WIFI valt enige malen per dag uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoffhein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-05 12:25
Mijn vraag
Enige malen per dag valt Wifi uit op Mac + op alle i-phones,tablets en Chromecast ( deze moet ik dan weer helemaal opnieuw verbinden ) .Selfcare tool KPN geeft geen oplossing.Alleen resetten Experia box helpt. Soms in de selfcare tool vermelding : "ongeldig dynamisch ip adres" . KPN zegt dat dit door de geringe oploadsnelheid komt : 8,2 Mb/s ! via ADSL/VDSL.( Ik woon in het zgn buitengebied ) en dat klopt Maar.. bijna altijd kan ik ongestoord Netflix kijken, dan zou ik toch meer dan die 8,2 MB moeten hebben

Mijn vraag is :Klopt het verhaal van KPN en zo niet : weet iemand een oplossing ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac OSX 10.11 / firewall uit /Experiabox KPN V9/ i-phones 6 en 7 ? Chromecast.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles geprobeerd : KPN Selfcare tool , alle instellingen gecontroleerd, uitgebreid contact met KPN zonder resultaat.Mijn buren hebben dit probleem niet.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:27
kijk is of je dat bekabeld ook hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoffhein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-05 12:25
ga ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Kijk ook naar je Isra. Is het een oude Isra (isra1/lasdop) of zitten er nog verbindingskastjes tussen? Kijk ook even of je een nieuw modem kunt krijgen. Combinatie V9 en Apple-producten hadden in het verleden problemen met het in stand houden van de WiFi-verbinding. Gebruik de Fast.com app op je mobiele telefoon en meet hoeveel Mbits je binnenkrijgt en ook even door je huis heen lopen om te zien of je overal wel genoeg dekking hebt. Anders moet je met WiFi-versterkers aan de slag.