GIMP geeft vage chars in UI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:37
Sinds enige tijd heeft mijn vriendin een Macbook, deze is van haar ex geweest. Ik ben zo vrij geweest om deze bij te werken naar de laatste versie van MacOS (catalina). Daarna werkte een aantal apps niet meer waaronder Photoshop.

Deze gebruikte zij om foto's te bewerken, vrij low-level maar toch wat dingetjes. Nu was dit een illegale versie dus heb ik die er helemaal maar af gehaald want updaten ging toch niet meer.

Ik ben op zoek gegaan naar een alternatief. Fotor heb ik gevonden, maar die kan niet werken met layers dus kwam al snel bij GIMP uit. Deze heb ik gedownload maar de hele UI is naar z'n grootje. Het probleem wordt hier beschreven maar er is geen oplossing voor: https://www.gimpusers.com...problem-in-user-interface.

De oplossing die daar wordt aangedragen werkt niet en heb ik dus al geprobeerd. Ik ben ook met een font manager aan de gang gegaan waarvoor ik een trail versie gedownload heb, maar ook dat biedt geen oplossing.

Enig idee wat ik kan doen?

Beste antwoord (via Sa1 op 12-05-2020 13:27)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik zou gewoon Affinity Photo kopen, Dat lijkt als 2 druppels water op Photoshop.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe heb je GIMP geinstalleerd? Via brew? Dat werkt zeer goed qua dependencies.

[ Voor 32% gewijzigd door Snake op 11-05-2020 21:23 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik zou gewoon Affinity Photo kopen, Dat lijkt als 2 druppels water op Photoshop.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Snake schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:22:
Nee, niet via Brew, ik heb het bestand gedownload, dubbel geklikt en gesleept naar 'apps'. Vind persoonlijk MacOS verschrikkelijk ingewikkeld, maar dat ligt 100% aan mij. Ik ga eens kijken naar brew en hoe ik daarmee GIMP kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
crack_en_hack schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:40:
Nou, dat was de volgende optie, kijken wat een waardig betaald product is, dus bedankt! Ik ga nog even met dat brew aan de slag maar anders is het mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Snake schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:22:
brew doet hetzelfde als wat Sa1 heeft gedaan, nl. GIMP downloaden van gimp.org. Dit zou in principe niet mogen uitmaken.

Zou Affinity Photo ook aanraden, zeker omdat veel meer lijkt op Photoshop dan GIMP, en het op dit moment in de aanbieding is voor 50%. Zelfs zonder korting is het al spotgoedkoop (en zonder abonnement).

[ Voor 21% gewijzigd door Daedalus op 12-05-2020 11:19 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Prima, dan is Affinity Photo zojuist aangeschaft. Wel bizar dat GIMP, ondanks dat het gratis is, zo veel problemen geeft en niet opgelost worden. Aan de andere kant; 95% of zelfs meer heeft dit probleem niet en snap ik de focus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Daedalus schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:15:
[...]
brew doet hetzelfde als wat Sa1 heeft gedaan, nl. GIMP downloaden van gimp.org. Dit zou in principe niet mogen uitmaken.

Zou Affinity Photo ook aanraden, zeker omdat veel meer lijkt op Photoshop dan GIMP, en het op dit moment in de aanbieding is voor 50%. Zelfs zonder korting is het al spotgoedkoop (en zonder abonnement).
Brew installeerde bij mij wel een heel deel meer dependencies.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Snake schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:14:
[...]

Brew installeerde bij mij wel een heel deel meer dependencies.
Wellicht was dat een eerdere versie, of heb je vanuit source gecompileert, of was het via MacPorts of Fink (die vanuit source compileren). Alles wat de Hombrew cask formule voor GIMP doet is de dmg downloaden en de binary installeren. Er zijn geen dependencies gedefineerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 12-05-2020 19:48 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Enige wat jammer is, is dat hij niet in het Nederlands is, maar verder is ze er heel tevreden mee, tnx heren!
Pagina: 1