Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:33
Ik heb een Ubiquiti Edge lite gekregen van een kennis. De router gaf geen verkeer meer door en ethernetpoort lampjes brandde niet. behlave console poort. Ook kreeg ik geen output via console kabel.
Achteraf bleek de adapter kapot te zijn.

Mijn vraag is: Waar kan in Nederland zo'n adapter halen? Of is een adapter 12 Volt 1Ampere voldoende?

Beste antwoord (via plizz op 12-05-2020 18:03)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 21:33
Mijn bijgeleverde adapter is vorig jaar ook overleden. Ik heb toen deze er maar aan gehangen:
https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1294872
En dat gaat goed.

Wel een beetje meer basic, maar het werkt. Let even goed op amperage en de aansluiting. Deze is 2.1 mm, ze zijn er ook van 2.5 mm, die moet je niet hebben, want die zit er dan net te los in. Het scheelt net niks, maar let er wel even op. De officiele ubnt adapter kon ik toen nergens vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt de adapter kennelijk nog. Kijk wat daar op staat aan spanning en stroom. Spanning moet ongeveer gelijk zijn, het allerliefst gewoon hetzelfde. De stroom mag best hoger zijn, een adapter geeft alleen maar wat het apparaat vraagt.

Enige waar je even goed op moet letten is het formaat van de connector, die zijn er in veel verschillende maten, en de polariteit. (is de buitenkant van de connector de plus of de min?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 10:21
Volgens het specificatieblad accepteert de edgerouter voltages van 9 tot 24 volt. Zolang de plug past en de adapter genoeg ampere kan leveren zou iedere adapter in dit voltagebereik dus afdoende moeten zijn. Het is door de corona misschien iets lastiger, maar de goedkoopste manier zou zijn om eens te kijken wat de lokale kringloop heeft liggen. Als de plug een afwijkend formaat heeft kun je 'm ook altijd nog van de oorspronkelijke adapter knippen en aan een andere adapter solderen.

[ Voor 16% gewijzigd door BAJansen op 11-05-2020 22:17 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 21:33
Mijn bijgeleverde adapter is vorig jaar ook overleden. Ik heb toen deze er maar aan gehangen:
https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1294872
En dat gaat goed.

Wel een beetje meer basic, maar het werkt. Let even goed op amperage en de aansluiting. Deze is 2.1 mm, ze zijn er ook van 2.5 mm, die moet je niet hebben, want die zit er dan net te los in. Het scheelt net niks, maar let er wel even op. De officiele ubnt adapter kon ik toen nergens vinden.