Pedaalverlengers auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 13:08
Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben een probleempje. We hebben beide al jaren een rijbewijs maar geen auto. Nu zitten wij te denken om samen een auto aan te schaffen, er is alleen 1 uitdaging, ik ben 1.89m en zij is 1.45m (vooral korte benen)

Zij heeft voorheen in een Mini Cooper gereden, dat ging op zich goed qua lengte.

Nu wil ik wel enigszins een auto waarmee ik voor de dag kan komen als man (lees: geen boodschappenauto / rijdende telefooncel).

Ik ben zelf wel fan van Japanse kwaliteit dus een Japanse auto zie ik wel zitten. Ik begreep dat die over het algemeen beter geschikt zijn voor mensen met korte benen.

Nu vroeg ik mij af of er niet zoiets is als (tijdelijke) pedaalverlengers. Iets wat je er gewoon aan vast kan klikken wat de pedalen x centimeter langer maakt. Ik heb al even gegoogled, maar kwam eigenlijk alleen permanente / Flintstone oplossingen tegen.

Wellicht dat hier iets van weet en/of tips heeft voor type auto's...

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:22
Je kunt toch gewoon de stoel verstellen?

Met 1,89m pas je ook prima in een Mini Cooper, dus er zijn auto's waar jullie allebei gewoon inpassen. Ga gewoon eens samen wat proefrijden / proefzitten?

Makkelijk te verwijderen pedaalverhogers lijken me onveilig, want die gaan blijkbaar makkelijk van de pedalen af en dat wil je nu net niet als je een keer een noodstop moet maken. "Iets wat je er gewoon aan vast kunt klikken", ik hoop dat dat niet bestaat!

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 11-05-2020 19:14 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zou je niet eerst eens bij een autohandelaar in wat auto's gaan proefzitten? :?
Let er op dat het stuur verstelbaar is, dat je de bestuurdersstoel in hoogte kunt verstellen, en kijk dan eens welke merken en types je wel en niet bevallen.
Je bent nu al aan het zoeken naar een oplossing voor een probleem dat je nog niet hebt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
Xander schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:13:
Je kunt toch gewoon de stoel verstellen?
Voor haar is het probleem vooral dat ze bij meeste auto's de stoel zover naar voren / omlaag moet zetten dat het onveilig wordt (dicht op stuur en minder zicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:47

Speedmaster

Make my day...

Kijk ook even naar de eisen die qua veiligheid gesteld worden (RDW). Het zou slordig zijn als je vriendin een aanrijding krijgt en er gewezen wordt naar pedaalverlengers....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:25

Grvy

Bot

Neem gewoon een mini cooper en maak je niet zo druk om wat mensen ervan vinden? Lekker boeiend... 8)7 :?

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 15:19
Pedaalverlengers worden denk ik nooit iets tijdelijks/makkelijk te monteren omdat het vanwege de veiligheid goed vast moet zitten.
Vriend van mij heeft zijn koppelingspedaal laten verhogen en dat is gedaan door een verhoger op het pedaal te lassen :)

Je zou denk ik in de hoek van de aanpassingen voor een handicap kunnen kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 15:13
Pindakaaskroket schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:14:
[...]

Voor haar is het probleem vooral dat ze bij meeste auto's de stoel zover naar voren / omlaag moet zetten dat het onveilig wordt (dicht op stuur en minder zicht)
Gelukkig kun je in veel auto's ook de positie van het stuur veranderen.

Ik zou juist zoeken naar auto's waar dit allemaal elektrisch gaat, anders blijf je klooien met die verstellingen.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 11-05-2020 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:51
Koop 2 auto's. Simpel klein boodschappenkarretje en een grotere auto voor praktische zaken en langere afstanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pindakaaskroket schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:14:
[...]

Tijdelijke dingen die kans hebben eraf te schieten zijn in principe net zo gevaarlijk.

Oud collega was 1:48 en kon prima in het gros van auto's rijden zolang stuur en stoel in hoogte konden worden versteld, BMW 1series, Civic en prius gingen allemaal prima.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Pindakaaskroket schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:08:
Nu wil ik wel enigszins een auto waarmee ik voor de dag kan komen als man (lees: geen boodschappenauto / rijdende telefooncel).
Misschien is je ego hier nog wel het grootste probleem, als dat echt het enige is wat je hier tegen hebt.

Ga gewoon passen en als extra tip zou ik letten op auto's met elektrische verstelling met geheugen functie, dan is de wisseling van bestuurder in ieder geval zo gebeurd.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
Grvy schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:16:
Neem gewoon een mini cooper en maak je niet zo druk om wat mensen ervan vinden? Lekker boeiend... 8)7 :?
Mini Cooper vind ik dus helemaal niks. Het zou sowieso wel een kleiner model auto worden. Ik dacht zelf aan een Golf of Civic.
Ambianz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:20:
Koop 2 auto's. Simpel klein boodschappenkarretje en een grotere auto voor praktische zaken en langere afstanden
Daar zaten we ook nog aan te denken, maar we gebruiken beide geen auto voor woon-werkverkeer dus dat zijn onnodige kosten eigenlijk.
jeroen3 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:18:
[...]

Gelukkig kun je in veel auto's ook de positie van het stuur veranderen.

Ik zou juist zoeken naar auto's waar dit allemaal elektrisch gaat, anders blijf je klooien met die verstellingen.
Bedankt!
Hooglander1 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:23:
[...]
Misschien is je ego hier nog wel het grootste probleem, als dat echt het enige is wat je hier tegen hebt.
Het was enigszins sarcastisch. Ik probeerde aan te geven dat ik voor een gulden middenweg wilde gaan. Een leuke auto waar we beide blij van worden en goed in kunnen rijden

[ Voor 16% gewijzigd door Pindakaaskroket op 11-05-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 11:41

Korakal

Up up up!

Informeer eens bij https://www.ellermeyer.nl :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

-tom-562

Oliesjeik

Volvo C30? Volvo's staan bekend om hun goede stoelen en heel veel stelmogelijkheden, en ze zijn ook te krijgen met elektrische stoelen.
Mijn Volvo heeft dat dus ook, ik heb een eigen sleutel en m'n vriendin heeft een eigen sleutel. Als ik de auto open met mijn sleutel, gaat de stoel (en spiegels) automatisch naar mijn 'stand' (alleen geen elektrisch bedienbaar stuur, als je zoiets wilt, koop een een Lexus LS400/430/460 :+)

[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 11-05-2020 19:27 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:50
Misschien een stap te ver maar een nette oplossing die ik heb gezien bij een auto die verkocht werd door mij aan iemand zonder benen was handgas & rem i.c.m. een automaat. Dan kan je ten minste normaal blijven rijden en op een stoel zitten zonder allemaal aanpassingen aan de pedalen te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door wm1234 op 11-05-2020 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:22
wm1234 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:34:
Misschien een stap te ver maar een nette oplossing die ik heb gezien bij een auto die verkocht werd door mij aan iemand zonder benen was handgas & rem i.c.m. een automaat. Dan kan je ten minste normaal blijven rijden en op een stoel zitten zonder allemaal aanpassingen aan de pedalen te doen.
Denk dat je dan een code op je rijbewijs moet hebben om dat te mogen gebruiken?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:50
Xander schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:38:
[...]

Denk dat je dan een code op je rijbewijs moet hebben om dat te mogen gebruiken?
Volgens mij heb je gelijk (willekeurig voorbeeld):

https://link.marktplaats.nl/m1547658634

Bij het RDW:
Bijzonderheden:
Het remsysteem van dit voertuig is gewijzigd en goedgekeurd.De bevestigingspunten van de zitplaatsen van dit voertuig zijn gewijzigd en goedgekeurd.De bevestigingspunten van de gordels van dit voertuig zijn gewijzigd en goedgekeurd.

De auto is op het kenteken aangepast maar het rijbewijs, ook een goede!

[ Voor 6% gewijzigd door wm1234 op 11-05-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wm1234 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:44:
[...]

Volgens mij heb je gelijk (willekeurig voorbeeld):

https://link.marktplaats.nl/m1547658634

Bij het RDW:
Bijzonderheden:
Het remsysteem van dit voertuig is gewijzigd en goedgekeurd.De bevestigingspunten van de zitplaatsen van dit voertuig zijn gewijzigd en goedgekeurd.De bevestigingspunten van de gordels van dit voertuig zijn gewijzigd en goedgekeurd.

De auto is op het kenteken aangepast maar het rijbewijs, ook een goede!
En je denkt niet dat het misschien onhandig is dat TS z'n vriendin dan enkel in z'n auto rijd voor een lange tijd?

@PindakaaskroketAlsof elke auto waar een korter iemand in kan zitten een microcar is... Ga gewoon proefrijden en stel je niet aan. Half Azië is kort en rijd deels in de zelfde auto's als men hier rijd met de zelfde stoelen, rails etc.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 11-05-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
We gaan komende week even proefzitten bij een garage hier in de buurt. Ze hebben in ieder geval een golf, mitsubishi colt en nog een paar Honda's staan.

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Pindakaaskroket op 11-05-2020 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Ik ben 1,97 en mijn vrouw 1.62, en wij hebben al verschillende generaties Mitsubishi Colt gehad.
1.45 is wellicht ook nog net haalbaar, de stoel kan behoorlijk naar voren. Misschien met een kussentje in de rug.

Als je een Ralliart-uitvoering weet te vinden komt het met je ego ook goed.

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 11-05-2020 20:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Pindakaaskroket schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:51:
We gaan komende week even proefzitten bij een garage hier in de buurt. Ze hebben in ieder geval een golf, mitsubishi colt en nog een paar Honda's staan.

Bedankt voor de reacties!
Wel een Colt maar geen Cooper.

Kweenie, misschien de Cooper S Works eens bekijken. Daar kan geen Colt tegenop hoor <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Er zijn ook wel automodellen (geweest) van oa Ford met elektrisch verstelbare pedalen, kun je ze eenvoudig naar je toe halen ipv andersom zodat je goed zicht blijft houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:27
Anoniem: 472287 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:04:
[...]

Wel een Colt maar geen Cooper.

Kweenie, misschien de Cooper S Works eens bekijken. Daar kan geen Colt tegenop hoor <3
Haha dit dus. :/
Je kunt een Colt toch gewoon op geen enkel vlak vergelijken met een Cooper S. Los van de looks, rijdt een Cooper S ook echt heerlijk sportief. O+ Maar goed, qua prijs ook niet te vergelijken natuurlijk.
Pagina: 1