Inhakend op de kookgroepdiscussie. Ik ga over een paar maanden over naar een nieuw huis, voor mij geen nieuwbouw, maar een 'tweedehansje'
Oplevering was in 2016 dus wel recente bouw.
De hoofdaansluiting weet ik niet exact, maar het is iig 3x iets dus ik ga maar uit van 3x25A:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WbzQcrRVGsc2S1JeYZHfr1j6.png?f=user_large)
In de keuken ligt deze inductieplaat:
:strip_exif()/f/image/wGiAITmv2ArOXUTpN5JQ4erz.jpg?f=fotoalbum_large)
Zover ik aan de plaatjes kan herleiden is dit waarschijnlijk een Siemens EX977LVC1E, deze heeft een aansluitwaarde van 11,1kW, max dus 50A op 1 fase. Nu kan ik me niet helemaal voorstellen dat die plaat goed aangesloten is als ik de groepenkast bekijk met bijv aardlek van 40A.
:strip_exif()/f/image/NkuvZ5QpGlDiBxKwwUETmU6C.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik mis de 3 fase aardlek bijv.
Nu is vraag 1 of het klopt dat dit niet goed zit, en vraag 2 hoe je zo iets naderhand aan de kaak kan stellen als dit niet conform de richtlijnen is. De projectontwikkelaar is inmiddels failliet, er zit nog wel garantie van het garantiefonds op, zou je daar dan aan moeten kloppen? Of is het verantwoordelijkheid van de verkopende partij dat de elektra conform is?
De hoofdaansluiting weet ik niet exact, maar het is iig 3x iets dus ik ga maar uit van 3x25A:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WbzQcrRVGsc2S1JeYZHfr1j6.png?f=user_large)
In de keuken ligt deze inductieplaat:
:strip_exif()/f/image/wGiAITmv2ArOXUTpN5JQ4erz.jpg?f=fotoalbum_large)
Zover ik aan de plaatjes kan herleiden is dit waarschijnlijk een Siemens EX977LVC1E, deze heeft een aansluitwaarde van 11,1kW, max dus 50A op 1 fase. Nu kan ik me niet helemaal voorstellen dat die plaat goed aangesloten is als ik de groepenkast bekijk met bijv aardlek van 40A.
:strip_exif()/f/image/NkuvZ5QpGlDiBxKwwUETmU6C.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik mis de 3 fase aardlek bijv.
Nu is vraag 1 of het klopt dat dit niet goed zit, en vraag 2 hoe je zo iets naderhand aan de kaak kan stellen als dit niet conform de richtlijnen is. De projectontwikkelaar is inmiddels failliet, er zit nog wel garantie van het garantiefonds op, zou je daar dan aan moeten kloppen? Of is het verantwoordelijkheid van de verkopende partij dat de elektra conform is?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl