Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp bij PC build voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemiddag!

Vorige week heb ik een soortgelijk topic gepost in het 'Laptop aankoopadvies'-forum. Ik heb weinig computer kennis, heb altijd met een laptop gewerkt, dus ging er maar van uit dat een laptop de beste keuze zou zijn. Een aantal leden hebben mij echter goed geholpen en ervan overtuigd dat een desktop de betere keuze is, aangezien ik niet van plan ben/was om de laptop mee te zeulen.

Dus, even een toelichting: ik ben van plan een Youtube-kanaal te beginnen voor console gaming. Heb in principe alle benodigdheden, totdat ik er achter kwam dat mijn laptop niet krachtig genoeg is voor videobewerking. Vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuw systeem...

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In ieder geval video's bewerken met een kwaliteit van 1080p. Dit beeldmateriaal zal ik opnemen met de Elgato HD60 S. Ik zal DaVinci Resolve gebruiken om de video's te bewerken. Misschien dat ik het systeem in de toekomst wil uitbreiden om er ook op te kunnen gamen, maar voorlopig zal dat niet het geval zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs is € 1000,-. Het liefst natuurlijk zo 'budget' mogelijk; tussen de € 500 en € 1000,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat ik al heb is een LG monitor (LG 27UK650-w).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik nodig denk te hebben. Ik vertrouw hier in 100% op jullie expertise ;-)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, sta ik voor open!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, grootte maakt me niet veel uit. Ik word niet enthousiast van een systeem dat ontzettend veel geluid maakt, dus dat is wellicht mijn enige wens.

Ga je overklokken?
Niet als het niet nodig is!

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk al toegelicht: ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij de meest fitting build en dat jullie mij kunnen voorzien van jullie expertise. Ik hoop echt geen € 1000,- uit te geven, dus als het iets lager kan: graag :-). Ik sta open voor allerlei suggesties, dus wees vrij om aanvullende vragen te stellen, mocht het bovenstaande niet duidelijk genoeg zijn!

Alle reacties

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:28
Wat voor een software ga je gebruiken om de video's te bewerken? Kan handig zijn met de juiste onderdelen te kiezen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:01
Wat is er mis met de bbg?

Verwijderd

Topicstarter
lamaa1 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:20:
Wat voor een software ga je gebruiken om de video's te bewerken? Kan handig zijn met de juiste onderdelen te kiezen.
Goed punt! Ik zal DaVinci Resolve gebruiken voor de editing.
Weet ik niet. Wat is de bbg?

• 99ruud99
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2020

(maart en mei)
Er wordt een systeem met bepaald budget gemaakt, een soort "consensus systeem" waarbij tweakers een zo'n optimaal mogelijk systeem maakt.
Zolang je geen specifieke programma's noemt, zullen de meeste systemen gebaseerd zijn op game-systemen, zodat je daar in ieder geval gedekt zit. (Voor video bewerken kan GPU - CPU verhouding net anders zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door 99ruud99 op 11-05-2020 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:30:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2020

(maart en mei)
Er wordt een systeem met bepaald budget gemaakt, een soort "consensus systeem" waarbij tweakers een zo'n optimaal mogelijk systeem maakt.
Zolang je geen specifieke programma's noemt, zullen de meeste systemen gebaseerd zijn op game-systemen, zodat je daar in ieder geval gedekt zit. (Voor video bewerken kan GPU - CPU verhouding net anders zijn)
Aha, check! Hier was ik inderdaad niet van op de hoogte. Thanks!
Stel dat ik de bbg van mei aanhoud (want een prijskaartje van bijna € 800,- klinkt goed voor mij), kan ik hier dan mee uit de voeten? Of raad je aan het e.e.a. aan te passen aangezien mijn focus ligt op videobewerking?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenASRock B450M-HDV R4.0€ 62,90€ 62,90
1VideokaartenASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC€ 311,13€ 311,13
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 53,99€ 53,99
1VentilatorenCooler Master Silencio FP 120MM - PWM€ 10,95€ 10,95
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 66,50€ 66,50
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 779,47

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
De nvidia kaarten doen het beter dan de RX kaarten op het gebied van video editing.

• 99ruud99
Je zou de videokaart inderdaad kunnen veranderen.
Bovendien is dit een "kleine " kast. Voordeel is dat die klein is (vul zelf maar alle voordelen in). Nadeel is dat hij klein is (idem).
Voor rest zou ik op safe spelen met be quiet 11 voeding. Kijk even of je modulair kan gebruiken of dat het niet nodig is.

In elkaar zetten is vrij gemakkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb even gewacht met een reactie te plaatsen aangezien het vakantiegeld nog niet binnen was :-)
Dat is het nu wel, dus ik kan stappen maken!
Immanent Ike schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:29:
De nvidia kaarten doen het beter dan de RX kaarten op het gebied van video editing.
Goede tip! Ik heb alleen echt geen idee welke Nvidea kaart dan geschikt zou zijn. Welke zouden jullie mij aanraden?
99ruud99 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:14:
Je zou de videokaart inderdaad kunnen veranderen.
Bovendien is dit een "kleine " kast. Voordeel is dat die klein is (vul zelf maar alle voordelen in). Nadeel is dat hij klein is (idem).
Voor rest zou ik op safe spelen met be quiet 11 voeding. Kijk even of je modulair kan gebruiken of dat het niet nodig is.

In elkaar zetten is vrij gemakkelijk.
Dank! Ik zou graag willen invullen wat de voor- en nadelen zijn, maar ben zo'n leek dat het voor mij echt een gok lijkt...

Voordeel van een kleine kast is simpelweg dat het lekker compact is op/onder je bureau? Nadeel lijkt mij dat voor sommigen een kleine kans niet mooi is, evenals het hebben van weinig mogelijkheden om eventueel uit te breiden?

Hopelijk kunnen deze vragen nog worden beantwoord. Allen alvast enorm bedankt voor jullie moeite! :-)

• 99ruud99
Meestal heeft een grotere kast ook betere airflow. Let op, meestal.
In een grotere kast heb je meer ruimte om dingen te installeren / kabels weg te werken
Grotere kast valt minder op als je dvd drive / andere lezers erin wilt bouwen

Kleinere kast is inderdaad mooier weg te werken.
Kleinere kast is stuk lichter, mocht je ooit willen verplaatsen (ga je werkelijk met auto, haal dan liefst GPU eruit).

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:51:

Goede tip! Ik heb alleen echt geen idee welke Nvidea kaart dan geschikt zou zijn. Welke zouden jullie mij aanraden?
Een 1660s of een 2060(s).

• Zdevam
  • Laatst online: 06-05 08:23
Verslik je niet in de grootte van de kast. Zo klein zijn die matx kasten nou ook weer niet. Zeker niet degene die je nu gekozen hebt,

Fractal Design Focus G Mini is bovendien slecht leverbaar, maar al zou die dat niet zijn dan zou ik nog altijd deze kiezen:

pricewatch: Cooler Master NR400 (without ODD)

(qua vormgeving en koeling vind ik die toch wat beter).
Pagina: 1