Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therat800
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:13
Beste Mede-tweakers,

Vanaf vandaag begon ik een hele irritante hoge pitch te horen. Nu heb ik het probleem herleid naar m'n oude speakerset (Logitech Z-5500).
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Met aansluiting van de pc gebruik ik voor de audiosoftware:
- Realtek HD Audio manager
- Windows standaard audio settings
- AudioSwitch (klein programma om makkelijk tussen 2 devices te wisselen), hangt ook een tv aan pc

Het probleem is dus ook onafhankelijk (zonder pc) aanwezig
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik merk dat als de speakerset uit staat het geluid weg is
- Dit pitch verdwijnt ook bij de instellingen: Stereo, Stereo x2 onder "Input: Direct". Bij de instellingen DB PLII Movie en DB PLII Music (deze gerbuik ik bijna altijd) en 6 Ch Direct is het wel hoorbaar.
- "Input: Optical" kan ik volgens mij al een tijdje niet gebruiken omdat deze al een aantal jaar geleden kapot is gegaan.

Ik heb ook al ff kort op reddit en tomshardware gekeken, maar kon nog niks cruciaal's vinden. Ik hoop niet dat capacitors ofzo door zijn? Ook raar dat stereo daar minder last van heeft.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :?

P.s. Ik heb gister wel 2 fans (Silent Wings 3) toegevoegd aan de desktop pc waar de speakers aan hangt. Kunnen die voor een kortsluiting ofzo hebben gezorgd?

Groeten,

Maarten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Probeer het systematisch uit te zoeken. Verandert het geluid als je de ventilatoren loskoppelt? En als je de jacks uit de geluidskaart haalt?

Capacitors heten overigens condensatoren in het Nederlands en pitch is toonhoogte.

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 11-05-2020 18:34 ]