Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-06 20:09
Even een snelle vraag, ben van plan een iPad pro over te kopen van iemand op marktplaats.
bij de vraag of degene er een bonnetje bij had kreeg ik als reactie: ''De sticker die Apple heeft meegestuurd bij de iPad geld als de nieuwe ‘bon’ is mij verteld door Apple.''
Ik kan hier niks over vinden, klopt het dat Apple dit doet en hoe werkt dit precies, als iemand dit kan uitleggen zou fijn zijn :)

Hij zit overigens nog in de seal dus vindt het allemaal niet heel gek klinken alleen dat gedoe met die sticker is nieuw voor mij

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 19:47

Matszs

><>

"de sticker", bedoel je deze plakplaatjes?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhVc-pAZEiz_eGXgx6_td2E4jk8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bn5wLXHEdE1bgq9CD3GX0Svj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee, Apple stuurt geen stickers mee als aankoopbewijs.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:25
Op basis van serienummer kan je garantie bij Apple gechecked worden. Alleen zou ik zelf eigenlijk huiverig zijn om gesealed zo'n apparaat te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Vaag verhaal van die verkoper. Ik zou maar oppassen dat je jezelf niet schuldig maakt aan heling.

Waarom heeft de verkoper een gloednieuwe iPad en waarom doet hij hem weg?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
@Matszs Nee het is deze vgm https://imgur.com/a/hrNOQ7d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
@g0tanks ze hebben een gloednieuwe omdat ze hun oude hebben omgeruild en waarom diegene hem weg doet weet ik niet precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
@sigmundfreund Ik kan hem wel bij diegene thuis open maken en testen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
@Daedalus dit is volgens mij de sticker waar het om gaat https://imgur.com/a/hrNOQ7d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik snap TS al.

Als een nieuw product stuk gaat en wordt omgeruild voor een ander, dan krijg je van dat 2e product niet opnieuw een bon van Apple mee inderdaad.

Dit had ik destijds ook met m'n Apple Watch. Die kwam ook in een goedkoper doosje terug van Apple (degene waarin het ook moest opsturen). Zo'n sticker is nieuw voor mij, maar ik weet wel dat je niet opnieuw weer een bon krijgt inderdaad.

[ Voor 44% gewijzigd door CyberMania op 11-05-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
@CyberMania kan dat dan zijn dat hun een 'sticker' hebben gekregen die als nieuwe bon geldt? en hoe werkt dit precies? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
PeterIphone schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:30:
@CyberMania kan dat dan zijn dat hun een 'sticker' hebben gekregen die als nieuwe bon geldt? en hoe werkt dit precies? :D
Als je een nieuw product koopt moet je dit altijd registreren bij Apple dmv Apple ID. Op basis van het serienummer en datum van activiatie weten ze dus precies hoe lang jouw 1 jaar garantie via Apple duurt. Om deze garantie te claimen is dus geen bon nodig. Als je het daarna doorverkoopt zal die gebruiker het apparaat ook opnieuw moeten registeren (na een wipe is dit automatisch zo) en op basis van het serienummer is dan de garantie voor de resterende termijn automatisch op jouw naam. Dit gaat zonder dat een bon nodig is.

Na het standaard een jaar kan je alleen via de winkel claimen en daarvoor is wel een bon nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 11-05-2020 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
@CyberMania komt nu effe een HELE domme vraag maar staat het serienummer van de iPad op de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
PeterIphone schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:37:
@CyberMania komt nu effe een HELE domme vraag maar staat het serienummer van de iPad op de doos?
Ff deze stappen volgen om uitgelegd te krijgen waar je het kan vinden:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204308

Maar als het product is omgeruild dan komt het in een ander doosje (karton) waar niet het serienummer nog een keer op staat. Dit moet dan op de eerste doos van de eerste iPad staan (dit serienummer verandert niet na omruilen).

[ Voor 25% gewijzigd door CyberMania op 11-05-2020 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterIphone
@CyberMania heb om het serienummer gevraagd om de garantie te kunnen checken! als dat maar goed zit vind ik het prima verder. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
PeterIphone schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:41:
@CyberMania heb om het serienummer gevraagd om de garantie te kunnen checken! als dat maar goed zit vind ik het prima verder. Bedankt :)
Ja dat is voldoende. Een bon is dus niet nodig om garantie bij Apple te claimen.
Na afloop van de fabrieksgarantie van Apple (meestal 1 jaar) heb je voor het claimen van de wettelijke garantie bij een winkel (bijv. MediaMarkt of MaxICT) wel de originele bon nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door CyberMania op 11-05-2020 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 22:56

Yor

Yor1313#2571

Als Apple een product vervangt, wordt dit al geregistreerd, dus het oude serienummer krijgt een daaraan gekoppeld nieuw serienummer. Het oude apparaat verdwijnt dan ook uit de garantie regeling en het nieuwe krijgt dezelfde garantie mee als het oude. Staat me nog iets bij van als de originele garantie korter is dan 90 dagen, dan krijg je 90 dagen of iets dergelijks.

van de Apple website:

We geven garantie op onze service, inclusief vervangende onderdelen, gedurende 90 dagen of de resterende looptijd van uw Apple garantie of de dekking van uw AppleCare-abonnement, waarbij de periode met de langste dekking geldt. Dit bieden we telkens aan wanneer u service krijgt van ons of van een erkende Apple serviceprovider. Dit vormt een aanvulling op de rechten die u geniet op grond van de consumentenwetgeving.

Maar gewoon simpel inderdaad: vraag het serienummer en check dat zelf even op de website van Apple

https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:25
Yor schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 00:04:
Als Apple een product vervangt, wordt dit al geregistreerd, dus het oude serienummer krijgt een daaraan gekoppeld nieuw serienummer. Het oude apparaat verdwijnt dan ook uit de garantie regeling en het nieuwe krijgt dezelfde garantie mee als het oude. Staat me nog iets bij van als de originele garantie korter is dan 90 dagen, dan krijg je 90 dagen of iets dergelijks.
Dit klopt 100%.

Die iPad is inderdaad (evt onder garantie) vervangen. Wees alsnog altijd voorzichtig want Chinezen kunnen heel veel namaken ;) maar waarschijnlijk zit het goed.
Pagina: 1