Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1337
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-01 15:23
Hi all,

Het is tegenwoordig erg makkelijk om via een paar clicks gratis debitcards te krijgen via fintech bedrijven zoals N26/Revolut.
Weten jullie van volwaardige creditcards zonder inkomenstoets (maar bijv. met een bewijs van vermogen)? Ik ben al een flinke tijd aan het reizen en wil hier ook mee door gaan en hiervoor is een creditcard toch wel handig (autoverhuur bijv) en ze trappen er niet altijd in met debit mastercards.

De aanvragen die ik heb gedaan zoals ANWB creditcard en reguliere master/visa card werden door ICS afgewezen ivm niet kunnen overleggen van inkomen. Spaargeld deden ze niets mee.

Enige optie die ik heb gevonden tot nu toe is via een reguliere bank zoals ING, maar ik hoor graag of er meer opties zijn? Het liefste niet gekoppeld aan een betaalrekening want hier heb ik er al zat van.

Groetjes,
Wouter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:19
Waarom niet een pre-paid creditcard waar je tegoed op zet van tevoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
Volgens mij praat je dan over creditcards met een vermogen waaruit een degelijk inkomen voortvloeit. Heb je dat?

Deze bv. https://www.americanexpre...agreements/centurion.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Wouter1337 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:01:
Hi all,

Het is tegenwoordig erg makkelijk om via een paar clicks gratis debitcards te krijgen via fintech bedrijven zoals N26/Revolut.
Weten jullie van volwaardige creditcards zonder inkomenstoets (maar bijv. met een bewijs van vermogen)? Ik ben al een flinke tijd aan het reizen en wil hier ook mee door gaan en hiervoor is een creditcard toch wel handig (autoverhuur bijv) en ze trappen er niet altijd in met debit mastercards.

De aanvragen die ik heb gedaan zoals ANWB creditcard en reguliere master/visa card werden door ICS afgewezen ivm niet kunnen overleggen van inkomen. Spaargeld deden ze niets mee.

Enige optie die ik heb gevonden tot nu toe is via een reguliere bank zoals ING, maar ik hoor graag of er meer opties zijn? Het liefste niet gekoppeld aan een betaalrekening want hier heb ik er al zat van.

Groetjes,
Wouter
toon volledige bericht
Volgens mij was alleen Amex wel van het accepteren van een vermogen.

Overigens kan je de Bunq Travel Card afnemen die is “Credit” en word ook zo gelezen(zelf geen ervaringen mee).

En als je vermogend bent en bij een van de Private Banken zit kun je een CC krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Philip Ross schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:04:
Waarom niet een pre-paid creditcard waar je tegoed op zet van tevoren?
Omdat ze niet werken zoals ie terecht opmerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Anoniem: 886251 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Omdat ze niet werken zoals ie terecht opmerkt
Waar merkt hij dat op? En wat werkt er dan niet aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Philip Ross schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:07:
[...]

In zijn openingspost. Een debitcard werkt vaak niet bij het huren van bijvoorbeeld een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:03

Rannasha

Does not compute.

Philip Ross schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Autoverhuurbedrijven vinden prepaid creditcards meestal niet leuk en accepteren alleen "volwaardige" creditcards. Het achterliggende idee is dat de creditcard wordt gebruikt voor de borg op de auto (en voor eventuele bijkomende kosten zoals boetes) en met prepaid creditcards kan niet altijd gegarandeerd worden dat er de hele tijd voldoende saldo beschikbaar is.

Maar wat de reden ook is, veel verhuurbedrijven zeggen simpelweg "nee" tegen prepaid kaarten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
SurfBoy schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:10:
[...]

In zijn openingspost. Een debitcard werkt vaak niet bij het huren van bijvoorbeeld een auto.
prepaid creditcard =/= debitcard.
Rannasha schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Autoverhuurbedrijven vinden prepaid creditcards meestal niet leuk en accepteren alleen "volwaardige" creditcards. Het achterliggende idee is dat de creditcard wordt gebruikt voor de borg op de auto (en voor eventuele bijkomende kosten zoals boetes) en met prepaid creditcards kan niet altijd gegarandeerd worden dat er de hele tijd voldoende saldo beschikbaar is.

Maar wat de reden ook is, veel verhuurbedrijven zeggen simpelweg "nee" tegen prepaid kaarten.
Oke, dat wist ik niet. Ging er vanuit dat ze gewoon als creditcard gezien werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wat bedoel je hier?
Heb je genoeg creditcards gekoppeld aan betaalrekening? of genoeg betaalrekeningen?

Het makkelijkste blijft inderdaad om bij je bank waar je je betaal en spaar rekening hebt gewoon de creditcard aan te vragen namelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1337
pennywiser schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:04:
Volgens mij praat je dan over creditcards met een vermogen waaruit een degelijk inkomen voortvloeit. Heb je dat?

Deze bv. https://www.americanexpre...agreements/centurion.html
Ik heb alleen vermogen waar leuke reisjes uit voortvloeien, dus geen extra inkomen ;-)
Net de klantenservice van Amex aan de lijn gehad en ze vragen niet om bewijs van inkomen, ze gebruiken alleen mn jaarinkomen voor het vaststellen van mijn limiet. Als ik zoals in dit geval geen jaarinkomen heb mag ik mijn vermogen invullen werd mij verteld. Beetje vreemd maar werkt wel !
Anoniem: 886251 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Volgens mij was alleen Amex wel van het accepteren van een vermogen.

Overigens kan je de Bunq Travel Card afnemen die is “Credit” en word ook zo gelezen(zelf geen ervaringen mee).

En als je vermogend bent en bij een van de Private Banken zit kun je een CC krijgen.
Bunq is gewoon debit zoals N26 maar dan met het fysieke debit logo verstopt. Kan werken maar systemen zien het alsnog als debit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1337
Overall is Amex dus wel een optie, maar deze is relatief duur en zeer beperkte acceptatie.

Mocht iemand dus nog volwaardige creditcards weten van Visa/Mastercard zonder inderdaad een extra betaalrekening af te sluiten dan hoor ik het graag. Anders zal ik waarschijnlijk voor de Amex gaan icm flying blue voor wat miles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:58
Die inkomenstoets lijkt me ook logisch en noodzakelijk, het gaat immers om kredietverstrekking. Is ook precies de reden dat veel bedrijven 'niet trappen in' debit mastercards, want daar hebben ze dus veel minder zekerheid mee, juist omdat die check op kredietwaardigheid er niet is. Dus lijkt mij kleine kans dat je eenvoudig aan zo'n kaart gaat komen. Zelfs bij de kaarten van banken zoals ING is er (weliswaar een bescheiden) inkomenseis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:49

DataGhost

iPL dev

Informeer even bij een bank wat hun "toets" is. Ik heb een rekening bij de Rabobank geopend zodat ik een Visa kon krijgen (in bijv. Nepal was het behoorlijk lastig met Mastercard en Maestro te betalen), en hun inkomenstoets is/was dat er drie maanden lang minimaal X euro op de rekening binnenkomt. Dat heb ik zelf vanaf een andere bank daarheen overgemaakt. Daarna kon ik de CC aanvragen en de overboekingen stopzetten. Zolang je de CC netjes elke maand afbetaalt is er verder niks aan de hand. Het enige lastige is dat je je limiet niet zomaar kan verhogen zonder weer een tijdje "genoeg inkomen" te laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 21:28
Je kan ook ics bellen dat je bijvoorbeeld creditkaart wil met bijvoorbeeld 100 euro limiet en dan stort je saldo erbij hoeveel jij nodig vind . Ik heb ook laag inkomen en ze hebben mij een limiet van 1400 euro gegeven (ik heb wel vemogen ;)) en dat is voor mijn dingen voldoende.

Heb je helemaal geen box 1 inkomen?
Asn heeft ook 1 wel van ics maar zonder dat je rekening hoeft te hebben.
https://www.asnbank.nl/betalen/asn-creditcard.html
of deze proberen https://www.euroclixmastercard.nl/.

En anders de bijenkorfcard ;)

[ Voor 24% gewijzigd door saharoen op 11-05-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:10
American express doet geen inkomenstoets en volgens mij hadden ze hun minimale inkomensgrens helemaal laten vallen.
Je krijgt bij AMEX dan ook niet daadwerkelijk een krediet die je gewoon kunt storten naar je bank bijvoorbeeld, ook geen BKR notering, maar je hebt een bestedingslimiet waarmee je aankopen kunt doen met je AMEX kaart.
Elke maand wordt het totale bedrag dan afgeschreven van je bank via een automatische incasso.

Het bestedingslimiet bij AMEX is niet vast, maar variabel afhankelijk van hoe vaak je aankopen doet, de afschrijving via automatische incasso goed gaat etc.
Zo heb ik laatst mijn bestedingslimiet gecontroleerd en deze is al €10.000 met een simpele Green card :p
Als je net de kaart hebt zal dit iets van 500 / 1000€ zijn per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 11-05-2020 18:23 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1337
saharoen schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:38:
Je kan ook ics bellen dat je bijvoorbeeld creditkaart wil met bijvoorbeeld 100 euro limiet en dan stort je saldo erbij hoeveel jij nodig vind . Ik heb ook laag inkomen en ze hebben mij een limiet van 1400 euro gegeven (ik heb wel vemogen ;)) en dat is voor mijn dingen voldoende.

Heb je helemaal geen box 1 inkomen?
Asn heeft ook 1 wel van ics maar zonder dat je rekening hoeft te hebben.
https://www.asnbank.nl/betalen/asn-creditcard.html
of deze proberen https://www.euroclixmastercard.nl/.

En anders de bijenkorfcard ;)
Ja voorlopig geen verder inkomen anders dan uit aandelen, maar dit wordt niet geaccepteerd.
Ik zal die kaarten eens bekijken maar ik ben bang dat het vanwege ICS altijd nodig is loonstrookjes te weerleggen.

Via AMEX is er een leuke referral die ik van een oud-collega heb gekregen waardoor de Gold card van Flying Blue gratis is voor 1 jaar + 20.000 miles. Wellicht ga ik dan maar gewoon daar voor. Maar kleinere verhuurders zullen deze misschien alsnog niet accepteren.
Citroentjuh schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Die inkomenstoets lijkt me ook logisch en noodzakelijk, het gaat immers om kredietverstrekking. Is ook precies de reden dat veel bedrijven 'niet trappen in' debit mastercards, want daar hebben ze dus veel minder zekerheid mee, juist omdat die check op kredietwaardigheid er niet is. Dus lijkt mij kleine kans dat je eenvoudig aan zo'n kaart gaat komen. Zelfs bij de kaarten van banken zoals ING is er (weliswaar een bescheiden) inkomenseis.
Ik snap de inkomenstoets ook wel, maar vermogen is eigenlijk beter. Dat ik bij wijze van 1 miljoen op de bank heb staan aan cash is sterker dan dat ik een baan heb waar ik 1 miljoen per jaar mee verdien die ik over een week kwijt kan zijn vanwege de crisis. Beetje overdreven voorbeeld natuurlijk maar vermogen zou daarom best een alternatief kunnen zijn.
Met financiële onafhankelijkheid, een ander besproken topic hier op het forum, heb je vaak ook geen aantoonbaar inkomen anders dan aandelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter1337 op 11-05-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:12
In Nederland wordt de term debit card amper gebruikt. Het lijkt er op alsof deze Nederlandse site de naam debit card als product naam heeft gekozen voor een prepaid betaalkaart. Het resultaat is verwarring.

De debit card die ik van mijn niet-Nederlandse bank heb gekregen is geen prepaid kaart, maar simpelweg een betaalpas waarmee ik vanaf mijn bankrekeningen kan betalen of geld mee kan opnemen. Dat is voor zover ik weet wat er normaal gesproken met debit card wordt bedoeld.

Het is handig om onderscheid te maken tussen credit, debit en prepaid cards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ICS kan werken met een borgsteller als je zelf geen inkomen hebt. Dus er zijn wel mogelijkheden schijnbaar. Je kunt ze altijd eens bellen, wie weet kun je wat regelen op de een of andere manier.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:39
Wouter1337 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:04:
[...]

[...]

Ik snap de inkomenstoets ook wel, maar vermogen is eigenlijk beter. Dat ik bij wijze van 1 miljoen op de bank heb staan aan cash is sterker dan dat ik een baan heb waar ik 1 miljoen per jaar mee verdien die ik over een week kwijt kan zijn vanwege de crisis.
1 miljoen op de bank kan binnen die week ook weg zijn.. snap niet waarom je denkt dat dat beter zou zijn?
Na een baan volgt vaak WW, wat krijg jij wanneer je vermogen wegvalt?

Voor de CC verstrekker kom je waarschijnlijk over als iemand die door een mazzeltje wat vermogen heeft verkregen maar die misschien nooit een baan heeft gehad. Risico is dan heel groot dat ze niets terugkrijgen wanneer je per ongeluk je vermogen en je CC krediet vergokt in Vegas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:39
Wouter1337 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:53:

Bunq is gewoon debit zoals N26 maar dan met het fysieke debit logo verstopt. Kan werken maar systemen zien het alsnog als debit.
Zover ik weet is de Travel Card ook echt geprogrammeerd als credit card. Dus als bijv. een autoverhuurder de getallen van de kaart intypt, komt de kaart naar voren als een credit card. Heb er zelf geen ervaring mee, kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Hier een Bunq Travelcard gebruiker. Erg over te spreken geweest. Werd in de landen waar ik geweest ben overal geaccepteerd.

Qua reserveringen heb ik de volgende ervaring: Bij bepaalde onbemande benzinestations werd standaard een reservering gemaakt, ipv een directe afschrijving. En na het tanken volgende dan het werkelijke bedrag waarvoor was getankt. Een dag later was het bedrag dat is afgeschreven bekend, zodra de wisselkoers definitief is. Dit scheelde vaak een paar cent, maar niet veel. De reservering was soms direct of een paar dagen later teruggedraaid.
Heb geen ervaring met grotere reserveringen, zoals de borg van een auto.

De travel card kun je al voor 10 euro aanvragen en kent geen maandelijkse bijdrage. Ten opzichte van een reguliere creditcard bespaarde ik circa 1-2% per transactie doordat er geen wisselkoersopslag wordt berekend, ten opzichte van een creditcard bij ICS.

Voor pin transacties voor contact geld bespaarde ik circa 2-3% t.o.v. mijn pinpas (2,25 per transactie + 1.2 wisselkoersopslag). De travelcard rekent geen wisselkoersopslag en slechts een vergoeding van 1 euro per transactie.

Kortom, voor die 10e kun je er geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FIFO schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:22:
Qua reserveringen heb ik de volgende ervaring: Bij bepaalde onbemande benzinestations werd standaard een reservering gemaakt, ipv een directe afschrijving. En na het tanken volgende dan het werkelijke bedrag waarvoor was getankt. Een dag later was het bedrag dat is afgeschreven bekend, zodra de wisselkoers definitief is. Dit scheelde vaak een paar cent, maar niet veel. De reservering was soms direct of een paar dagen later teruggedraaid.
Heb geen ervaring met grotere reserveringen, zoals de borg van een auto.
Zo werkt elke onbemande pomp, zelfs met je gewone pinpas.

Als je in NL je internetbankieren erbij houdt terwijl je hetzelfde doet, zie je dat ook live langskomen ;)
(laatste keer dat ik dat toevallig deed bij de Shell Express iig :) )

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 12-05-2020 15:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 16:57
Ik ben erg tevreden over bunq Travel Card en Revolut als het gaat om prepaid creditcard. Ik raad bunq aan als je reserveringen maakt m.b.t. huren van een auto.

Het liefst gebruik ik mijn American Expres creditcard. Deze heb ik tevens ook zonder toetsing of inkomenseis kunnen aanvragen.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkarBan
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-07-2020
Wouter1337 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:04:
[...]

Ja voorlopig geen verder inkomen anders dan uit aandelen, maar dit wordt niet geaccepteerd.
Ik zal die kaarten eens bekijken maar ik ben bang dat het vanwege ICS altijd nodig is loonstrookjes te weerleggen.

Via AMEX is er een leuke referral die ik van een oud-collega heb gekregen waardoor de Gold card van Flying Blue gratis is voor 1 jaar + 20.000 miles. Wellicht ga ik dan maar gewoon daar voor. Maar kleinere verhuurders zullen deze misschien alsnog niet accepteren.

[...]

Ik snap de inkomenstoets ook wel, maar vermogen is eigenlijk beter. Dat ik bij wijze van 1 miljoen op de bank heb staan aan cash is sterker dan dat ik een baan heb waar ik 1 miljoen per jaar mee verdien die ik over een week kwijt kan zijn vanwege de crisis. Beetje overdreven voorbeeld natuurlijk maar vermogen zou daarom best een alternatief kunnen zijn.
Met financiële onafhankelijkheid, een ander besproken topic hier op het forum, heb je vaak ook geen aantoonbaar inkomen anders dan aandelen.
toon volledige bericht
Is het via ICS nog gelukt om een Euroclix creditcard aan te vragen zonder vast inkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:08
Gadgeteer schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:22:
[...]

1 miljoen op de bank kan binnen die week ook weg zijn.. snap niet waarom je denkt dat dat beter zou zijn?
Na een baan volgt vaak WW, wat krijg jij wanneer je vermogen wegvalt?

Voor de CC verstrekker kom je waarschijnlijk over als iemand die door een mazzeltje wat vermogen heeft verkregen maar die misschien nooit een baan heeft gehad. Risico is dan heel groot dat ze niets terugkrijgen wanneer je per ongeluk je vermogen en je CC krediet vergokt in Vegas.
Er zal geen CC verstrekker zijn die zo’n limiet geeft. Stel je hebt 1 miljoen op de bank en een CC limiet van 10k per maand... knap persoon die dat via CC wil opmaken. Tuurlijk bestaat er altijd een risico, maar dat heeft iemand die een baan heeft ook. Genoeg bedrijven die “omvallen” en dat daardoor mensen in eerste instantie terugvallen tot 75-70% van het inkomen. Die 25-30% kan dan net zijn dat de CC niet betaald kan worden. (Even daar gelaten dat het dan sowieso niet verstandig is zo te leven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

UnitedJunk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:02:
Ik ben erg tevreden over bunq Travel Card en Revolut als het gaat om prepaid creditcard. Ik raad bunq aan als je reserveringen maakt m.b.t. huren van een auto.

Het liefst gebruik ik mijn American Expres creditcard. Deze heb ik tevens ook zonder toetsing of inkomenseis kunnen aanvragen.
Ik heb zelf een gewone creditcard van ING. Maar met de Bunq travelcard zou je dus ook bijv autos kunnen huren in het buitenland en boekingen maken bij hotels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 16:57
Anoniem: 632581 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:39:
[...]

Ik heb zelf een gewone creditcard van ING. Maar met de Bunq travelcard zou je dus ook bijv autos kunnen huren in het buitenland en boekingen maken bij hotels?
Beide vragen, ja. En voor beide gevallen heb je eigenlijk voldoende aan een ING creditcard. Voordeel van een Bunq (travel) Card, is dat je geen wisselkoersopslag betaalt, die je bij ING wel betaalt (2% extra bij ING).

Ben je van plan om komende jaren vaker naar het buitenland te gaan, dan is een Revolut/bunq travel card zeker de moeite waard. De kosten heb je vaak met 1 vakantie er al uit i.v.m. de wisselkoersopslag bij tradionele banken.

Mijn DM staat open mocht je vragen hebben.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En toch zijn er op Bunq Together en ook hier op Tweakers genoeg meldingen waaruit blijkt dat de Bunq Travel card niet altijd even lekker werkt in het buitenland, ondanks het feit dat die als officiële creditcard gezien hoort te worden. Buiten de EU zou ik zeker zoveel mogelijk gebruik maken van een kaart van Revolut, N26, Curve of Bunq vanwege de wisselkoers-voordelen. Maar voor de zekerheid is het altijd handig om dan toch nog een 'echte' Nederlandse creditcard achter de hand te hebben voor als de genoemde kaarten niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Goh iets van Bunq werkt niet helemaal zoals het hoort, wat een verrassing :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Anoniem: 632581 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:39:
[...]

Met de IMHO belangrijke opmerking dat je bij bunq borgsommen altijd echt voorschieten moet. Dus € 1.600 borgsom op een huurauto in Italië wordt eerst echt van je rekening getrokken en pas na een tijdje (soms direct nadat je de auto hebt ingeleverd, soms duurt het een paar weken) terugbetaald.

CCINO = Credit Card In Name Only dus, analoog aan de BRINO :)

In de ogen van bunq is dat de beste manier om te zorgen dat je nooit ongewild krediet gebruikt. In mijn ogen is het lulkoek van de bovenste plank dat alleen maar geëvenaard wordt door het idee dat je bomen kunt planten door met je duurzame bunq van metaal (zelfde soort kaart, tot en met het doosje als die je bij Revolut kunt krijgen met heel wat meer perks) geld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hi all,

Groetjes,
Wouter
toon volledige bericht
De Bijenkorfcard ICS heeft mij nog nooit om bewijs van inkomen gevraagd. Je moest gewoon invullen wat je inkomen was. Ik heb dat afgerond ingevuld. Kon ook de standaard limiet van 2500 verhogen zonder bewijs van inkomen. Je moet alleen aangeven dat je het naar waarheid hebt ingevuld, maar goed dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1337
Ik heb uiteindelijk een American Express flying blue gold kaart met succes aangevraagd zonder inkomen. De andere heb ik niet geprobeerd

Deze kaart heeft nog eens een leuke referral actie die genoeg KLM miles geeft voor een enkeltje in Europa. En via referral is die nog het eerste jaar gratis ook 🤞 knip

Al de andere kaarten zoals bunq revolut en n26 zijn geen creditcards dus ik snap nog steeds niet dat sommige dit blijven noemen. Het zijn gewoon pinpassen met nummers opgedrukt zoals we in NL alleen op creditcards zien maar in het buitenland normaal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 11-06-2020 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 06-04 23:27
Mijn N26 kaart zien verhuurders om onverklaarbare redenen als CC en niet als debit card, heb dit al bij meerdere verhuurders gehad, maar gebruik het liefst mijn echte cc met huurverzekering.
Voor mijn echte creditcards nooit inkomen hoeven laten zien (had ik destijds ook niet) maar ik heb ze dan ook al gemiddeld 10 jaar (de een wat langer de ander wat korter etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Wouter1337 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:23:
Ik heb uiteindelijk een American Express flying blue gold kaart met succes aangevraagd zonder inkomen. De andere heb ik niet geprobeerd

Deze kaart heeft nog eens een leuke referral actie die genoeg KLM miles geeft voor een enkeltje in Europa. En via referral is die nog het eerste jaar gratis ook 🤞 Quote aangepast

Al de andere kaarten zoals bunq revolut en n26 zijn geen creditcards dus ik snap nog steeds niet dat sommige dit blijven noemen. Het zijn gewoon pinpassen met nummers opgedrukt zoals we in NL alleen op creditcards zien maar in het buitenland normaal zijn.
Mijn N26 kaart zien terminals als volwaardige creditcard ookal is het technisch gewoon een debit card (of een creditcard met een limiet van 0) Ook enkele van mijn buitenlandse kaarten (buiten EU) met 0 krediet faciliteit zijn ook volgens terminals volwaardige creditcards. Je gaat dus iets te kort door de bocht. (naast het feit dat amex technisch wel een CC is maar vaak zat geweigerd word daar waar andere credit/debit cards geaccepteerd worden). Het enige nut dat amex heeft is er misbruik van maken. (door zoals je bijv zegt voor een referral met miles voor een vliegtrip te gaan etc etc). De reden dat dit mogelijk is, is omdat amex nog erger is dan de andere CC verstrekkers wat betreft kosten voor de merchant. Mooi voor degene die misbruik kan maken, maar niet zo mooi voor de consument in het algemeen.

Verder: Leuke poging om wat te verdienen, helaas(of gelukkig) niet toegestaan op GoT (vziw), maar wees dan meteen mans (of vrouws) genoeg om te zeggen 'wil je mijn referral gebruiken DM dan' ipv 'als je meer wilt weten'. Je hele post voelt nu als niks anders dan een reclame.

Wel weer een mooie ervaring met flying blue overigens: elke maand tienduizenden uitgeven aan adwords om adsense en affiliate centen binnen te harken en zodoende jaren lang 'gratis vliegen' als bonus.

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 11-06-2020 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:15
Ik heb een creditcard van ABN AMRO en ze vroegen nooit mijn om inkomenstoets. Ik gebruik de kaart bijna nooit en de kaart heb ik nooit bij de hand. Ik heb een credit en kan maximaal tot €2.500,- opnemen tegen 15% op jaarbasis en vind het te veel, gelukkig nooit gebruikt. Bij ABN AMRO kan je ook sparen op de creditcard en heb een bedrag op mijn creditcard en je krijgt wat rent.

Ik betaal geen jaarlijkse bijdrage voor de kaart, omdat dit bij mijn pakket zit inbegrepen.

[ Voor 28% gewijzigd door Van der Berg op 11-06-2020 09:05 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van der Berg schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:42:
Ik heb een creditcard van ABN AMRO en ze vroegen nooit mijn om inkomenstoets. Ik gebruik de kaart bijna nooit en de kaart heb ik nooit bij de hand. Ik heb een credit en kan maximaal tot €2.500,- opnemen tegen 15% op jaarbasis en vind het te veel, gelukkig nooit gebruikt. Bij ABN AMRO kan je ook sparen op de creditcard en heb een bedrag op mijn creditcard en je krijgt wat rent.

Ik betaal geen jaarlijkse bijdrage voor de kaart, omdat dit bij mijn pakket zit inbegrepen.
Dan heb je waarschijnlijk de kaart al een jaar of vijf, of heeft ABN AMRO naar jouw bankafschriften gekeken daar zien zij ook je salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:15
@Anoniem: 886251 Ik heb de kaart al sinds 2012-2013 al. Misschien wel mijn bankschriften, mogen ze zonder mijn toestemming kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 11-06-2020 09:52 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

Van der Berg schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:47:
Ik heb de kaart al sinds 2012-2013 al. Misschien wel mijn bankschriften, mogen ze zonder mijn toestemming kijken?
CC's werken met een soort betrouwbaarheidsscore die je opbouwt over tijd. Als jij netjes je CC rekeningen betaalt bouw je dat vanzelf op. In de US moet je echt een standing opbouwen voordat je iets aan "credit" kan krijgen op je kaart. Blijkbaar doet Amex daar iets minder moeilijk over in NL als ik de verhalen mag geloven hierboven. Als jij al ~ 7 jaar lang netjes je CC rekeningen hebt betaald heb je een redelijke score.

edit: grammatica fix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Anoniem: 162126 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:52:
[...]

CC's werken met een soort betrouwbaarheidsscore die je opbouwt over tijd. Als jij netjes je CC rekeningen betaalt bouw je dat vanzelf op. In de US moet je echt een standing opbouwen voordat je iets aan "credit" kan krijgen op je kaart. Blijkbaar doet Amex daar iets minder moeilijk over in NL als ik de verhalen mag geloven hierboven. Als jij al ~ 7 jaar lang netjes je CC rekeningen hebt betaald heb je een redelijke score.

edit: grammatica fix..
Het is in Amerika wel echt debiel ja, een creditscore moeten opbouwen om als je het een keer nodig hebt goed te kunnen lenen voor iets.. Ofwel niet je leven lang altijd goed je best doen om te sparen en niet eens hoeven lenen maar je leven lang lenen en netjes terug betalen. (weet niet exact hoe het werkt maar dit is hoe hun systeem mij in de oren klinkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkarBan

Deze kaart heeft nog eens een leuke referral actie die genoeg KLM miles geeft voor een enkeltje in Europa. En via referral is die nog het eerste jaar gratis ook 🤞 [mbr]knip[/]

Ik heb het nog eens bij ICS nagevraagd.
De Euroclix ICS creditcard aanvraag werkt bijna volledig volgens een algoritme die kijkt of het risicoprofiel dat je bij hun bij de aanvraag invult past binnen het acceptatiebeleid.

Vul je dus bijvoorbeeld in dat je in loondienst werkt en een hoog inkomen hebt en je verder geen negatieve BKR registratie hebt, dan accepteert het algoritme het vrijwel altijd zonder de eis van loonstrookjes. Mits de identificatie met iDeal en foto van identiteitsbewijs ook goed door hun algoritmes herkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkarBan
BernardV schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:03:
[...]

Stel je hebt 1 miljoen op de bank
Overigens, als je 1 miljoen Euro aan eigen geld op de bank hebt staan, dan heb je volgens de belastingdienst "Voordelen uit sparen en beleggen". Het fictieve rendement percentage dat je op je vermogen behaalt wordt dus bij de belastingaangifte tot het verzamelinkomen gerekend.

Voor de eerste €72.798 is het fictieve positieve rendement 1,789% en wordt je verzamelinkomen voor dit gedeelte dus €1.302
Voor de volgende €927.202 is het fictieve positieve rendement 4,185% en wordt je verzamelinkomen voor dit gedeelte dus €48.956
Dus voor het hebben van 1 miljoen Euro aan eigen vermogen op de bank zou je voor de belastingdienst dus een fictief verzamelinkomen van €50.258 per jaar hebben.

En als je daar straks bovenop geen niet-fictief negatief rendement van 0.5% wilt hebben op je 1 miljoen Euro op de bank, dat is dus 5000 Euro per jaar, dan moet je je 1 miljoen Euro in ieder geval niet op een rekening bij ABN AMRO, ING of Rabobank zetten.

[ Voor 55% gewijzigd door OkarBan op 22-06-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023

Deze kaart heeft nog eens een leuke referral actie die genoeg KLM miles geeft voor een enkeltje in Europa. En via referral is die nog het eerste jaar gratis ook 🤞 [mbr]knip[/]

Het grootste voordeel van American Express flying blue vindt ik de prijsstabiliteit bij KLM tickets aankopen met miles. Met de gebruikelijke prijzen gaan de tickets prijzen van Amsterdam naar newcastle van 70 euro naar 400 euro bij een aankoop die een paar uur voor vertrek is,terwijl met american Express miles de vliegticket prijs van 8000 miles en 36 euro gehanteerd blijft in zo'n 80% van de gevallen, ongeacht het maanden vooraf of een paar uur voor vertrek van de vlucht wordt geboekt. Het nadeel is dat het moeilijk is om snel 8000 miles te sparen door 8000 euro te besteden ookal stort je 8000 euro op de Amex pas, dan kun het het nog steeds niet uitgeven vanwege de kleine betaallimieten van Amex.

[ Voor 3% gewijzigd door Weicool op 14-01-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1337
Bovenstaand voordeel heeft niets te maken met de Amex kaart maar gewoon met de voordelen van flying blue miles (waar ik ook zeker gebruik van maak met idd vooral de last minute stabiliteit in miles aankoop bedrag). De 20/25k miles die je krijgt als inschrijf bonus bij referral zijn wel fijn natuurlijk. Dat is al 3-4 tickets naar Oslo bijv
Pagina: 1