Netgear Orbi VPN zonder DDNS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zou op mijn Netgear Orbi router graag VPN in willen schakelen. Maar daarvoor moet ik DDNS inschakelen, echter heb ik zelf een domeinnaam en heb daarvan een subdomein naar mijn thuis IP verwezen. IP verandert nagenoeg nooit dus dat is geen enkel probleem. Zelfs zou ik een script kunnen draaien op mijn Synology die via de TransIP API het IP adres van het subdomein up to date houdt.

Lang verhaal kort, het lijkt erop dat ik een DDNS service moet gebruiken op VPN in te kunnen schakelen. Weet iemand hier meer van?
Er wordt voorgesteld om de dynamische DNS-service alleen met de VPN-service te gebruiken. Zorg ervoor dat u de dynamische DNS-service inschakelt of een statisch IP-adres voor uw internetverbinding gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Timo002 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:01:
... Maar daarvoor moet ik DDNS inschakelen...
Wie zegt er dat dat moet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@Brahiewahiewa Nou, als je VPN aan wilt zetten krijg je de melding die ik in een quote aangegeven hebt. DDNS gebruiken of een statisch IP ingeven. Beide wil ik niet gebruiken en ik krijg VPN niet actief nu.

Kan het vinkje wel aanzetten en opslaan, maar er verandert dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Timo002 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:43:
@Brahiewahiewa Nou, als je VPN aan wilt zetten krijg je de melding die ik in een quote aangegeven hebt. DDNS gebruiken of een statisch IP ingeven. Beide wil ik niet gebruiken en ik krijg VPN niet actief nu.

Kan het vinkje wel aanzetten en opslaan, maar er verandert dan niets.
Als de vpn applicatie je alleen maar de keus geeft tussen een statisch IP of DDNS (die van netgear?) dan heb je pech. Enige optie is dan nog om een change request in te dienen bij netgear. Don't hold your breath

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==