt dat je het makkelijker gaat vinden.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

De schoolversie van CCNA was voor mij goed te doen in 2013. Ik denk dat het inderdaad verstandig is om de focus op het Engels te leggen. Probeer daar beter in te worden.

Wat ook goed kan helpen om de stof (maar ook technisch Engels) is filmpjes te bekijken van bijvoorbeeld CBT Nuggets, PluralSight, Udemy(Chris Bryant, is goedkoop) en INE. Die hebben ook diverse trials. Dan is de stof minder droog en snap je het waarschijnlijk een stuk beter.

[ Voor 22% gewijzigd door Zenix op 12-05-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb destijds (jáááááren terug) mijn Cisco certificeringen gehaald door vooral veel te spelen en te testen met een labopstelling. Destijds had je Cisco simulatoren (Boson?). Daarmee bouwde ik alle opstellingen in het boek na, en ging de voorbeelden nabouwen.

Dat heeft mij vrij veel inzicht gegeven, en wat handigheid in de cli....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De manier van studeren is misschien handig om naar te kijken, zoals idd. CBT Nuggets, of Udemy. En idd. je Engels oppoetsen. Als je het officiële examen wil gaan doen, hou er dan rekening mee dat network automation er ook bij gekomen is. Dat betekend dat je wat basics van Python / API's moet weten. Check ook of content wat je online wil bekijken over het oude, of over het nieuwe examen gaat.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:16
Okee, ik ben lichtelijk bevooroordeeld, ik heb jarenlang die eindeloos saaie lessen datacom verzorgd, maar IMHO is Cisco / datacom een pittig, maar wél belangrijk (en als je als docent iets méér doet) een heel leuk vak.

Ik kan je twee zaken aanraden:
Investeer een paar tientjes in het boek Datacommunicatie van John Bakker: https://www.bol.com/nl/f/...twerken/9200000077785262/ Voordelen zijn:
  • Het is in het Nederlands geschreven waardoor stof soms sneller te begrijpen is.
  • Het is geschreven met de CCNA stof in het achterhoofd.
  • Het is een boek, geen e-learning omgeving.
Verder, maak veel gebruik van packet tracer, doe alle opdrachten én, als je financien dit toelaten, probeer, eventueel in overleg met je docent, eventueel een paar routers en een switch op de kop te tikken. Dit kan al voor een paar tientjes als je marktplaats en V&A hier goed in de gaten houdt...

En tot slot, bestook je docent met vragen, laat zién dat je actief met de stof bezig bent!

Succes!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bernard0343 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:25:
Okee, ik ben lichtelijk bevooroordeeld, ik heb jarenlang die eindeloos saaie lessen datacom verzorgd, maar IMHO is Cisco / datacom een pittig, maar wél belangrijk (en als je als docent iets méér doet) een heel leuk vak.

Ik kan je twee zaken aanraden:
Investeer een paar tientjes in het boek Datacommunicatie van John Bakker: https://www.bol.com/nl/f/...twerken/9200000077785262/ Voordelen zijn:
  • Het is in het Nederlands geschreven waardoor stof soms sneller te begrijpen is.
  • Het is geschreven met de CCNA stof in het achterhoofd.
  • Het is een boek, geen e-learning omgeving.
Verder, maak veel gebruik van packet tracer, doe alle opdrachten én, als je financien dit toelaten, probeer, eventueel in overleg met je docent, eventueel een paar routers en een switch op de kop te tikken. Dit kan al voor een paar tientjes als je marktplaats en V&A hier goed in de gaten houdt...

En tot slot, bestook je docent met vragen, laat zién dat je actief met de stof bezig bent!

Succes!
Zelfde boek moeten aanschaffen bij datacommunicatie bij mijn oude opleiding zat niet in de boekenpakket toen der tijd. Ontzettend veel informatie staat erin.
Pagina: 1