2,5 dagen geen internet gehad....

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 08:39

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ik heb een Chello verbinding en ik woon in Noord-Brabant.

We hebben het sinds mei 2000 en het heeft altijd redelijk goed gewerkt (soms een dag geen internet maar nooit meer)

nu in het weekend hadden we iets raars: vanaf zaterdag tot nu (maandag middag 17 uur) hebben wij totaal geen internet meer gehad van chello. en het lag niet aan de computerinstellingen want we hadden helemaal niets verandert. we keken op het modem en zagen dat er een rood en 2 groene lampjes bleven knipperen (geen signaal?) wij 100x gereset maar had geen effect.

Mijn moeder best kwaad want ze moet veel belangrijke dingen afhandelen op het internet (iets met de ABN bank) dus wij chello bellen: we hadden een half uur aan de telefoon gewacht en kregen niemand aan de lijn... later nog es geprobeerd en ja er was iemand en hij dacht dat het aan de comp. instellingen lag :? maar dat kon niet want er waren geen veranderingen gebracht.

Hij ging toen pingen vannuit Helmond naar ons (Asten= ong. 15 km van helmond)
wat bleek: geen internet signaal, zeer zwak tel+kabel signaal. Dus het was hun fout dat wij geen internet hadden voor meer dan 2,5 dag. Nu is mijn vraag: kan ik hier iets voor terugvragen of iets? of moet ik dit gewoon accepteren dat soms chello voor enkele dagen achtereenvolgens uitvalt?

b.v.d.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

http://subscriber.chello.nl/support/upc/

Kijk hier eens.. wordt je vast iets vrolijker van... ;)

Verwijderd

Chello heeft volgens mij wel ooit eens een keer een of andere afspraak gemaakt dat als je meer dan een bepaalde tijd geen internet had, dat je dan wat terugkreeg... maar ik weet nie prcs meer hoe het zit. Misschien moet je hier eens kijken :

http://subscriber.chello.nl/support/algemenevoorwaarden/

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Zondag hadden we hier een storing.

Als je langer dan 24 uur geen internet hebt kun je een bepaalde restitutie krijgen.

voorwaarden:
de Teller loopt vanaf 't moment dat je de storing gemeldt hebt. (dus dat 22ct/min nummer gebelt hebt, en gewacht tot je iemand gesproken hebt.)

Als na 24 uur de storing (niet door ouw schuld) nog doorduurt krijg je 1 dag, en pas als er weer 24 uur voorbij is krijg je een 2e dag.

Als er bijv. een storing is en die duurt al drie dagen en jij belt die derde dag pas, dan krijg je pas vanaf de derde dag geld terug. (vanaf jou melding in de logs)

Ofwel als je niet belt heb je er geen last van, dus geen restitutie

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
tering.... we hebben gisteren voor het eerst gebeld

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

gewoon een maand niet betalen, doen ze (meestal) niet moeilijk over...

Verwijderd

2,5 dag? Das nix... verwend kreng >:) ;)

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op maandag 06 augustus 2001 18:41 schreef Xanandu het volgende:
is toch weer: (99/30)*2.5=fl 8.25 + misgelopen inkomsten moeders = fl 1k ofzo??

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 18:41 schreef Xanandu het volgende:
uuh als wij betalen voor 24 per dag internet elke dag. en dat krijgen we niet is het niet eerlijk.. wel?

ennuh lees es goed: mijn moeder had het internet nodig voor bepaalde zakelijke dingen

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op maandag 06 augustus 2001 22:29 schreef frenkpie het volgende:

uuh als wij betalen voor 24 per dag internet elke dag. en dat krijgen we niet is het niet eerlijk.. wel?

ennuh lees es goed: mijn moeder had het internet nodig voor bepaalde zakelijke dingen
Als je een Abbo zakelijk gebruikt, neem dan een zakelijk abbo, of regel een fatsoenlijk back-up dail-up account.

Het restitutioneren werkt volgens bepaalde regels voor particulieren, voor zakelijke abbo's werkt het anders. Niet geleverd is niet betalen.

Vaak zijn bij zakelijke contracten ook bepalingen van kracht als: jij levert niet, of later, dan mag je een forse boete betalen. De leverancier dan :).

Ik ken een situatie waar een transporteur voor niets rijd als ie meer dan 1,5 uur te laat is, tenzij hij kan bewijzen dat het absolute overmacht is.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik doe er eht moeite enit eens voor bij ons ligt het wel 1x per week uit man(chello)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Maar hoe lag ligt ie er dan uit?

Bij mij ligt @home er 1 of 2 keer per dag uit, maar dan ook net een minuut ofzo, ff kut, maar dan doet ie het ook weer lekker.

En als ik echt elangrijke zaken moet doen, zoals je moeder, dan hang ik me gsm wel aan mn pc om ff met een dail-in de belangrijkste zaken te regelen.

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 16:57 schreef frenkpie het volgende:
we keken op het modem en zagen dat er een rood en 2 groene lampjes bleven knipperen (geen signaal?)
Eerste groene lampje (als je nog ee oude com21 hebt hangen): power, groene lampje hele maar aan de andere kat va de rij (de 5e dus) beteked sigaal aar de pc/hub of whatsoever. 2e lampje, dus aast die eerst geeft verbindig aa:
groe= goed
groe/oraje kippered = zoekt sigaal/reset
oranje knipperend = gee signaal.

Verwijderd

Kijk je hebt er geen recht op, maar als je een slijm breif schrijft waarimn je netjes zegt dat je pissed of bent, een hoop gezeik hebt gehad en best wel genaaid voelt, maar nu weer heel blij dat alles weer "perfect en fantastisch" is, dan heb je al gauw 7,50 te pakken.
Werkt bij Croky, Postbank, @home, Unox en KPN

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 07:05

Theeboon

theebonen bestaan!

Had ik vanmiddag ook en ook wel vaker. De lampjes branden allemaal goed, en 1 ander lampe flikkert de hele tijd (de downstream geloof ik).

Zojuist is 't eindelijk weer goed, de rest van de dag was het niks.

Zeer frustrerend :)

En net dus weer :( :( :(

"I sit in my room and imagine the future."

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Dit moet je gewoon accepteren.

Ik heb ook een kabelmodem, en gelukkig valt ie bijna nooit uit.... Ik heb ook nog een 28k8 modem aan mijn computer hangen. Ook ik (en mijn vrouw) hebben een eigen zaak, en moeten soms belangrijke mails versturen.

Ik raad je dan ook aan om als je echt dingen op internet doet die aan een bepaalde tijdsdruk onderhevig te zijn niet te vertrouwen op slechts 1 internet verbinding. Gebruik uiteraard altijd je kabel, maar voor noodgevallen is het ideaal als je nog een inbelverbinding hebt. Een 56k modem kost nog maar iets van 100 gulden ofzo, en een telefoonlijn door het huis trekken is een zaterdagochtendje werk en zo gepiept.

Ik heb wel eens een paar uur eruit gelegen, en zelfs dat kan heel irritant zijn wanneer je juist dat ene *heel* belangrijke mailtje weg moet.... een backup oplossing met een modem is dan ideaal!

Wellicht iets voor de toekomst? Aangezien je de voorwaarden voor Chello toch moet accepteren is het mischien handig dat je zelf maar voor backup-oplossingen zorgt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 06 augustus 2001 22:29 schreef frenkpie het volgende:

[..]

Tja, ik betaal ook wegenbelasting voor een goed wegennetwerk... maar ik accepteer ook dat ze de weg geheel afsluiten na een ongeluk, of dat het gewoon heel langzaam is....

Er is wel meer niet eerlijk in deze wereld... je kunt wel e.e.a. terugvragen, maar als je garanties wilt, neem dan een provider die ook garanties kan leveren. Zoals bijvoorbeeld een huurlijn.
Voor zakelijk internet zorg je ALTIJD voor een backup. Wanneer ik bij een klant een internet aansluiting realiseer (kabel, dsl of gewoon dial-up) zorg ik altijd dat er een backup geinstalleerd wordt bij een van de gratis providers in dit land. Gewoon voor het geval dat....

Dial-uppie als backup. De telefoonkosten vallen geheel in het niet bij de meeste zakelijke gebruikers, omdat ze het internet gebruiken om geld te verdienen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hmmz

ok maar nu zijn ze gisteren langs gekomen en ze zagen dat er kortsluitingkje zat in de modem... hij werkte wel maar resette heel snel

maar nu hebben we een nieuwe modem en het internet heeft er vandaag weer uitgelegen van smorgens 10 tot 16.30 uur :(

nu heb ik al bijna 5 dagen zowat geen internet gehad. heel soms is internet een uurtje of 2 terug maar vlug genoeg valt het weer uit.

en als we willen bellen moeten we meestal meer dan een kwartier wachten voordat we iemand aan de lijn krijgen |:(

gisteren hadden ze internet gemeten. maar toen die man kwam deed internet het weer sinds een half uur. en 2 uur nadat hij weg was viel het weer uit....savonds nog een half uurtje online geweest en vanmorgen heb ik nog een kwartier kunnen internetten en nu ben ik online.... voor hoe lang? :(

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ja hoor :( gisteravond een uurtje of 2 kunnen internetten en was weer uitgevallen :( :(

hij was de hele morgen offline tot nu. nu doet ie het weer... VOOR HOE LANG? :(

dit heb ik al 6 dagen dat chello minstens 7 uur per dag uitvalt !!! is dit nog normaal????

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Donderdag 9 augustus 2001
(netwerk) Er is op dit ogenblik een onderbreking in een deel van de verbinding tussen het netwerk van UPC en het netwerk van chello. Dit betekent dat sommige sites niet of nauwelijks bereikbaar zijn. Ook de chello portal is op dit moment niet bereikbaar.
Dinsdag 7 augustus 2001
(netwerk) De breuk in de kabel tussen Amsterdam en Londen is gerepareerd. Het internetverkeer wordt weer op de gebruikelijke manier gerouteerd.

(netwerk)Door een breuk in de kabel tussen Amsterdam en Londen wordt het internetverkeer wat normaal over deze kabel gaat via een andere weg gerouteerd. Dit heeft als gevolg dat de verbinding naar het Internet trager is.
Zondag 5 augustus 2001
(netwerk) Eerder deze dag is door een storing in het netwerk de verbinding naar het Internet verbroken in de regio's Gelderland en Friesland.
Als ik jou was zou ik deze pagina in je bookmarks zetten.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hmm maar ik woon niet in friesland ofzo

noord brabant....

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op donderdag 09 augustus 2001 13:19 schreef frenkpie het volgende:
noord brabant....
Ligt eraan via welke servers jij je internet krijgt...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Gewoon een brief sturen naar Consumer Relations oid en dan de dagen melden dat je geen internet hebt gehad (hier en daar een extra dagje sprokkelen voor de moeite) en dan betalen ze wel. 6 gulden p dag is natuurlijk niet echt veel, maar goed.. Wie het kleine niet eert...
Als je eenmaal de moeite hebt genomen om de dagen bij te houden, de klantenservice hebt gebeld voor het adres en de brief te versturen doen ze met restitueren meestal niet zo moeilijk meer.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1