Extra RAM gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• semtex97
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik zoek een?
8GB ram kaart die ik in een leeg RAM slot kan installeren

Wat is je budget?
Max 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, als het maar werkt!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een MSI GL62M 7REX gaming laptop. Ik gebruik m voornamelijk voor de studie maar nu ik wat zwaardere spellen (GTA 5, Mount and Blade; Bannerlord) speel sinds ik meer tijd heb sinds alles online gaat. Ben ik er achter gekomen dat de geïnstalleerde 8GB RAM t daar niet mee redt. Ik heb de laptop al open gemaakt en er zit dus een slot in waar ik een 2e ram stick in kan stoppen. Ik heb momenteel niet t budget om 2x16 er in te stoppen dus een extra 8GB lijkt me wel voldoende.
Ik heb al wat onderzoek gedaan en kwam op de verrassend goedkope https://tweakers.net/pric...crucial-ct4g4dfs824a.html ik weet verder niet heel veel af van geheugens en dergelijke dus ik vroeg me af of dit oke is voor mijn doel.
Verder zit er op dit moment een Samsung 8GB 1Rx8 PC4-2400T-SA1 kaart in.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Beste antwoord (via semtex97 op 11-05-2020 17:39)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Het geheugen dat je daar linkt past niet. Je hebt SO-DIMM nodig. Het liefst wil je hetzelfde, want dan weet je zeker dat het werkt, maar de Samsung die jij hebt, is niet verkrijgbaar zo te zien. Second best is wat mij betreft dan geheugen dat het beste matched, dus dezelfde snelheid en latency. Dan kom je uit bij deze selectie, waarbij de pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4S26BFSD volgens deze pagina ook nog eens gegarandeerd compatibel* is met jouw laptop.

Wellicht dat anderen nog briljante ingevingen hebben :).

offtopic:
* de 16GB variant is compatibel, dus de 8GB variant zal dat ook wel zijn

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 11-05-2020 16:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Het geheugen dat je daar linkt past niet. Je hebt SO-DIMM nodig. Het liefst wil je hetzelfde, want dan weet je zeker dat het werkt, maar de Samsung die jij hebt, is niet verkrijgbaar zo te zien. Second best is wat mij betreft dan geheugen dat het beste matched, dus dezelfde snelheid en latency. Dan kom je uit bij deze selectie, waarbij de pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4S26BFSD volgens deze pagina ook nog eens gegarandeerd compatibel* is met jouw laptop.

offtopic:

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 11-05-2020 16:41 ]

• semtex97
br00ky schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:35:

offtopic:
Ah top bedankt! En weet je dan ook toevallig wat het verschil is tussen de "normale" kaarten en de "Ballistix Sport" kaarten die daar te zien zijn?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Niets, alleen de naam. Ripjaw, Vengeance, Ballistix, als de consument het maar koopt.

[ Voor 58% gewijzigd door br00ky op 11-05-2020 16:55 ]

• semtex97
Ah ik snap m, bedankt alvast, denk dat ik m ga bestellen!