Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (FPS, MOBA, RTS, eventueel enkele AAA titels).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs voor het ensemble ligt op 1200 €. Hier mag iets over gegaan worden als er een aanzienlijke prestatieverbetering mogelijk is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen. (Voor monitor, muis en toetsenbord heb ik een apart budget.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb wat forum posts, youtube videos en reviews geconsulteerd om tot het onderstaande lijstje te komen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, ik wil gewoon waar voor mijn geld.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het systeem in de toekomst graag willen upgraden (vandaar de tower case, geen idee of dit nodig is weliswaar). Hiernaast zou het mooi zijn om zonder problemen full HD te kunnen gamen op een full HD 144 Hz monitor. Gezien ik al een tijdje niet meer gegamed heb, weet ik niet of het te hoog gegrepen is om voor High settings te mikken.
Ga je overklokken?
Neen, ik heb geen ervaring met overklokken en ga mij hier dan ook niet aan wagen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit is mijn eerste zelfbouw PC en ik ken er niet veel van. Het zou dus mooi zijn als jullie het systeem zouden kunnen reviewen en wat tips kunnen geven om zo veel mogelijk bang-for-buck te krijgen?
Zouden jullie ook kunnen aangeven of het nodig is om exhaust fans toe te voegen aan de case en of hier genoeg fan connectors voor zijn op het moederbord indien nodig? Indien jullie een andere case setup voorstellen valt deze vraag natuurlijk weg.
Alvast bedankt!
Voornamelijk gamen (FPS, MOBA, RTS, eventueel enkele AAA titels).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs voor het ensemble ligt op 1200 €. Hier mag iets over gegaan worden als er een aanzienlijke prestatieverbetering mogelijk is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen. (Voor monitor, muis en toetsenbord heb ik een apart budget.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb wat forum posts, youtube videos en reviews geconsulteerd om tot het onderstaande lijstje te komen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450 Pro4 | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 2060 KO Gaming | € 325,37 | € 325,37 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 450D | € 107,90 | € 107,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U14S | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C16D-16GTZ | € 144,50 | € 144,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 97,11 | € 97,11 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 116,93 | € 116,93 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.109,76 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, ik wil gewoon waar voor mijn geld.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het systeem in de toekomst graag willen upgraden (vandaar de tower case, geen idee of dit nodig is weliswaar). Hiernaast zou het mooi zijn om zonder problemen full HD te kunnen gamen op een full HD 144 Hz monitor. Gezien ik al een tijdje niet meer gegamed heb, weet ik niet of het te hoog gegrepen is om voor High settings te mikken.
Ga je overklokken?
Neen, ik heb geen ervaring met overklokken en ga mij hier dan ook niet aan wagen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit is mijn eerste zelfbouw PC en ik ken er niet veel van. Het zou dus mooi zijn als jullie het systeem zouden kunnen reviewen en wat tips kunnen geven om zo veel mogelijk bang-for-buck te krijgen?
Zouden jullie ook kunnen aangeven of het nodig is om exhaust fans toe te voegen aan de case en of hier genoeg fan connectors voor zijn op het moederbord indien nodig? Indien jullie een andere case setup voorstellen valt deze vraag natuurlijk weg.
Alvast bedankt!