Aangepaste versie met vraag om advies 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel speel ik World of Warcraft en Second life maar wil met een vers systeem wellicht ook andere spellen gaan verkennen zoals bijvoorbeeld Doom ect.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer het budget te beperken (zonder suc6) en is nu ca. €900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude HD wil ik meenemen voor foto's, muziek ect (belangrijkste staat op een back-up)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er is altijd beter en sneller maar het is ook de kunst om enigszins binnen mijn budget te blijven.....
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken, maar omdat ik gekozen heb voor een GPU van Asus dacht ik dat het wellicht verstandig om ook voor een Asus moederbord te kiezen, ook omdat het moederbord pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX dat vaak als beste wordt aangeschreven, net weer wat duurder is....
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau of energie verbruik is voor mij van ondergeschikt belang ten opzichte van de prestaties.
Het belangrijkste is dat alles met elkaar match en weer een paar jaar mee kan. Wellicht dat ik in de toekomst nog wat wil uitbreiden-upgraden, maar dat is geen vereiste.
Ga je overklokken?
Ik ben een n00b dus daar ga ik me niet aan wagen
Wat verwacht je van ons?
Zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen is voor een leek als ik een hele kunst maar nu wil ik graag jullie mening horen of de componenten bij elkaar passen en suggesties zijn zeer welkom.
Uitleg voor de keuze van componenten:
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed
Dit is een nieuwe uitvoering en denk dat is een goede keuze is voor Gaming
pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming
Er is mij ingefluisterd dat een ATX bord beter is dan een Micro-ATX. Tevens denk ik dat een ATX bord meer uitbreiding 's mogelijkheden geeft in de toekomst.
pricewatch: Asus TUF Gaming X3 Radeon RX 5700 OC edition 8GB GDDR6
Nu heb ik veel gelezen over verschillende GPU's en OMG wat is er veel te koop, maar ik hoop dat dit een goede keuze is....
pricewatch: Sharkoon TG5 Pro RGB
De behuizing is mijn persoonlijke voorkeur vanwege de RBG en de glazen buitenkant maar hoop dat het ook een goede air-flow heeft aan de binnenkant
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
Eerst had ik pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB in mijn lijstje staan, maar na het (goed) lezen van een review zag ik dat het niet geschikt zou zijn voor een AMD systeem??
pricewatch: Seasonic Core Gold GC 500
Ingefluisterd door iemand
pricewatch: Adata XPG SX8100 512GB
In eerste instantie gekozen voor pricewatch: Kingston A2000 500GB maar denk dat de Adata-SSD sneller is???
Graag hoor ik jullie mening en/of advies voor verbeteringen en wellicht kan het goedkoper....
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel speel ik World of Warcraft en Second life maar wil met een vers systeem wellicht ook andere spellen gaan verkennen zoals bijvoorbeeld Doom ect.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer het budget te beperken (zonder suc6) en is nu ca. €900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude HD wil ik meenemen voor foto's, muziek ect (belangrijkste staat op een back-up)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er is altijd beter en sneller maar het is ook de kunst om enigszins binnen mijn budget te blijven.....
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-F Gaming | € 119,95 | € 119,95 |
| 1 | Videokaarten | Asus TUF Gaming X3 Radeon RX 5700 OC edition 8GB GDDR6 | € 324,36 | € 324,36 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon TG5 Pro RGB | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Core Gold GC 500 | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Solid state drives | Adata XPG SX8100 512GB | € 87,90 | € 87,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 919,05 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken, maar omdat ik gekozen heb voor een GPU van Asus dacht ik dat het wellicht verstandig om ook voor een Asus moederbord te kiezen, ook omdat het moederbord pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX dat vaak als beste wordt aangeschreven, net weer wat duurder is....
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau of energie verbruik is voor mij van ondergeschikt belang ten opzichte van de prestaties.
Het belangrijkste is dat alles met elkaar match en weer een paar jaar mee kan. Wellicht dat ik in de toekomst nog wat wil uitbreiden-upgraden, maar dat is geen vereiste.
Ga je overklokken?
Ik ben een n00b dus daar ga ik me niet aan wagen
Wat verwacht je van ons?
Zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen is voor een leek als ik een hele kunst maar nu wil ik graag jullie mening horen of de componenten bij elkaar passen en suggesties zijn zeer welkom.
Uitleg voor de keuze van componenten:
pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed
Dit is een nieuwe uitvoering en denk dat is een goede keuze is voor Gaming
pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming
Er is mij ingefluisterd dat een ATX bord beter is dan een Micro-ATX. Tevens denk ik dat een ATX bord meer uitbreiding 's mogelijkheden geeft in de toekomst.
pricewatch: Asus TUF Gaming X3 Radeon RX 5700 OC edition 8GB GDDR6
Nu heb ik veel gelezen over verschillende GPU's en OMG wat is er veel te koop, maar ik hoop dat dit een goede keuze is....
pricewatch: Sharkoon TG5 Pro RGB
De behuizing is mijn persoonlijke voorkeur vanwege de RBG en de glazen buitenkant maar hoop dat het ook een goede air-flow heeft aan de binnenkant
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
Eerst had ik pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB in mijn lijstje staan, maar na het (goed) lezen van een review zag ik dat het niet geschikt zou zijn voor een AMD systeem??
pricewatch: Seasonic Core Gold GC 500
Ingefluisterd door iemand
pricewatch: Adata XPG SX8100 512GB
In eerste instantie gekozen voor pricewatch: Kingston A2000 500GB maar denk dat de Adata-SSD sneller is???
Graag hoor ik jullie mening en/of advies voor verbeteringen en wellicht kan het goedkoper....
[ Voor 59% gewijzigd door buum30 op 12-05-2020 10:00 . Reden: Verbeteren omschrijving-layout ]