Transparante achtergrond wordt niet meer weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een transparante afbeelding maken, maar de transparantie wordt weergegeven als wit. Ook als ik het tovergummetje gebruik wordt t te maken transparante gebied wit.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gebruik Photoshop Creative Cloud versie 21.1.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan hierover niets vinden. Krijg alleen uitleg hoe ik een transparante afbeelding moet maken en hoe het tovergummetje werkt. Dat weet ik wel, het gaat om de weergave van de transparantie. Ook helpfunctie van Photoshop geprobeerd

Beste antwoord (via Verwijderd op 11-05-2020 17:08)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Deze "tab" al eens bekeken in je preferences (edit->preferences)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cxFwtIEnSvlhbIHWv7UPeAdp9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3TJbyU0V6PxzdJZiM0SoAbmq.png?f=user_large

Als daar de grid-size bijv. op "none" staat krijg je een egaal witte achtergrond.

Je zegt "hij laat dit dus niet zien"; bedoel je dan Photoshop? Of bekijk je de afbeelding ergens anders in?

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 11-05-2020 16:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Als welk bestandsformaat sla je de afbeelding op?
.GIF en .PNG ondersteunen bijvoorbeeld transparantie, maar .JPG niet.

En waar (op) wil je de afbeelding gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig een layer die helemaal wit is als achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Willem schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:30:
Als welk bestandsformaat sla je de afbeelding op?
.GIF en .PNG ondersteunen bijvoorbeeld transparantie, maar .JPG niet.

En waar (op) wil je de afbeelding gaan gebruiken?
Sla de afbeelding op als png of psd, maar het blijft wit. De afbeelding is wel transparant qua achtergrond, maar hij laat dit dus niet zien! Het tovergummetje werkt verder ook wel, maar hij laat ook hier de transparantie niet zien (de wit/grijze blokjes). Zelfs als ik een png afbeelding open welke transparant is wordt de afbeeldilng met een witte achtergrond weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:30:
Heb je toevallig een layer die helemaal wit is als achtergrond?
Nee, heb maar één layer. Ik heb ook nog gekeken of hiervan de transparante pixels zijn vergrendeld, maar dit is niet het geval.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cxFwtIEnSvlhbIHWv7UPeAdp9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3TJbyU0V6PxzdJZiM0SoAbmq.png?f=user_large

Als daar de grid-size bijv. op "none" staat krijg je een egaal witte achtergrond.

Je zegt "hij laat dit dus niet zien"; bedoel je dan Photoshop? Of bekijk je de afbeelding ergens anders in?

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 11-05-2020 16:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:56:

[Afbeelding]

Dankjewel ... dit is de oplossing. Deze stond inderdaad op none. Als dit dus uitgeschakeld is laat Photoshop dus een witte achtergrond zien. Enorm bedankt voor je hulp :)
Pagina: 1