Toon posts:

Geeft een Athlon TB 1.2 GHz problemen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit dus zo:
Ik heb besloten om eindelijk een nieuwe pc te kopen. Ik dacht van een TB 1.2 GHz erin te zetten.
Alleen, in een pcwinkel beweerden ze dat 75% van alle 1.2Ghz procs die ze verkochten terugkwamen wegens fouten. Ze raadden mij dan maar een "gewone" 1 Ghz aan.
Vroeg ik mij af: Is het bullsh*t wat ze mij verteld hebben of is het waar dat die proc. problemen geven ?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Die winkel wil volgens mij graag van zijn 1,2 Ghz processoren af, want een 1000 = 1200 qua uitval, gewoon nemen wat jij denkt dat het beste is!

20*350ZO45°

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat is in mijn opinie gewoon verkooplarie om hun oude stock of goed opbrengende 1GHz CPU's te verkopen en het later alweer te doen met de 1.2GHz.

Als ik jou was zou ik zeker het coretype checken.

Verwijderd

Topicstarter
heeft er niemand anders hier iets op te zeggen?

Verwijderd

Het is de eerste keer dat ik dat hoor, het kan dus een poging zijn om van de 1 Ghz af te komen.(het verschil tussen 1.0 en 1.2 is niet echt groot, dus ze zullen wel mat de 1 Ghz blijven zitten.)

Als ze wel gelijk hebben en je er mee terug moet, geeft dat toch ook niet, dat is hun probleem toch?

Jij wilt een 1.2, gewoon kopen dus en je niet af laten schepen met verkooppraatjes (dus ook niet als je er mee terug moet, dat ze zeggen dat ze je gewaarschuwd hebben.)

Verwijderd

Het is bullshit.. daar heb ik nog nooit van gehoord dat een 1,2 Ghz klote is

ik heb er zelf eentje en hij loopt heerlijk stabiel op 1400 Mhz.. dusseeuh die vent zit te zeiken ;)

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

natuurlijk vette BS, verkooplariekoek

Oh ja joh!!!

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 21:04
Op maandag 06 augustus 2001 17:04 schreef SpHeaRe het volgende:
....
Alleen, in een pcwinkel beweerden ze dat 75% van alle 1.2Ghz procs die ze verkochten terugkwamen wegens fouten.
Ik heb zelf toevallig net een 1,2 GHz gekocht. De eerste was kapot en de tweede was wel goed. Maar.... Ik werk zelf in een computerzaakje en mijn CPU was de eerste die we in 7 maanden kapot terug hadden gehad.

dus ik denk bullshit..

Verwijderd

Dikke vette }:O

Als er echt wat mis mee was zou het direct op de t.net FP komen. Dat was toendertijd met de P3 1.13 Ghz ook zo.

Verwijderd

Topicstarter
kee
bedankt iedereen
ik zal hem dit draadje eens onder zen neus duwen ;)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op maandag 06 augustus 2001 21:32 schreef SpHeaRe het volgende:
kee
bedankt iedereen
ik zal hem dit draadje eens onder zen neus duwen ;)
moet je doen. staat ie daar te stotteren omdat ie niet weet wat ie moet zeggen >:)

specs

Verwijderd

neem gelijk tape recorder mee,en zet dat bandje dan ffies op inet.. B-)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

mijn 1200 werkt perfect

draait zelfs stabiel @ 1350 op 51 graden idle

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Mijnes doet het ook perfect. Stabiel op 1533 Mhz, wel 63 graden stressed als ik hem daar op zet. Nu gewoon superstabiel :)

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

kopen die hap, maar wel in een andere winkel :) :)
je kreeg slecht advies, dat is iets waar ik niet tegen kan :( :(

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Gelul van de bovenste plank ze moeten van de 1 ghz af. De 1,2 ghz is bij ons nu standard

Verwijderd

Welke winkel was het trouwens?
Die zou ik zelf in shopsurvey zetten, zonder beoordeling, alleen een melding maken van dit geintje.

Verwijderd

Aan de andere kant...

Ik ben bezig voor $110 een TBird te kopen die gegarandeerd 1600/1700 Mhz doet.

Die winkel www.theoverclockerzstore.com levert daarvoor dus allemaal geteste TB1000 AYHJAR cores.....

Zo gek is dat advies van die winkel dus ook niet, voor onder de 300 piek een CPU die 1,5Ghz doet of meer.

>:)

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik denk niet dat die winkel dat uit overclock overwegingen deed, maar meer uit overstock overwegeging :( Lame, maar dat gebeurt wel vaker met compu toko's |:(

Verwijderd

Ik weet het nog zo net niet.
Op die TBird 1000 verdienen ze toch echt minder dan een TB1400.

Enneh,
ik zie inderdaad wel ERG veel mensen met een TB1400 en problemen hier verschijnen.

(En ook klopt dat heel veel mensen al een TB1333/1400 terug naar de winkel hebbeb gebracht en geruild hebben)

Ik heb zo het idee dat de oudere cores, misschien de AXIA uitgezonderd, niet altijd even goed waren......

Kortom,
inderdaad is de hamvraag :

Welke winkel ??????

Verwijderd

O,
ik weet het wel,
nu gaan er weer een paar schreeuwen LEES DAN TB1200

Maar het gaat ook meer om de 1200's en de eerste 1333/1400 serie.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 10:13 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Welke winkel was het trouwens?
Die zou ik zelf in shopsurvey zetten, zonder beoordeling, alleen een melding maken van dit geintje.
CompuCity in Genk (België)

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Op dinsdag 07 augustus 2001 12:08 schreef Hooi het volgende:

Enneh,
ik zie inderdaad wel ERG veel mensen met een TB1400 en problemen hier verschijnen.

(En ook klopt dat heel veel mensen al een TB1333/1400 terug naar de winkel hebbeb gebracht en geruild hebben)

Ik heb zo het idee dat de oudere cores, misschien de AXIA uitgezonderd, niet altijd even goed waren......

Kortom,

Welke winkel ??????
Ja maar als oude cpu's die al voor een leuke hoffdprijs zijn ingekocht te lang blijven liggen worden ze alleen maar minder waard natuurlijk.

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 12:08 schreef Hooi het volgende:

Enneh,

Kortom,

Welke winkel ??????
Wordt inderdaad ook wel nieuwsgierig welke winkel...Kan ook zijn dat ze een of ander celeron coolertje op 1200's pleuren, en dat ze dan problemen krijgen >:)

De probs met 1333/1400 zijn mijn inziens heel veel koelingsproblemen. Als je zo'n monstertje in een slecht geventileerde kast zet, bakt ie om de haverklap :)

Verwijderd

mhh ja,
dat is die oude serie.

Als je ziet dat de 1Ghz AYHJAR cores vrolijk tot 1700 en nog een beetje meer gaan..
:) Da's toch een beetje anders.

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 15:10

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik heb inderdaad ook problemen met mijn AMD 1,4 ghz gehad, maar dat waren meer koelingsproblemen dat wat anders. Door het wamre weer werd de machine niet goed genoeg gekoeld, terwijl er toch een AMD koeler op zit die tot 1,5 ghz normaal (dus goed) moet koelen.

Het lijkt me overigens bullshit over die 1,2 ghz. In die winkel waar deze pc weg komt (1,4 ghz) verkopen ze de 1,2 ghz ook als standaard en volgens hen hebben ze er zelden tot nooit problemen mee. Het lijkt mij dat die shop (CompuCity) van zijn 1,0 ghz af moet !

Koop wat je zelf wil !!!
>:)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Pagina: 1