DHL bezorger bezorgd niet

Pagina: 1
Acties:
  • 4.491 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
De zoveelste keer dat een DHL bezorger het pakket niet aan de deur wil aanbieden, en deze direct naar een service point brengt
En wordt er totaal geen briefje in de bus gedaan

Nu is het probleem dat ik vandaag pas (na ingrijpen van Amazon voor een track en trace code te eisen), dat het pakket al 4 dagen bij een ophaal punt ligt, dit pakket is al 2 keer zgn aangeboden, volgens de trace code, en geen van die 2 keer is er een briefje in de bus gedaan.

Het pakket wordt dus morgen weer retour gestuurd, en ik heb geen mogelijkheid gekregen om een andere afspraak te maken :(

Ik voel dat DHL maar een halve service verleent, ik betaal veel voor bezorging aan de deur, maar de bezorger schuift het gelijk naar het ophaal punt.

Ik vraag me af of dat wel mag, DHL incasseert wel de volle prijs, maar levert een halve dienst ?
ze geven aan niets meer te kunnen doen, omdat deze ge-scanned is bij aflevering bij het servicepoint (een woning van een oud mannetje), en deze niet meer opgehaald kan worden om toch afgeleverd kan worden.

Bijkomend probleem is dat mijn medische achtergrond ik niet naar buiten kan, het is een te hoog risico, zeker als ik dit op moet halen bij een oud mannetje in een flatgebouw !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:41
Zeer vermoedelijk ben jij geen klant bij DHL, maar is Amazon dat. Het is dan ook Amazon die dit met de bezorgende partij moet regelen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Freeaqingme schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:24:
Zeer vermoedelijk ben jij geen klant bij DHL, maar is Amazon dat. Het is dan ook Amazon die dit met de bezorgende partij moet regelen.
de bestelling gaat inderdaad via Amazon, maar ze zeggen niet verantwoordelijk te zijn voor de levering, omdat de aangesloten shop zelf kiest voor bezorgen via DHL.
en ik ook pas vandaag de track en trace code kreeg, waar uit bleek deze al 4 dagen dar te liggen, en morgen (5 dagen) retour gaat.

Amazon zegt wel dat ik mijn geld terug ga krijgen, maar dan ben ik weer 2 weken verder, en of ik mijn bezorgkosten die DHL incasseerde terug ga krijgen zal een 2e heikel punt gaan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door absrnd op 11-05-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
absrnd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:46:
[...]

de bestelling gaat inderdaad via Amazon, maar ze zeggen niet verantwoordelijk te zijn voor de levering, omdat de aangesloten shop zelf kiest voor bezorgen via DHL.
en ik ook pas vandaag de track en trace code kreeg, waar uit bleek deze al 4 dagen dar te liggen, en morgen (5 dagen) retour gaat.
Punt blijft staan: jij bent geen klant bij DHL. Je moet klagen bij de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Freeaqingme schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:24:
Als het vaker voorkomt, handelt DHL mogelijk wel onrechtmatig jegens TS. Normaalgesproken moet een bezorger een pakketje gewoon afleveren. TS lijdt daardoor schade (benzinekosten om het zelf op te halen, of in dit geval het moeten bestellen bij een andere webwinkel die mogelijk duurder is). Als het vaker voorkomt, zou ik daarom toch proberen om bij DHL een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
GlowMouse schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:57:
[...]

Als het vaker voorkomt, handelt DHL mogelijk wel onrechtmatig jegens TS. Normaalgesproken moet een bezorger een pakketje gewoon afleveren. TS lijdt daardoor schade (benzinekosten om het zelf op te halen, of in dit geval het moeten bestellen bij een andere webwinkel die mogelijk duurder is). Als het vaker voorkomt, zou ik daarom toch proberen om bij DHL een oplossing te vinden.
Ik heb vandaag een uur met DHL gesproken en berichten verstuurd, maar zij wassen hun handen in onschuld, het pakket is gescanned voor aflevering bij het bezorg punt, en kunnen verder niets voor me betekenen.
een zoveelste klacht zou doorgegeven worden.

Ik heb al vaker dit probleem gehad, en een buurvrouw gaf ook aan dat de DHL bezorger graag pakketjes bij haar dumpt, maar ze ziet dat hij, en niet heeft aangebeld, en geen brief in bus achterlaat, ren da buurvrouw zelf bij de buren aan moet geven dat er een pakket ligt. |:(

[ Voor 110% gewijzigd door absrnd op 11-05-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

absrnd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:59:
Ik heb al vaker dit probleem gehad, en een buurvrouw gaf ook aan dat de DHL bezorger graag pakketjes bij haar dumpt, maar ze ziet dat hij, en niet heeft aangebeld, en geen brief in bus achterlaat, ren da buurvrouw zelf bij de buren aan moet geven dat er een pakket ligt. |:(
Met klagen en "mijn buren ook dit en dat" kom je echter geen stap verder.

Verkoper/Amazon. Die moeten het bij jou krijgen.

Ik kan overigens bij al mijn Amazon bestellingen (direct en via seller) vanaf het verzendmoment de tracktrace & status zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
absrnd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:59:
[...]

Ik heb vandaag een uur met DHL gesproken en berichten verstuurd, maar zij wassen hun handen in onschuld, het pakket is gescanned voor aflevering bij het bezorg punt, en kunnen verder niets voor me betekenen.
een zoveelste klacht zou doorgegeven worden.
Zeg dat ze onrechtmatig handelen, vraag om verhinderdata, kijken wat het oplevert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Anoniem: 472287 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:02:
[...]

Met klagen en "mijn buren ook dit en dat" kom je echter geen stap verder.

Verkoper/Amazon. Die moeten het bij jou krijgen.

Ik kan overigens bij al mijn Amazon bestellingen (direct en via seller) vanaf het verzendmoment de tracktrace & status zien.
Bij 2 bestellingen stond dat er geen verzend informatie zou zijn, en ik ga er dan van uit dat het met Postnl gaat,
pas na veel aandringen kreeg ik een trace code, van een 2e winkel heb ik nog niets ontvangen, emn Amazon geeft ze 3 dagen om te reageren.

het beleid van Amazon gaat niet verder dan een refund regelen als het pakket niet bezorgt is, en daar gaat best wel tijd overheen.

[ Voor 9% gewijzigd door absrnd op 11-05-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
Heb dezelfde ervaring met DHL, maar wat doe je er aan? Krijg nu net een mail dat "de bezorger voor een dichte deur stond en het maandag nog eens probeert". Ik was echter de hele tijd tijd thuis en er heeft niemand aangebeld.

Het is natuurlijk de makkelijke uitvlucht: bezorger is nooit in staat alles te bezorgen op één dag, krijgt gezeik wanneer hij met onbezorgde pakketten terugkomt bij distributie, dus dan maar nep "niet thuis"-meldingen doen. PostNL is wat dat betreft een stuk betrouwbaarder, in mij ervaring dan.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

ik heb dit een tijd lang gehad met briefpost via postnl en sandd ivm dat ze de trap niet op wouden lopen en dus de post maar willekeurig dropte bij anderen of op de trap gooide.

Enige wat werkt bij dit soort instanties blijven klagen en elke keer als je belt aangeven dat je een officiele klacht wilt melden en een zaak nummer wilt ontvangen. Die zaken bouwen zich op totdat er een manager op zijn klote krijgt dat die teveel klachten ontvangt dan komt er pas beweging in de zaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:41
Hier ook al 2 keer gebeurd,

Eerste keer een Headphone van 250 euro gewoon bij een verkeerde straat bezorgd,

Een tweede keer werd aangegeven dat er niemand aanwezig was, vreemd, omdat het adres een winkel was die gewoon open is. Het pakketje werd ook gewoon gelijk geretourneerd aan Amazon, zonder het op een servicepunt te bezorgen. Reden "Adres dicht vanwege Corona" ?

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Misschien maar eens de kosten verhogen, hebben de mensen ook niet zo'n werkdruk. Maar dat zal van de hele maatschappij wel te veel gevraagd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 11:52

XallaX

Meow

Afgelopen maanden holt de kwaliteit bij DHL ook hier achteruit.

Kreeg een uurtje geleden een grote doos van Wehkamp voor de deur gegooid door een slecht Nederlands sprekende persoon uit vermoedelijk een Afrikaans land. Rijdt niet in een DHL bus maar in een taxibus.
Mijn eerste opmerking: Ik ben geen klant bij Wehkamp dus dit moet verkeerd zijn verstond hij niet.
Vervolgens op het adres gewezen en toen ging er voorzichtig een lampje branden. (Andere straat, ander huisnummer). En heb je mijn pakket ook?

Duikt zijn taxibus in en begint door de stapel pakketten te graven.
Komt na 10 minuten aan de deur met het juiste pakketje.
Ohja of ik even kon vertellen waar dat andere adres is.

Was klaar met PostNL maar als dit zo doorgaat kan DHL ook op het lijstje ongewenste bezorgers.
Wat houden we dan nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:18

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Is hier ook een keer gebeurd.
Klacht ingedient bij DHL zelf en via Amazon.
Aangezien ik iemand ken die als bezorger bij hetzelfde DHL punt werkt, te horen gekregen dat die klacht goed is aangekomen bij die persoon.

Ook amazon neemt deze klachten serieus... en vooral blijven klagen.. De bezorger wordt als het goed is geinformeerd binnen DHL, en bij te veel klachten vliegen ze er gewoon uit.
Van amazon nog een kadobon gekregen van 5 euro voor het ongemak. terwijl de schuld echt niet bij hun ligt maar bij het personeel van DHL.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit topic begint, jammer genoeg, op een DHL-ervaringentopic te lijken, wat niet de bedoeling is. Al deze, irrelevante, eigen ervaringen helpen TS niet verder met zijn probleem.

Gezien de vraag van TS al in zekere zin is beantwoord, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.